ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقص نور ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس در آسمان ژاپن [تماشا کنید]

روز دوشنبه شرکت اسپیس ایکس با پرتاب 60 ماهواره استارلینک به کمک راکت فالکون 9 دو رکورد جدید بر جای گذاشت. ساعاتی پس از پرتاب این ماهواره ها که در واقع روترهای اینترنتی کوچک هستند، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

روز دوشنبه شرکت اسپیس ایکس با پرتاب 60 ماهواره استارلینک به کمک راکت فالکون 9 دو رکورد جدید بر جای گذاشت. ساعاتی پس از پرتاب این ماهواره ها که در واقع روترهای اینترنتی کوچک هستند، کاربران رژه نورانی آنها را در آسمان شب رصد کردند.

این منظره زیبا شبیه حرکت قطاری است که چراغ هایی به طور نامنظم روی آن نصب شده اند:

پرتاب ماهواره های استارلینک نگرانی هایی را برای جامعه منجمان به وجود آورده است. اسپیس ایکس اولین گروه از ماهواره های استارلینک را اواخر اردیبهشت ماه امسال به فضا پرتاب کرد. گروهی از دانشمندان پس از اطلاع از اینکه این کمپانی قصد دارد هزاران ماهواره دیگر را هم به فضا پرتاب کند، مدعی شدند ماهواره ها در رصدهای نجومی اختلال ایجاد خواهند کرد.

بعدها مشخص شد که ماهواره ها پس از افزایش ارتفاع و تغییر موقعیت، به سختی قابل مشاهده هستند. شرکت اسپیس ایکس قول داده تا با رنگ کردن ماهواره های خود و کاهش انعکاس آنها، در این زمینه به ستاره شناسان کمک کند.

ماهواره های استارلینک

البته ماهواره هایی که دو روز پیش به آسمان رفتند فاقد این رنگ آمیزی بودند. این عامل سبب شد تا ستاره شناسان بار دیگر نگرانی خود را در این رابطه ابراز کنند. یکی از ستاره شناسان مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونین (CFA) می گوید به دقت ماهواره های استارلینک را تحت نظر داشته و معتقد است آنها در حال حاضر مشکلی برای رصد آسمان ایجاد نمی کنند ولی افزایش تعداد این ماهواره ها او را نگران کرده است.

اسپیس ایکس تاکید کرده که در این زمینه با ستاره شناسان همکاری می کند و با تغییر مدار ماهواره ها، از ایجاد مانع برای رصد آسمان جلوگیری می کند. این شرکت قرار است در چند ماه آینده گروهی دیگر از ماهواره های استارلینک را به فضا پرتاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 7Amin8
    7Amin8 | ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

    اینو همین امشب دیدم .خواستم فیلم بگیرم نور کم بود بخاطر همون دوتا عکس ازش گرفتم

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    این ماهواره ها ک در ارتفاع پایین در شب کاملا در سایه زمینن و اصلا پیدا نیستن،موقع غروب ک روی زمین تاریک میشه ولی به اون ماهواره هنوز خورشید میتابه ممکنه پیدا بشن

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    ویدیو کیفیتش خیلی خیلی ضعیفه....حداقل یه ۴۸۰ یا ۳۶۰ میذاشتید دسگه

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۲ آبان ۱۳۹۸

    یک شرکت خصوصی و این همه توانایی حتی بیشتر از خیلی کشورهای دیگه!!! یکی بیاد همین شرکت و بخره؟

مطالب پیشنهادی