ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش دو برابری برد هواپیماهای برقی با استفاده از باتری لیتیوم گوگرد

شرکت بریتانیایی Oxis Energy مدعی شده باتری لیتیوم گوگرد این شرکت می تواند برد هواپیماهای الکتریکی را به طور چشمگیری افزایش دهد. باتری های لیتیوم گوگرد تا پنج برابر چگالی انرژی بیشتری نسبت به باتری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

شرکت بریتانیایی Oxis Energy مدعی شده باتری لیتیوم گوگرد این شرکت می تواند برد هواپیماهای الکتریکی را به طور چشمگیری افزایش دهد. باتری های لیتیوم گوگرد تا پنج برابر چگالی انرژی بیشتری نسبت به باتری های لیتیوم یون دارند.

طرفداران هواپیماهای الکتریکی منتظر رونمایی از هواپیماهای برقی واقعی در حوزه هوانوردی هستند ولی باتری های لیتیوم یونی فعلی آنقدر سنگین هستند که نمی توان از آنها برای سفرهای طولانی مدت استفاده کرد.

چگالی، فاکتور مهمی برای باتری هاست و باتری های تجاری فعلی (همانند باتری 2170 تسلا مدل 3)، فقط توانایی ذخیره حدوداً 250 وات ساعت بر کیلوگرم انرژی را دارند و مردم منتظر معرفی باتری های جدید با چگالی بیشتر و در عین حال مطمئن و امن هستند.

با باتری لیتیوم گوگرد شرکت Oxis بر هواپیماهای الکتریکی دو برابر افزایش پیدا می کند
شرکت Oxis باتری لیتیوم گوگرد خود را در هواپیماهای الکتریکی آزمایش می کند.

البته ظاهراً در این مورد خاص باید به عقب برگردیم؛ چون باتری لیتیوم گوگرد از دهه 60 میلادی وجود داشته و به خاطر چگالی انرژی بالا و هزینه کم، از محبوبیت بالایی برخوردار است. نقطه ضعف این باتری ها اما چرخه زندگی کوتاه آنهاست؛ پلی سولفایدهای لیتیوم قابلیت حل شدن بالایی در الکترولیت های باتری دارند؛ این یعنی کاتد با گذشت زمان از بین خواهد رفت.

شرکت Oxis موفق به ساخت الکترولیتی امن و غیر قابل اشتعال شده که مدت زمان بیشتری فلز لیتیوم را در خود ذخیره می کند. سلول های بسیار سبک این الکترولیت توانایی فراهم کردن انرژی با چگالی 500 وات ساعت بر کیلوگرم را داشته و در برابر تغییر شکل و برخورد گلوله مقاوم هستند.

چرخه شارژ این باتری ها 250 مرتبه اعلام شده و شرکت سازنده می گوید در چند سال آینده توانایی افزایش چرخه شارژ تا 500 بار را دارد.

شرکتی به نام Bye Aerospace که متخصص تولید هواپیما و خودروهای برقی است، با شرکت Oxis قرارداد همکاری امضا کرده و سران آن می گویند استفاده از باتری های ساخت شرکت Oxis مدت زمان پرواز هواپیماهای آینده این کمپانی را 50 الی 100 درصد بهبود می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    بازم خیلی کمه که یعنی اگر روزی ۳ بار شارژ بشه قبل سه ماه باید باطری عوض کنن برای کاود کپتر ها خودران اصلا به صرفه نیست

مطالب پیشنهادی