ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر قوانین جدیدی را برای تبلیغات سیاسی وضع کرد

شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه از تغییرات گسترده خود در رابطه با نحوه تبلیغات سازمان‌ها خبر داد که از هفته دیگر اجرایی می‌شود. بر اساس قوانین و چارچوب‌های جدید این شبکه اجتماعی محبوب، تبلیغات در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه از تغییرات گسترده خود در رابطه با نحوه تبلیغات سازمان‌ها خبر داد که از هفته دیگر اجرایی می‌شود. بر اساس قوانین و چارچوب‌های جدید این شبکه اجتماعی محبوب، تبلیغات در رابطه با تغییرات اقلیمی، جنبش‌های سیاسی و سقط جنین ممنوع خواهد شد.

از یکم آذر ماه دو قانون جدید برای تبلیغات اجرایی خواهد شد: اولین قانون مربوط «محتوای سیاسی‌» خواهد بود و دومین قانون مربوط به «تبلیغات هدفمند اجتماعی» می‌شود. در ادامه به تفکیک این دو شیوه تبلیغات را با هم بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات محتوای سیاسی

توییتر

ممنوعیت این تبلیغات شامل هر گونه ترویج پولی محتوای مربوط به نامزدهای انتخاباتی، احزاب سیاسی، مقامات دولتی، قانون‌گذاری‌ها، رفراندوم‌ها و رای گیری‌ها می‌شود. این محدودیت‌ها عملا کمپین‌ها و سیاستمداران را از پرداخت پول به منظور تبلیغ خود یا اهدافشان، منع می‌کند. همچنین کمیته‌های اجرای سیاسی بزرگ و کوچک به همراه سازمان ۵۰۱ (سی) که برای جمع‌آوری سرمایه برای کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا استفاده می‌شود هم شامل این محدودیت‌ها می‌شوند.

جک دورسی موسس توییتر در رشته توییتی در رابطه با این اقدامات گفته بود که توییتر به منظور «بیان رایگان افکار» این کار را نمی‌کند و هدف آن دستیابی احزاب به مخاطبین از طریق درست است تا با پرداخت پول.

 تبلیغات هدفمند اجتماعی

توییتر

تبلیغاتی که در این شاخه قرار می‌گیرند، شامل دسته‌بندی‌های تغییرات اقلیمی، سقط جنین و حقوق حیوانات می‌شود که بر خلاف دسته‌بندی قبلی، ممنوع نخواهند شد و بیش‌تر محدودیت‌ها شامل حال آن‌ها می‌شود. چنین تبلیغاتی نمی‌توانند داده‌های شخصی کاربران مانند، سن، نژاد یا مکان زندگی آن‌ها را هدف قرار بدهند. با این حال، تبلیغات در سطح ایالتی و استانی همچنان قابل قبول خواهند بود. تبلیغاتی که کلمات کلیدی «لیبرال» یا «محافظه کار» را نیز داشته باشند، جایی در این شبکه اجتماعی نخواهند داشت.

دل هاروی (Del Harvey) معاون بخش اعتماد و امنیت توییتر، روز جمعه گفته بود که این شرکت لیستی از کلمات کلیدی ممنوعه را در این شبکه اجتماعی منتشر خواهد کرد که به مرور زمان بروزرسانی خواهد شد. انتظار می‌رود که این لیست طی هفته آینده منتشر شود.

توییتر

با این حال، تبلیغات هدفمند اجتماعی، در صورتی که نتایج سیاسی، قضایی و قانون‌گذارانه را تغییر بدهند نیز ممنوع خواهند بود. این بدان معناست که سازمان‌هایی مانند گروه‌های زنانه، همچنان می‌توانند تبلغیات حامی فمینیسم را در این شبکه اجتماعی انجام دهند، اما نمی‌توانند در رابطه با ترویج حقوق برابر، تبلیغات کنند.

ویایا گاده (Vijaya Gadde) مدیر بخش اعتماد و امنیت توییتر در این رابطه می‌گوید:

ما عقیده داریم که تبلیغات سیاسی باید مخاطبین خود را به درستی به دست بیاورد، زیرا تبلیغات اینترنتی، چالش‌های جدید برای تبلیغات سیاسی ایجاد خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی