ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی وی پلاس
تکنولوژی

درآمد اپل به لطف TV پلاس ۵ برابر می‌شود

اپل تی وی پلاس در ابتدای راه است و رقبای قدری را در کنار خود می‌بینید اما تحلیلگران بر این باورند همین سرویس تا چند سال دیگر درآمد اپل را ۵ برابر افزایش می‌دهد. کمپانی کوپرتینویی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۰

اپل تی وی پلاس در ابتدای راه است و رقبای قدری را در کنار خود می‌بینید اما تحلیلگران بر این باورند همین سرویس تا چند سال دیگر درآمد اپل را ۵ برابر افزایش می‌دهد.

کمپانی کوپرتینویی سال گذشته از سرویس محتوای خود با عنوان «اپل تی وی پلاس» رونمایی کرد که در حوزه نمایش و تولید محتوای اختصاصی فعالیت می کند. حال کارشناسان موسسه معتبر «جی پی مورگان» تخمین زده اند که اپل تی پلاس در کنار دیگر سرویس های محبوب اپل، تا سال ۲۰۲۵ درآمد این شرکت را به رقم سرسام آور ۱۱ میلیارد دلار می رساند که تقریبا ۵ برابر درآمد کنونی آنها است.

اپل تی وی پلاس

هرچند تی وی پلاس در جذب مخاطب باید با رقبای قدری نظیر نتفلیکس و دیزنی پلاس رقابت کند اما اپل آیفون را هم زمانی معرفی کرد که نوکیا، سامسونگ و شرکت های دیگر بازار موبایل را قبضه کرده بودند. بنابرین کوپرتینویی ها با بازی در زمین بزرگان ناآشنا نیستند و با سرمایه گذاری کلان ۶ میلیارد دلاری از همین حالا نام های برجسته ای نظیر «استیون اسپیلبرگ»، «جنیفر انیستون»، «ریس ویترسپون» و «اپرا وینفری» را برای تولید محتوا به خدمت گرفته اند.

تی وی پلاس تنها یکی از بازوهای درآمدزایی اپل در آینده خواهد بود. در واقع پس از اینکه تیم کوک سکان هدایت اپل را به دست گرفت، این شرکت را به جای سخت افزار بیشتر به سمت درآمدزایی از طریق سرویس و خدمات هدایت کرده که نمونه بارز آن تی وی پلاس، اپل پی، اپل موزیک و سرویس خبری نیوز پلاس است.

کوک از بیان اینکه آیفون دیگر محصول کلیدی اپل نیست ابایی ندارد و طی هشت سال مدیریت خود توانسته با همین رویکرد ارزش بازار اپل را به دو برابر رسانده و آن را به یونیکورنی تریلیون دلاری تبدیل کند. اگر تحلیل جی پی مورگان درست از آب درآید، وی مسیر درستی را در پیش گرفته و با دنبال کردن همین راه می تواند میراثی ماندگار از خود برجا بگذارد.

کوک پیش از این علاقه خود به واقعیت افزوده و به ویژه در حوزه آموزش را نیز علنی کرده و بعید نیست اپل در این زمینه هم سرویس های مبتنی بر آیفون یا هدست هوشمند ارائه کند.

 

تماشا کنید: اپل ستارگان هالیوودی خود را به رخ رقبا می‌کشاند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    دنیا به کجا میره و ما به کجا

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    امیدوارم به خاک سیاه بشینه هرکی نوچه امریکاس.

    • Mahdi
      Mahdi | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

      زودتر انشالله

    • ali
      ali | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

      ۳ که کمه یه صفر تهش بزار?

مطالب پیشنهادی