ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توسعه هوش مصنوعی که مرگ بیمار را پیش‌بینی می‌کند

محققان مرکز خدمات درمانی Geisinger در ایالت پنسیلوانیا آمریکا هوش مصنوعی را به گونه ای آموزش داده اند که با تحلیل نتایج نوار قلب بیماران، مرگ آن ها را در یک سال آینده پیش بینی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

محققان مرکز خدمات درمانی Geisinger در ایالت پنسیلوانیا آمریکا هوش مصنوعی را به گونه ای آموزش داده اند که با تحلیل نتایج نوار قلب بیماران، مرگ آن ها را در یک سال آینده پیش بینی می کند.

پژوهشگران برای شناسایی الگوهایی که می توانند نشانه ای از مشکلات قلبی از جمله سکته قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی باشند، 1.77 میلیون نوار قلب از 400 هزار بیمار مختلف را به هوش مصنوعی دادند. نتایج این کار شگفت انگیز و کمی ترسناک بود.

هوش مصنوعی نسبت به روش های کنونی، عملکرد بهتری در پیش بینی مرگ یا زنده ماندن بیماران در یک سال آینده داشت و این کار را با بررسی ولتاژ نوار قلب انجام می داد. این مدل حتی توانست مشکلاتی که از دید پزشکان پنهان مانده بودند را نیز تشخیص دهد.

هوش مصنوعی مرگ بیماران در یک سال آینده را پیش بینی می کند

«براندون فورنوالت» (Brandon Fornwalt)، از محققان ارشد این کار پژوهشی از موسسه مذکور در مصاحبه ای با سایت New Scientist می گوید:

«هوش مصنوعی چیزهایی را می بینید که انسان ها قادر به دیدن آنها نبوده یا دست کم از نظر انسان ها عادی تلقی می شوند. هوش مصنوعی به ما چیزهایی یاد می دهد که تا چندین دهه در یادگیری آنها دچار کج فهمی شده بودیم.»

این نخستین باری نیست که از یادگیری ماشینی برای پیش بینی مرگ استفاده می شود. سال گذشته میلادی محققان گوگل موفق به توسعه یک هوش مصنوعی شده بودند که می توانست با بررسی سوابق سلامتی بیمار، مرگ او را پیش بینی کند.

اواسط فروردین ماه امسال نیز محققین دانشگاه ناتینگهام نوعی سامانه هوشمند مصنوعی توسعه دادند که با دقت بسیار بالا خطر مرگ زودرس را در افراد شرکت کننده پیش بینی می کرد. از هوش مصنوعی برای تشخیص مشکلات قلبی و سرطان ریه نیز استفاده می شود و در برخی موارد تشخیص آنها از پزشکان هم دقیق تر است.

الگوریتم مرکز Geisinger اما از یک مشکل رنج می برد و آن این که محققان نمی توانند چگونگی کارکرد آن را توضیح دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی