ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه ریزی باکتری ها
علمی

دارپا در تلاش برای برنامه ریزی باکتری ها و تشخیص بمب های زیرزمینی

کمپانی ریتون اعلام کرده که طی همکاری اش با دارپا روی پروژه ای برای تشخیص مواد منفجره مدفون زیر زمین کار میکند و برای این منظور روش منحصر به فردی را به کار می برد: ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

کمپانی ریتون اعلام کرده که طی همکاری اش با دارپا روی پروژه ای برای تشخیص مواد منفجره مدفون زیر زمین کار میکند و برای این منظور روش منحصر به فردی را به کار می برد: برنامه ریزی باکتری ها.

در این پروژه، پیمانکار نظامی (ریتون) طی قراردادی با موسسه پلی تکنیک Worcester وارد همکاری می شود و دو رشته باکتریایی را می سازند که قابلیت تشخیص بمب های زیرزمینی را خواهند داشت.

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به دارپا برای توسعه و ساخت تکنولوژی های مختلف که در حوزه های نظامی و امنیت داخلی کاربرد دارند به صورت متناوب قراردادهایی را با شرکت های خصوصی می بندد و این نیز یکی دیگر از قراردادهای پیمانی دارپا محسوب می شود. پروژه های دارپا طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد که از بهداشت و سلامت سربازان گرفته تا ساخت تسلیحات جدید برای میدان های جنگ را شامل می شوند.

برنامه ریزی باکتری ها

طبق اعلام کمپانی ریتون اولین رشته باکتریایی که قرار است در چارچوب این پروژه ساخته شود به تشخیص مواد منفجره زیر زمین خواهد پرداخت. رشته دوم نیز با هدف ایجاد نور روی موقعیت دفن مواد منفجره (نورتاب کردن این مواد) ساخته می شود.

البته ایده برنامه ریزی باکتری ها برای تشخیص مواد منفجره چندان هم تازگی ندارد اما طبق آنچه شرکت نظامی ریتون اعلام کرده وقتی حرف از بمب های زیرزمینی باشد این کار به مراتب دشوارتر است. برای این منظور لازم است که باکتری ها به اعماق زمین نفوذ کنند تا مواد منفجره را شناسایی کنند و برای آنکه اپراتورها و افراد پایش کننده مستقر روی زمین از وجود بمب ها مطلع شوند لازم است خاصیت نورتابی آنها روی سطح زمین رخ بدهد.

کل این پروژه با کمک زیست شناسی مصنوعی انجام خواهد شد که شامل استفاده از علوم کامپیوتر و مهندسی الکترونیک برای اصلاح DNA است. از آنجا که سیستم طراحی شده توسط ریتون برای این منظور کاملا ماژولار است و قابلیت سفارشی سازی را دارد در ادامه میتوان از باکتری های برنامه ریزی شده برای تشخیص طیف وسیعی از آلاینده ها و تهدیدات بالقوه استفاده نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی