ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی گوگل
تکنولوژی

پروژه بلبل لو رفت؛ جمع آوری مخفیانه سوابق پزشکی میلیون‌ها آمریکایی توسط گوگل

گزارش تازه ای منتشر شده که نشان می دهد گوگل در قالب برنامه ای به نام «پروژه بلبل» (Project Nightingale) سوابق پزشکی میلیون ها بیمار از 21 ایالت آمریکا را بدون اطلاع ایشان و پزشکان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴

گزارش تازه ای منتشر شده که نشان می دهد گوگل در قالب برنامه ای به نام «پروژه بلبل» (Project Nightingale) سوابق پزشکی میلیون ها بیمار از 21 ایالت آمریکا را بدون اطلاع ایشان و پزشکان آنها جمع آوری کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، داده های جمع آوری شده در این پروژه شامل نتایج آزمایش، سوابق معاینات پزشکی، بستری شدن و اطلاعات دیگر بوده است و در میان آنها سوابق کامل وضعیت سلامتی با نام و تاریخ تولید بیماران نیز به چشم می خورند.

طبق این گزارش حداکثر 150 نفر از کارکنان گوگل به این داده ها دسترسی داشته اند. این مسئله نگرانی هایی را در مورد درز اطلاعات خصوصی بیماران به وجود آورده. در ادامه نوشته شده که گوگل از داده های بیماران برای طراحی یک نرم افزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده است.

پروژه گوگل در ظاهر نقض حریم خصوصی تلقی می شود ولی مطابق قانون قابلیت حمل و پاسخگویی بیمه بهداشت و درمان (HIPAA)، بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی می توانند سوابق پزشکی بیماران را بدون اجازه گرفتن از آنها با شرکای تجاری خود به اشتراک بگذارند.

گوگل از مدت ها قبل وارد حوزه خدمات درمانی شده و در طول چند سال گذشته فعالیت های خود را در این حوزه افزایش داده است. این کمپانی اخیراً برای مبارزه با آمازون و اپل، که به دنبال ورود به حوزه پول ساز خدمات درمانی هستند، فعالیت های خود را افزایش داده است.

غول موتورهای جستجو سال قبل «David Feinberg»، مدیرعامل موسسه Geisinger Health را استخدام کرد تا بر فعالیت های درمانی این شرکت نظارت کند.

این شرکت در همان سال از برنامه های خود برای تصاحب بخش خدمات درمانی شرکت دیپ مایند (DeepMind) پرده برداشت و هدف از این کار را «ایجاد یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای پزشکان و پرستاران» اعلام کرد.

در کنار گوگل، شرکت هایی همچون آمازون، اپل و مایکروسافت نیز در تلاشند تا وارد حوزه خدمات درمانی شوند؛ بنابراین احتمال دارد در آینده باز هم اخباری از این دست منتشر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی