ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دست مصنوعی
تکنولوژی

چاپ سه بعدی دست مصنوعی در ۱۰ ساعت ممکن شد

مثال‌های بسیار زیادی از تولید پروتز‌های تولید شده توسط پرینتر‌های 3D وجود دارد. اما اخیرا محققین بریتانیایی توانسته‌اند دست مصنوعی یا همان دست بایونیک را در عرض ۱۰ ساعت به کمک این پرینترها تولید کنند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

مثال‌های بسیار زیادی از تولید پروتز‌های تولید شده توسط پرینتر‌های 3D وجود دارد. اما اخیرا محققین بریتانیایی توانسته‌اند دست مصنوعی یا همان دست بایونیک را در عرض ۱۰ ساعت به کمک این پرینترها تولید کنند. این دستاورد بیش‌تر به درد کسانی می‌خورد که نیار مبرمی به چنین دست‌های بایونیک دارند.

محققین دانشگاه وارویک بریتانیا (Warwick) به همراه شرکای تجاریشان، سیستمی را توسعه دادند که دست‌ مصنوعی یا بایونیک را در کم‌تر از ۱۰ ساعت به کمک پرینتر‌های 3D تولید می‌کند. این سیستم بیش‌تر به کمک افرادی می‌آید که به هر دلیلی قطع عضو‌های بخشی داشته و در اسرع وقت نیاز به چنین پروتز‌هایی دارند. این پروژه توسط آژانس دولتی بریتانیایی Innovate پشتیبانی مالی می‌شود و توانسته تاکنون ۱.۱ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

دست مصنوعی که برای نمایش توانایی‌های سیستم جدید پرینت 3D ساخته شده، سنسورهای عضلانی دارد که می‌توان به کمک آن شست دست را تکان داد. این انگشت شست مصنوعی، توانایی تحرک ۶۰ درجه‌ای دارد و به آن اجاره می‌دهد تا مانند دست واقعی انسان کار کند. همچنین می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف نیز سفارش داد.

دست مصنوعی

دکتر گرگ گیبسون (Gregg Gibson) در رابطه با تولید این دست مصنوعی می‌گوید:

زمان ساخت این دست مصنوعی نشان می‌دهد که تکنولوژی جاسازی برد‌های الکتریکی در تولید یکپارچه و همزمان این دست، بسیار بهینه است و ما را از تولید‌های مجزا رها می‌کند.

همانطور که آقای گیبسون می‌گوید، تنها قسمت هیجان انگیز این دستاورد، زمان ساخت آن نیست. بلکه پرینتری به نام IMPACT است که با چند ماده مختلف کار می‌کند و اجازه می‌دهد در زمان فرآیند ساخت، برد‌های الکتریکی را در آن جای می‌دهد و دیگر نیاز نیست که اول بدنه ساخته شود و سپس برد‌ها تولید شوند که در آن قرار گیرد.

با این حال این فرآیند و تکنولوژی کمک می‌کند که دیگر بخش‌ها که دنبال راه حلی آسان برای تولید سریع پروتز‌ها هستند هم بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین این پلتفرم اجازه می‌دهد تا کاربران، ابعاد پروتز خود به همراه رنگ انتخابی را در سیستم آنلاین آن ثبت کنند و هر زمان که این سیستم راه‌اندازی شد، به سرعت بتوانند به پروتز خود دسترسی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کاربر خیلی تستی
    کاربر خیلی تستی | ۳ آذر ۱۳۹۸

    خیلییییی باب

مطالب پیشنهادی