ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد DS30
تکنولوژی

پرواز موفق ۶۹ کیلومتری پهپاد DS30 بر فراز اقیانوس

پهپادهای چند موتوره مدت‌هاست که برای حمل نمونه‌های پزشکی استفاده می‌شوند، اما باتری ۳۰ دقیقه‌ای آن‌ها، مسافت‌های طی شده توسط این پهپاد‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، این هفته، پهپاد DS30 بسته رسان، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

پهپادهای چند موتوره مدت‌هاست که برای حمل نمونه‌های پزشکی استفاده می‌شوند، اما باتری ۳۰ دقیقه‌ای آن‌ها، مسافت‌های طی شده توسط این پهپاد‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، این هفته، پهپاد DS30 بسته رسان، توانست به مدت یک ساعت و ۴۳ دقیقه از بالای اقیانوس پرواز کند و بسته‌ای را به مقصد برساند.

این دستاورد حاصل همکاری کمپانی توسعه دهنده پهپاد‌ تگزاسی به نام گوین پارتنرز (Guinn Partners)، شرکت مشاوره واقع در ایالت جورجیا، سازمان بهداشت آمریکا و شرکت سازنده پهپاد دوسان (Doosan) است. شرکت دوسان، پهپاد DS30 با ۸ موتور را در اختیار آزمایش کنندگان قرار داد که سوخت آن نیز هیدروژنی است.

پهپاد DS30

پهپاد DS30 توانسته با استفاده از سیستم کنترل دمایی، نمونه‌ای از باکتری زنده را از یکی از جزایر دریای کارائیب به نام سنت کروی (Saint Croix) به یک مرکز آزمایشگاهی در جزیره همجوار خود به نام سنت توماس (Saint Thomas) ببرد. این پیمایش حدود ۶۹ کیلومتر بر فراز اقیانوس بوده و نکته جالب اینجاست که پهپاد مذکور، پس از فرود خود به اندازه ۳۰ دقیقه شارژ اضافه نیز داشته است.

بر اساس گزارش‌های گوین پارتنرز، عملیات مشابه برای حمل نمونه‌های مایع هر بیمار، عموما حدود یک هفته با هواپیمای سرنشین‌دار طول می‌کشد. به خصوص در بعضی از بیماری‌ها مانند «تب دنگی»، عفونت می‌تواند با گذشت زمان وخیم‌تر شده و باید سریع درمان شود. به همین دلیل، چون حمل و نقل نمونه‌ها به کمک پهپاد‌ها هم سریع‌تر است و هم ارازن‌تر، راحت‌تر می‌توان آن‌ها را به مرکز آزمایشگاهی جزیره مجاور منتقل کرد.

با این حال، برای انجام این تست، اعضای گروه مجبور بودند که مسیر پیمایش این پهپاد را از طریق قایق دنبال کنند تا در صورت لزوم بتوانند کنترل آن را به دست بگیرند. در هر صورت، پرواز کاملا خودکار این پهپاد، برای نیمه اول سال ۲۰۲۰ زمان‌بندی شده و قرار است پهپاد DS30 بدون دخالت انسانی پرواز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی