ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: نورالینک می تواند اوتیسم و اسکیزوفرنی را درمان کند

ایلان ماسک معتقد است شرکت علوم اعصاب او یعنی نورالینک (Neuralink) توانایی درمان کردن بیماری های مغزی از جمله اسکیزوفرنی و اختلال اوتیسم را دارد. مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در مصاحبه ای که در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

ایلان ماسک معتقد است شرکت علوم اعصاب او یعنی نورالینک (Neuralink) توانایی درمان کردن بیماری های مغزی از جمله اسکیزوفرنی و اختلال اوتیسم را دارد.

مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در مصاحبه ای که در مورد هوش مصنوعی بود، در مورد شرکت نورالینک گفت:

«فکر می کنم نورالینک در آغاز بسیاری از بیماری های مغزی را حل خواهد کرد. بیماری هایی مثل اوتیسم، اسکیزوفرنی و فراموشی. هر کسی در مقطعی از زندگی خود فراموشی را تجربه می کند. بسیاری از والدین نمی توانند نام فرزند خود را به یاد بیاورند و بیماری هایی از این قبیل.»

ایلان ماسک معتقد است نورالینک اسکیزوفرنی و اوتیسم را درمان خواهد کرد

معلوم نیست منظور ماسک از «حل کردن» اوتیسم چیست؛ چون اوتیسم بیماری نیست و نوعی اختلال رشدی است. وب سایت رسمی جامعه ملی اوتیسم انگلستان نیز با اشاره به اینکه اوتیسم بیماری نیست، آن را غیر قابل درمان توصیف کرده است؛ چرا که این اختلال به نوعی با هویت فرد گره می خورد. سازمان بهداشت جهانی اسکیزوفرنی را نوعی بیماری روانی حاد توصیف کرده است.

ماسک شرکت نورالینک را سال 2016 تاسیس کرد و فعالیت های آن در سال های شروع تاسیس سری بود. سال 2019 اما اخبار بیشتری از فعالیت های این شرکت منتشر شد. این کمپانی ژوئیه سال جاری میلادی گزارشی دقیق و جامع (وایت پیپر) از طرح تراشه مغزی خود منتشر کرد و ماسک از آزمایش آن روی میمون ها خبر داد.

ماسک می گوید به واسطه این تراشه می توان اختلالات عصبی مثل آلزایمر و پارکینسون را درمان کرده و آسیب های جدی به مغز یا نخاع را برطرف کرد. او هدف نهایی خود را ترکیب آگاهی انسانی با هوش مصنوعی بیان کرد:

«نورالینک می خواهد ریسک وجودی مربوط به فراهوش دیجیتالی (هوش بسیار بالاتر از هوش انسان) را رفع کند. ما هیچ گاه نمی توانیم از یک ابرکامپیوتر باهوش تر شویم؛ بنابراین به جای آنکه آنها را شکست دهیم باید به آنها بپیوندیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی