ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و سری 1 جدید در تست گوزن؛ عملکردی نه چندان درخشان برای آقای هندلینگ [تماشا کنید]

ب ام و سری 1 ارزان ترین مدل باواریایی ها محسوب می شود. این خودرو در سال 2004 به عنوان جانشینی برای نسخه هاچبک سری 3 متولد شده و تاکنون در سه نسل راهی خیابان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

ب ام و سری 1 ارزان ترین مدل باواریایی ها محسوب می شود. این خودرو در سال 2004 به عنوان جانشینی برای نسخه هاچبک سری 3 متولد شده و تاکنون در سه نسل راهی خیابان ها شده است. کمپانی ب ام و در ابتدا سری یک را در سه اتاق هاچبک، کوپه و سقف بازشونده (کانورتیبل) تولید می کرد؛ اما با تغییر استراتژی این شرکت، نسخه های کوپه و سقف بازشونده از نسل دوم به این طرف تحت نام سری 2 به فروش می رسند.

نسل سوم سری 1 که امسال رونمایی شده است، بر اساس پلتفرم UKL2 توسعه یافته و نیروی تولیدی موتور آن برخلاف نسل های پیشین به محور جلو ارسال می شود. احتمالا می دانید که اکثر محصولات ب ام و به دلیل انتقال قدرت به محور عقب، لذت رانندگی بالایی را ارایه می کنند. اما بسیاری از علاقه مندان نسبت به توانمندی های حرکتی سری 1 تردید داشته و این خودرو را یک ب ام و واقعی نمی دانند.

2019-bmw-1er

دست اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 اخیرا به سراغ ب ام و سری 1 رفته و با انجام تست معروف گوزن، توانایی های حرکتی و هندلینگ این هاچبک آلمانی را به چالش کشیده اند. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، این تست حضور ناگهانی یک شی، شخص یا حیوانی مثل گوزن در برابر راننده را شبیه سازی می کند. در صورتی که یک خودرو هندلینگ مناسبی داشته باشد، واکنش سریع راننده منجر به از دست رفتن تعادل یا انحراف آن در چنین سناریویی نمی شود.

Mazda 6 Wagon 2015 moose test

تست ب ام و سری 1 با سرعت اولیه 77 کیلومتر در ساعت آغاز می شود. اگر چه هاچبک دیفرانسیل جلوی ژرمن ها با این سرعت پایداری خوبی از خود نشان می دهد، اما به دلیل سیستم تعلیق نسبتا نرم با مخروطی های مسیر برخورد می کند.

در بار دوم عملکرد ب ام و سری 1 با سرعت 73 کیلومتر در ساعت مورد ارزیابی قرار می گیرد. با کاهش سرعت و به تبع آن کاسته شدن از میزان حرکت گهواره ای اتاق، این تست با موفقیت همراه می شود و سری 1 بدون برخورد با مخروطی ها تست را به پایان می رساند.

مجله km77 تاکید می کند که مدل حاضر در این ارزیابی دارای سیستم تعلیق استاندارد بوده و تایرهای آن از نوع بریجستون تورانزا T005 225/40 R18 88Y هستند. برگزارکنندگان تست معتقدند با سفارش پکیج M اسپرت و تایرهای بهتر، ب ام و سری یک می تواند نمایش بهتری ارایه کند.

بد نیست اشاره کنیم نسخه 116d از سری 1 مدل 2017 در تست های قبلی همین نشریه توانسته تا سرعت 77 کیلومتر در ساعت پایداری خود را به طور کامل حفظ نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی