ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگار الکترونیکی و ویپ
تکنولوژی

اپل تمام اپ‌های مربوط به سیگار الکترونیکی را از اپ استور حذف کرد

در پی هشدار متخصصان مبنی شکل گیری یک بحران سلامتی میان جوانان به خاطر مصرف سیگار الکترونیکی، اپل تمامی اپلیکیشن های مربوط به ویپ را از فروشگاه خود حذف کرد. از چند ماه قبل شیوع نگران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۵

در پی هشدار متخصصان مبنی شکل گیری یک بحران سلامتی میان جوانان به خاطر مصرف سیگار الکترونیکی، اپل تمامی اپلیکیشن های مربوط به ویپ را از فروشگاه خود حذف کرد.

از چند ماه قبل شیوع نگران کننده مشکلات حاد ریوی میان مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی و ویپ ، کارشناسان حوزه سلامت را به تحقیق بیشتر در این زمینه واداشت. این محصولات تا کنون باعث بیماری صدها فرد و مرگ ۴۲ نفر شده اند و اپل هم در واکنش به حذف اپ های مربوط به ویپ و سیگار الکترونیکی دست بزند:

ما شدیدا مراقبیم که اپ استور مکان قابل اعتمادی برای دانلود اپ به ویژه توسط جوانان باقی بماند. در این راستا دستورالعمل های بازبینی اپ استور را به روز کرده ایم تا اپ های مشوق یا تسهیل کننده استفاده از سیگار الکترونیکی و ویپ را حذف کنیم. از امروز این اپ ها دیگر قابل دانلود نیستند.

سیگار الکترونیکی و ویپ

در نتیجه این تصمیم ۱۸۱ اپلیکیشن از اپ استور حذف شده اند که شامل بازی ها و اپ های ویژه کنترل دمای دستگاه های ویپ می شود. با این حال برنامه هایی که قبلا دانلود شده، کماکان قابل استفاده می مانند. کمپانی کوپرتینویی هرگز اجازه فروش کارتریج یا ایجوس را در پلتفرمش نداده و  از خرداد امسال هم از پذیرش اپ های جدید خودداری می کرد.

دلیل قطعی مرگ و میر کاربران سیگار الکترونیکی و ویپ هنوز مشخص نشده اما «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا ماده غلیظ کننده «ویتامین E استات» را به عنوان یکی از دلایل احتمالی آن ذکر کرده.  ویتامین E استات ماده ای روغنی است که در محصولاتی نظیر غذاها، مکمل ها و کرم های صورت بکار می رود اما حین قرار گرفتن در معرض حرارت، مثل گریس عمل کرده و در تنفس مشکل ایجاد می کند.

یکی از ترفندهای بازاریابی سیگار الکترونیکی تبلیغ آنها به عنوان راه حلی برای ترک سیگار است اما «بهزاد ولیزاده»، مسئول «دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات» این محصولات را جایگزین مناسبی برای دخانیات معمولی ندانسته و مواد معطر موجود در آن را برای سلامتی مضر عنوان می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی