ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اخراج چند کارمند گوگل به خاطر افشای اسناد محرمانه

همیشه از فضای کاری گوگل به عنوان یکی از بهترین نمونه ها صحبت می شد اما تغییر سیاست های این شرکت و در پی آن اعتراض های کارکنان باعث شده چند نفر از آنها اخراج ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

همیشه از فضای کاری گوگل به عنوان یکی از بهترین نمونه ها صحبت می شد اما تغییر سیاست های این شرکت و در پی آن اعتراض های کارکنان باعث شده چند نفر از آنها اخراج و تعلیق شوند.

به گزارش بلومبرگ گوگل یکی از کارکنانش را به اتهام افشای اطلاعات پرسنل برای رسانه‌ها اخراج کرده است. علاوه بر این دو نفر دیگر هم ظاهرا در نتیجه تلاش برای مقابله با اقدامات محدود کننده گوگل تعلیق شده اند.

گوگل قبلا فضای کاری مطلوبی را برای کارکنانش فراهم کرده بود که در آن همه می توانستند به اطلاعات کامل پروژه های دیگر دسترسی پیدا کنند اما این اواخر و پس از جنجال های بسیاری که در مورد همکاری با پنتاگون و سانسور موتور جستجوی چینی راه افتاد، بخشنامه های جدیدی صادر شد که دسترسی به بسیاری از پروژه ها را محدود به پرسنل شاغل در آنها کرده است.

«کنت واکر»، مدیر ارشد امور بین الملل گوگل با ارسال یادداشتی به کارکنان به آنها هشدار داد که دسترسی، به اشتراک گذاری و کپی غیرمجاز داده های طبقه بندی شده و محرمانه تخطی از سیاست های شرکت تلقی شده و می تواند به اخراج آنها منجر شود.

یکی از دو پرسنل تعلیق شده ظاهرا در تلاش برای دستیابی به اسنادی بوده که به شرح وظایف وی ارتباطی نداشته اند. این در حالی است که نفر دوم به دنبال یافتن سرنخ هایی از یک افزونه بوده که به باور پرسنل گوگل برای نظارت بر آنها و ردیابی فعالیت هایشان از سوی مدیران به کار می رود.

برخی کارکنان گوگل تعلیق این دو را به ناقوس مرگ فرهنگ باز و آزادی تعریف کرده اند که سالها در فضای کاری کمپانی گوگل جریان داشت. اختلافات و تنش های میان مدیران بلندپایه گوگل و کارکنان این شرکت طی ۱۸ ماه گذشته عمیق تر شده و به نظر نمی رسد به این زودی ها قابل ترمیم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی