ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی های تجدیدپذیر
علمی

انرژی مورد نیاز کلیه تاسیسات Dell تا سال ۲۰۴۰ از منابع تجدیدپذیر تامین می شود

دل اعلام کرده در چارچوپ برنامه ای به نام «پیشرفت واقعی» طرح های تازه خود برای پایدارسازی فعالیت هایش را کلید می زند. بخش اصلی طرح جدید تغییرات اقلیمی دل تامین ۷۵ درصدی انرژی تمامی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

دل اعلام کرده در چارچوپ برنامه ای به نام «پیشرفت واقعی» طرح های تازه خود برای پایدارسازی فعالیت هایش را کلید می زند. بخش اصلی طرح جدید تغییرات اقلیمی دل تامین ۷۵ درصدی انرژی تمامی تاسیسات آن از منابع تجدیدپذیر است که تا سال ۲۰۴۰ باید به ۱۰۰ درصد برسد.

دل همچنین قصد دارد در این مسیر، زنجیره تامین و دستگاه های تولیدی اش را مقرون به صرفه تر نماید. صرفا جهت مقایسه باید بگوییم که طبق آخرین خبرها، انرژی مورد نیاز کلیه تاسیسات و کارخانجات تولیدی اپل تماما از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

در زمینه بازیافت نیز دل اعلام کرده که می خواهد بابت هر محصولی که مشتریان از آن می خرند معادل یک محصول بازیافت داشته باشد. دل همچنین ادعا کرده که تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر نیمی از تمامی دستگاه های تولیدی اش از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر تولید می شوند. به همین ترتیب کمپانی مورد بحث قصد دارد که تا صد درصد از کل بسته بندی محصولاتش را از مواد بازیافتی تولید کند.

البته دل در بیانیه اخیر خود اشاره نکرده که آیا برنامه ای برای افزایش دوام محصولاتش یا بالا بردن تعمیرپذیری آنها دارد یا خیر. شرکت ها معمولا تمایل دارند که برای بهبود وجهه خود برنامه های زیست محیطی و بازیافتی شان را به صورت علنی اعلام کنند اما واقعیت این است که یکی از بهترین راه های کاهش تغییرات اقلیمی برای تولیدکنندگان قطعات الکترونیک، محدود نمودن تعداد محصولاتی است که سر از زباله دانی ها در می آورند.

به لحاظ تاریخی دل یکی از معدود شرکتهایی است که چنین مساله ای را در کسب و کار خود مد نظر داشته است. گزارشی که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده نیز نشان می دهد که Latitude E5270  تولید دل، یکی از تعمیر پذیرترین لپ تاپ های دوران بوده است. اما این مشکل همچنان نیازمند توجه کل صنعت است و صرفا با مشارکت یک شرکت راه به جایی نمی برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی