ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویکی پدیا با شبکه اجتماعی جدید خود به جنگ فیسبوک و توییتر می‌رود

وب سایت Wikitribune که توسط هم بنیانگذار ویکی پدیا برای مبارزه با اخبار کذب راه اندازی شده بود، به WT:Social تغییر نام داده و قرار است به عنوان شبکه اجتماعی و پلتفرم به اشتراک گذاری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

وب سایت Wikitribune که توسط هم بنیانگذار ویکی پدیا برای مبارزه با اخبار کذب راه اندازی شده بود، به WT:Social تغییر نام داده و قرار است به عنوان شبکه اجتماعی و پلتفرم به اشتراک گذاری اخبار به فعالیت بپردازد.

اوایل اردیبهشت ماه سال 96 «جیمی ولز»، هم بنیانگذار ویکی پدیا سایت Wikitribune را راه اندازی کرد ولی از این سایت چندان استقبال نشد. او حالا با تغییر استراتژی، پلتفرم WT:Social را معرفی کرده و امیدوار است این سایت به جایگزینی برای فیسبوک و توییتر تبدیل شود.

جیمی ولز موسس ویکی پدیا با شبکه اجتماعی WT:Social به جنگ فیسبوک و توییتر می رود

سایت WT:Social، همانند دو شبکه اجتماعی فوق به کاربران اجازه می دهد تا مقالات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. نحوه درآمدزایی این سایت نیز به جای تبلیغات، کمک های کاربرانش است. «ولز» در گفتگویی با روزنامه فایننشال تایمز گفت:

«مدل کسب و کار شبکه های اجتماعی که کاملا وابسته به تبلیغات هستند، مشکل زاست و برنده واقعی محتواهای بی کیفیت هستند.»

برخلاف فیسبوک و توییتر که به کمک الگوریتم ها به پست هایی که بیشترین کامنت یا لایک را دارند اولویت نمایش می دهند، سایت WT:Social اول جدیدترین لینک ها را نمایش می دهد و احتمال دارد در آینده دکمه upvote نیز به آن اضافه شود.

سایت گفته شده از اجتماعات کوچک و کم جمعیت پشتیبانی می کند. ولز وعده می دهد:

«می خواهیم محیطی را به وجود آوریم که بازیگران بد از آن حذف می شوند چون این کار درست است؛ نمی خواهیم کاربران را به خاطر منافع خود یک شبه حذف کنیم.»

عضویت در سایت WT:Social رایگان گزارش شده؛ ولی در حال حاضر برای ملحق شدن به آن یا باید در لیست انتظار قرار گرفت یا اینکه پول پرداخت کرد یا دوستان را دعوت کرد.

ولز با اشاره به اینکه سایت مذکور تا یک ماه قبل حدوداً 50 هزار نفر عضو داشته، اضافه می کند: «واضح است که هدف 50 هزار یا 500 هزار عضو نیست؛ بلکه 50 میلیون و 500 میلیون عضو است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • DaiiZaa
    DaiiZaa | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    طبق آمار غیر رسمی بیش از 20 درصد محتوای ویکی پدیا جعلی و یک طرفه ‌ست.ویکی پدیای فارسی رو که دیگه نگم... حالا همین ویکی پدیا میخواد برای مبارزه با اخبار جعلی و دروغ تو فیسبوک و توییتر رقیبشون شه ? بقول قدیمیا تو اگر طبیب بودی سر خود دوا میکردی.

  • Nowmannow
    Nowmannow | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی