ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۶۵
تکنولوژی

مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ فاش شد؛ مقایسه با رقبای اصلی

اگر اخبار پیرامون چیپست‌های موبایل را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که سامسونگ با از دست دادن یک سیکل و عقب افتادن از TSMC، رقابت را به رقبایش واگذار کرد. اما این کمپانی با معرفی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اگر اخبار پیرامون چیپست‌های موبایل را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که سامسونگ با از دست دادن یک سیکل و عقب افتادن از TSMC، رقابت را به رقبایش واگذار کرد. اما این کمپانی با معرفی چیپست توانمند اگزینوس ۹۹۰ و لیتوگرافی جدید EUV، دوباره به صف اول عرصه رقابت بازگشته و کوالکام را هم مجاب کرده تا از لیتوگرافی برتر کره‌ای استفاده کند. از همین رو با هم مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ که اخیرا لو رفته را با دیگر رقبایش مقایسه خواهیم کرد.

اما پیش از آن ذکر چند نکته لازم است. از آن جایی که اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV عرضه خواهند شد، به نظر می‌رسد که چیپست استفاده شده در گلکسی S11 هم یکی از بین این دو باشد. همچنین لازم به ذکر است که تامین کننده چیپست‌های سری A اپل (TSMC) هنوز نتوانسته به این لیتوگرافی برسد ولی در مقایسه میان این چیپست‌ها آورده شده تا ایده‌ای بهتر در اختیارتان قرار دهد.

اسنپدراگون ۸۶۵

همچنین اسنپدراگون +۸۵۵ نیز به عنوان معیاری برای پرچمداران سال ۲۰۱۹ در این مقایسه در نظر گرفته شده است. با توجه به برتری لیتوگرافی EUV سامسونگ، به نظر می‌رسد که کوالکام یک راست به سراغ نسل دوم آن‌ها برود و چیپست‌های ۷ نانومتری خود را بر اساس نسخه جدیدتر EUV تولید و عرضه کند.

در نهایت گلکسی S11 چه در نسخه اگزینوس ۹۹۰ و چه در نسخه اسنپدراگون ۸۶۵، برتری ۲۰ درصدی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت. با توجه به بروزرسانی در بخش گرافیکی هم به نظر می‌رسد که چیپست جدید کوالکام پیشرفت محسوسی داشته باشد. در ادامه می‌توانید مقایسه میان این چیپست‌ها را ببینید تا درک بهتری از بهبود‌های هر چیپست نسبت به نسل فعلی و البته چیپست‌های اپل داشته باشید.اسنپدراگون ۸۶۵

همان طور که مشهود است، از نظر فرکانسی، تغییرات خاصی نسبت به نسل قبل را در اسنپدراگون ۸۶۵ شاهد نیستیم. ولی نسل جدید این چیپست‌ها بیش‌تر روی ویژگی‌های دیگر تمرکز دارند، زیرا کلاک پردازنده‌های فعلی به اندازه کافی بالا هست. در نتیجه به نظر می‌رسد که ۵ مدل مختلف گلکسی S11 با مودم‌های 5G و بدون آن‌ها را ببینیم، زیرا مودم کوالکام X55، از نسل 2G تا 5G را پشتیبانی می‌کند و همچنان به صورت یک پارچه با چیپست ارائه نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی