ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی CC9 Pro
تکنولوژی

کالبدشکافی می نوت ۱۰ و هنر شیائومی در چیدمان قطعات [تماشا کنید]

ضرب المثلی هست که می‌گوید دوربین خوب، باتری حجیم و اسپیکرهای قدرتمند را نمی‌توان با هم داشت. اما شیائومی خلاف این را ثابت کرده و توانسته دوربین ۵ گانه، اسپیکر‌ی با حجم یک سی‌سی و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

ضرب المثلی هست که می‌گوید دوربین خوب، باتری حجیم و اسپیکرهای قدرتمند را نمی‌توان با هم داشت. اما شیائومی خلاف این را ثابت کرده و توانسته دوربین ۵ گانه، اسپیکر‌ی با حجم یک سی‌سی و باتری غول‌آسای ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعت را در می نوت ۱۰ جای دهد. کالبد شکافی این گوشی به خوبی تبحر کمپانی چینی در جای دادن قطعات را به رخ می‌کشد.

می نوت ۱۰ یا CC9 Pro (اسامی مختلف برای بازارهای مختلف) برای نشان دادن محتویاتش، نیاز دارد تا قاب پشتی آن را باز کنید. پس از آن چند لایه وجود دارد که باید به آرامی آن‌ها را جدا کنید. یکی از آن‌ها چیپ NFC و دیگری یک ورقه گرافیت برای پخش کردن حرارت چیپست است. علاوه بر این دو، یک لایه دیگر برای محافظت از ماژول دوربین ۵ گانه مشاهده می‌شود که فلاش ۴ گانه LED و سیستم فوکوس خودکار لیزری را در خود جای داده است.

می نوت ۱۰

بعد از برداشتن قاب محافظ دوربین‌ها، می‌توان ماژول دوربین را از بدنه می نوت ۱۰ جدا کرد. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی که نسخه شخصی‌سازی شده سنسور ISOCELL HMX سامسونگ است، به همراه سنسور تله فوتو با بزرگ‌نمایی ۵ برابری به خوبی لرزشگیر اپتیکال را به رخ می‌کشند. نکته جالب اینجاست که شیائومی توانسته باتری حجیم ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعت را در این گوشی جای دهد و از طراحی «L» شکل استفاده نکند؛ قابلیتی که اپل هنوز به آن نرسیده است.

می نوت ۱۰

با وجود این قطعات، شیائومی نتوانسته حسگر اثر انگشت معمول اپتیکال را زیر صفحه نمایش جای دهد. به همین دلیل این کمپانی از یک لایه فوق نازک ۰.۳ میلی‌متری که به وسیله تکنولوژی میکرولنز میسر شده، بهره گرفته است. گفتنی است که این حسگر به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهد و کاربر نبود آن را حس نخواهد کرد.

می نوت ۱۰

قطعه جذاب دیگری که می‌تواند در کالبد می نوت ۱۰ دید، مادربورد کوچک آن است. در این بورد، چیپست اسنپدراگون 730G به همراه رم LPDDR4X و حافظه UFS 2.1 به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. در نهایت می‌توانید ویدیو رسمی کالبدشکافی می نوت ۱۰ را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohsen
    Mohsen | ۲۳ آبان ۱۳۹۸

    امیدوارم شیائومی همین روند رو ادامه بده و گوشی‌های با کیفیت و قدرتمند با اخرین تکنولوژی روز رو به دست قشر متوسط و پایین جامعه که قبلا باید رویای همچین گوشی رو داشتن برسونه.

    • ramin8D
      ramin8D | ۲۳ آبان ۱۳۹۸

      کمپانی های چینی خوب بازی با اعداد رو یاد گرفتند.دوربین 108 مگاپیکسلی! فقط باعث میشه حجم عکس بسیار بالا بره و تاثیر شگفت انگیزی تو کیفیت نداره.یا اینکه کسی هست که فکر کنه کیفیت عکس های آن مثلا 6 برابر کیفیت عکس های 16 مگاپیکسلی نوت 10 باشه؟? ?

مطالب پیشنهادی