ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رئیس کل بیمه مرکزی: بیمه راننده محور از سال آینده اجرایی می شود

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به صورتی که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی از راننده محور شدن صدور بیمه شخص ثالث از سال آینده خبر داد و گفت: «حدود یک میلیون خودرو و ۹ میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه‌نامه هستند.»

غلامرضا سلیمانی روز جمعه درباره صدور بیمه شخص ثالث برای خودروها و موتورسیکلت ها، افزود: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر خودروها و موتورسیلکت‌های فاقد بیمه‌نامه متعلق به حاشیه شهرها و شهرهای کوچک و حاشیه‌ای هستند. عامل حدود ۷۵ درصد تصادفات، اشتباهات و عملکرد انسانی است.»

بیمه راننده محور به این معناست که بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده تعلق می‌گیرد. بنابراین در طرح جدید راننده‌هایی که بهتر رانندگی می‌کنند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد و این امر باعث می‌شود رانندگان جهت دریافت تخفیف بیمه‌ای بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: «بنابراین باید تلاش شود که رانندگان ناچار به رعایت بیشتر قوانین شده و در نتیجه آمار تصادفات کاهش یابد. تلفات و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی، سالانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به نظام سلامت، اقتصادی و اجتماعی کشور وارد می‌کند. بیشتر تصادفات به گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال تعلق دارد که تجربه کمی نیز دارند.»

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: «در زمان صدور بیمه های جدید به عواملی مانند سن راننده، مدت زمان اخذ گواهینامه، سابقه تصادفات و ... توجه شده و حق بیمه بر اساس این عوامل تعیین و اخذ خواهد شد.»

بیمه راننده محور

سلیمانی با بیان اینکه در مجموع، بیمه راننده محور به سود بیمه شده‌ها خواهد بود، اظهار داشت: «بر اساس این طرح، حق بیمه راننده‌های پرخطر افزایش می‌یابد، اما در مقابل، راننده‌های کم‌ خطر از معافیت‌ها و تخفیفات بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.»

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ اطلاعات مربوط به رانندگان تکمیل می‌شود، اضافه کرد: «با تکمیل اطلاعات، این طرح در سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.»

بر اساس قوانین بیمه راننده محور از آنجایی که رانندگان پر خطر ریسک بیشتر و بالایی ایجاد می‌کنند باید پول بیشتری برای حق بیمه خودرو پرداخت کنند و کسانی که مقررات رانندگی را رعایت می‌کنند و میزان تخلفات رانندگی پایینی دارند از تخفیفات بیمه‌ای بیشتری برخوردار بوده و بنابراین حق بیمه کمتری پرداخت خواهند کرد و با تعویض خودرو نیز تشویق‌ها را با خود منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehdi22
    mehdi22 | ۲۵ آبان ۱۳۹۸

    ممنون از مسوئولین که به فکر مردم هستن

  • mehdi22
    mehdi22 | ۲۵ آبان ۱۳۹۸

    ممنون مسوئولین که به فکر مردم هستن

مطالب پیشنهادی