ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین اطلاعات از موستانگ Mach-E؛ کراس اوور برقی بر مبنای فورد موستانگ

در عصر جدید عرضه وسایل نقلیه برقی توسط شرکت های مختلف  خودروسازی امری کاملا عادی بوده و به نوعی رقابت شدیدی بین آن ها در این خصوص شکل گرفته است. شرکت فورد نیز از این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

در عصر جدید عرضه وسایل نقلیه برقی توسط شرکت های مختلف  خودروسازی امری کاملا عادی بوده و به نوعی رقابت شدیدی بین آن ها در این خصوص شکل گرفته است. شرکت فورد نیز از این قاعده مستثنا نیست. در همین راستا فورد قصد دارد تا اولین گام مهم و اساسی خود را با عرضه یک شاسی بلند یا کراس اور آن هم با نام تاریخی موستانگ بردارد.

اگر در گذشته به یک هوادار دو آتشه موستانگ اعلام می کردید که فورد قصد عرضه یک کراس اور برقی آن هم با نام موستانگ را دارد با واکنش شدیدی او مواجه می شدید.

در هر صورت در ادامه قصد داریم تا به تمام اطلاعات و شایعاتی که پیرامون عرضه این محصول تمام برقی وجود دارد بپردازیم.

در ژانویه 2018 فورد رسما اعلام کرد که قصد عرضه یک کراس اور تمام برقی با الهام از ماسل کار محبوب خود یعنی موستانگ را دارد و احتمالا نام آن "Mach1" خواهد بود با این وجود طرفداران شرکت فورد فشار زیادی به این شرکت آوردند تا از عرضه محصولی برقی با این نام خودداری کند.

در ادامه اعلام شد که لینکولن، برند زیر مجموعه فورد نیز این پلت فرم را در اختیار خواهد گرفت و مدل نهایی تولیدی این برند ظاهر کاملا متفاوت به نسبت مدل فورد نشان خواهد داشت.

در ادامه نیز تصاویر جاسوسی جدیدی از یک کراس اور منسوب به فورد شکار شد که به طور کامل توسط پوشش مخفی شونده استتار شده بود. در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی در خصوص این کراس اور در دسترس نیست و مشخص نشده است که آیا طرح بدنه این محصول به همین فرم باقی بماند یا فورد در حال تست و بررسی قوای محرکه آن است.

فورد در زمینه مخفی کاری تجربه بسیار خوبی دارد به همین علت نیز مشخص نیست که در بخش قوای محرکه با چه نوع موتور الکتریکی طرف هستیم اما به احتمال بسیار زیاد فورد نیز از یک موتور الکتریکی در هر دو محور خودرو استفاده خواهد کرد تا یک کراس اور چهارچرخ متحرک داشته باشد.

موستانگ

فورد تنها این مسئله را تایید کرده که قصد عرضه یک کراس اور تمام برقی با برد حرکتی بیش از 484 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد.

طبق شایعات فورد به احتمال زیاد یک مدل کانسپت از این کراس اور را در نمایشگاه لوس آنجلس در ماه آینده میلادی به نمایش در خواهد آورد. البته این شرکت هنوز هیچ برنامه خاصی برای حضور در نمایشگاه لوس آنجلس اعلام نکرده است.

شرکت های خودروسازی سعی می کنند که از طراحی متفاوت برای عرضه اولین محصول تمام برقی خود بهره ببرند. به عنوان نمونه می توان به مدل i3 و i8 شرکت بی ام و همچنین زیرمجموعه لوکس ولوو یعنی پولستار 2 اشاره کرد.

براساس جدیدترین تصاویر و اطلاعات منتشر شده از سوی فورد پیش از رونمایی رسمی موستانگ مک E در نمایشگاه لوس انجلس، این کراس اوور برقی می تواند رقیبی جدی برای تسلا مدل Y و کراس اوور های برقی اروپایی باشد. این درحالیست که بدنه این خودرو از طراحی خاص و جذابی برخوردار است و تشابه زیادی با موستانگ کوپه حال حاضر دارد. شاید بزرگترین نقطه تفاوت به غیر از افزایش ارتفاع خودرو، حذف جلوپنجره عریض و مشبک و جایگزینی آن با قطعه ای همرنگ بدنه باشد که در راستای بهبود ضریب آیرودینامیک در پیشانی این خوردو نصب شده است.

البته حذف لوگوی کرومی ماستنگ و جایگزینی آن با طرح برچسب مانند مشکی رنگ نیز احتمالا به مذاق دوستداران سنتی ماستنگ خوش نخواهد آمد. موستانگ شاسی بلند در ارزانترین نسخه خود قیمتی معادل ۴۳.۸۹۵ دلار خواهد داشت و در ابتدا با سه رنگ بدنه عرضه خواهد شد ضمن اینکه گرانترین مدل این اس یو وی با کد GT قیمتی ۶۰.۵۰۰ دلاری خواهد داشت .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • parsarezaee۳۳۲
    parsarezaee۳۳۲ | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    جسارتا فک کنم ماستَنگ درست باشه

مطالب پیشنهادی