ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورود به دانشگاه
علمی

راهکار غیرقانونی خانواده های کره ای برای ورود فرزندانشان به دانشگاه

رقابت در کره جنوبی برای دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه ها بسیار جدی و سخت است و طبق گزارشی که نشریه نیچر منتشر کرده مدتی است محققان در این کشور با اضافه کردن اسامی کودکان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

رقابت در کره جنوبی برای دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه ها بسیار جدی و سخت است و طبق گزارشی که نشریه نیچر منتشر کرده مدتی است محققان در این کشور با اضافه کردن اسامی کودکان و نوجوانان به تحقیقات علمی خود تلاش می کنند مسیر آنها برای ورود به دانشگاه ها را هموار نمایند.

نام این کودکان که عموما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان تحصیل می کنند به عنوان مولف در یافته های علمی مختلفی ثبت می شود که دستی در آنها نداشته اند. بسیاری از این کودکان نابغه نما هم یا فرزندان خود این محققان هستند یا فرزندان نزدیکان آنها. در برخی موارد خاص، تالیف مقالات علمی در کره جنوبی امتیازی برای ورود جوانان به دانشگاه ها محسوب می شود و همین مساله این ترند را در این کشور ایجاد کرده است.

ورود به دانشگاه

اما در کره جنوبی نیز درست مانند آمریکا نظارت سفت و سختی روی نحوه ورود فرزندان نخبگان جامعه به دانشگاه اعمال می شود.

از سال ۲۰۱۷ میلادی که مساله جعل تالیف مقالات علمی در کره جنوبی آشکار شد، وزارت آموزش و پرورش این کشور و دانشگاه های دولتی آن ۷۹۴ مقاله علمی را شناسایی کردند که اسامی کودکان به فهرست مولفان آنها اضافه شده بود. بازرسان نیز بعد از بررسی ۵۴۹ مورد از این مقالات اعلام کردند که دست کم در ۲۴ مورد نام مولف ساختگی بوده است. در باقی موارد نیز دانش آموزان جوان به عنوان بخشی از برنامه های قانونی مدارس در پروژه های علمی مشارکت کرده بودند.

تا کنون ۱۷ محقق دانشگاهی در کره جنوبی متهم شده اند که اسامی کودکان را برای برخورداری از امتیاز خاص دانشگاه ها به مقالات و تالیفات خود اضافه کرده اند که این کار در کره جنوبی تحت عنوان سوء رفتار علمی شناخته می شود. جریمه تعیین شده برای این کار نیز شامل تعلیق از فعالیت های علمی و حتی ممنوعیت دائمی می شود. طبق گزارش نیچر تاکنون دست کم یک محقق به طور دائمی از انجام فعالیت علمی منع شده است.

در تازه ترین گزارش منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی که ماه پیش منتشر شد اسامی ۱۱ نفر از ۱۷ فرد متهم اعلام شد و حتی نام دانش آموزانی که به خاطر این کار پذیرش دانشگاه را دریافت کرده بودند اعلام گردید.

امسال در ایالات متحده آمریکا نیز بازرسان پرده از رسوایی مشابهی در سطح ملی برداشتند که در آن، به دانش آموزان خانواده های ثروتمند و نخبه کمک می شود به دانشگاه های برتر آمریکا راه پیدا کنند. طبق اعلام این بازرسان خانواده ها با پرداخت رشوه به مقامات دانشگاه، تقلب در آزمون های ورودی و تهیه مقام های ورزشی ساختگی اقدام به این کار می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Nowmannow
    Nowmannow | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    :huawei:

  • Hossein Azem
    Hossein Azem | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    مافیای کنکور کره در برابر مافیای کنکور ایران جوجه ان? بهتره با صادرات مافیای کنکورمون به کره بازار اونجارو هم به دست بگیریم?

  • Saeid
    Saeid | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    مونده تا تو این مسیر به پای ایران برسند

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

    اونا واسشون مهمه چون با دانشگاه رفتن خوشبخت میشن.
    مثل اینجا نیست که الکی مفت دکترا بدن بعدم بی کار شی.
    اره این شمایی که میگین من تا فلان جا خوندم این مدرکا تو خارج بدرد میخوره نه اینجا.

    • Unconventional_NyTro
      Unconventional_NyTro | ۲۴ آبان ۱۳۹۸

      مفت دکترا بدن?

      مگه الکیِ مدرک دکترا گرفتن
      اتفاقا مدرک گرفتن توی ایران سخت تر از خارج هست
      یک ایرانی برای رسیدن به مدرک دکترا باید چند برابر یک خارجی درس بخونه و از همه چیش بزنه
      بخاطر اینکه اینجا کتابا فقط برای نمره اوردن هستند نه برای یادگیری و نه برای استفاده کاربردی
      سختی مدرک گرفتن توی ایران از کشورهای سطح بالا و پیشرفته چند برابر بیشتر هست
      مگر اینکه طرف با پول بره بالا که تعداد کمی اینجورین
      کسایی که پول ندارن و دولتی درس می خونن پدرشونو در میارن اجازه ی نفس کشیدن بهشون نمیدن
      بعنوان مثال اگر کسی بره پزشکی و دولتی درس بخونه تمام علمُ از اول تا آخر در اون زمینه پزشکی و بعلاوه اسامی دانشمندا و کلی چیزای دیگه و بعلاوه کلی کتاب عمومی حجیم که ربطی به تخصصش ندارن تا مدرک دکترا می چپونن تو 1.5 کیلو ماهیچه
      یا اگر طرف رشتش ریاضی باشه ازش یک ماشین حساب کامل میسازن
      هرچیزیُ بهش بدیم می تونه ذهنی حساب کنه ولی همین شخصُ بذاریم روی یک پروژه علمی کار کنه حتی نمی دونه از کجا شروع کنه اما توی خارج برعکس واسه بیشتر محاسباتش از ماشین حساب استفاده می کنه ولی اگه بهش بگیم یک هواپیما بساز راحت یکی میسازه

مطالب پیشنهادی