ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنتی ویروس اورجینال در ایران
تکنولوژی

گزارش نرم افزارهای امنیتی ویندوز منتشر شد؛ سیمانتک در صدر

مؤسسه OPSWAT جدیدترین آمار مربوط به نرم افزارهای امنیتی مبتنی بر ویندوز را منتشر کرده است. در این لیست به ترتیب شاهد حضور اپلیکیشن های سیمانتک، ESET و مک آفی به عنوان پرکاربرد ترین محصولات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

مؤسسه OPSWAT جدیدترین آمار مربوط به نرم افزارهای امنیتی مبتنی بر ویندوز را منتشر کرده است. در این لیست به ترتیب شاهد حضور اپلیکیشن های سیمانتک، ESET و مک آفی به عنوان پرکاربرد ترین محصولات ضد بدافزار در سیستم عامل ویندوز هستیم.

بیش از 5 سال است که شرکت OPSWAT اطلاعات ماهانه مربوط به سهم بازار نرم افزارهای آنتی ویروس و ضد بدافزار را جمع آوری و منتشر می کند. طبق آخرین گزارش، شرکت سیمانتک در حال حاضر پرطرفدار ترین نرم افزار را برای ویندوز عرضه کرده و 13.56 درصد از بازار را در اختیار دارد. پس از آن شرکت ESET با 12.84 درصد و مک آفی با 12.21 درصد در رده های بعدی حضور دارند.

دیگر اعضای این فهرست 10 تایی را به ترتیب بیت دیفندر (10.77 درصد)، کسپرسکی (7.66 درصد)، آواست (6.98 درصد)، وب روت (5.95 درصد)، مالور بایتس (5.8 درصد) و سوفوس (3.62 درصد) تشکیل می دهند.

البته طبق استراتژی کنونی شرکت OPSWAT ویندوز دیفندر از این فهرست حذف شده چون به شکل پیش فرض روی تمام سیستم های ویندوزی حضور دارد. از طرف دیگر، ممکن است برخی نرم افزارها در این تحقیق حضور نداشته باشند.

با وجود نقص جامعه آماری مورد استفاده توسط شرکت OPSWAT در حال حاضر فقط همین گزارش را از دنیای نرم افزارهای امنیتی در اختیار داریم. همان طور که می بینیم، فاصله زیادی بین سهم بازار شرکت های برتر وجود ندارد، یعنی هیچ شرکتی بازار را تحت سلطه خود نگرفته است.

بازار نرم افزارهای امنیتی حدود سه دهه قدمت دارد و این سطح از پراکندگی، نکته مثبتی محسوب می شود. در واقع حضور شرکت های مختلف در این گزارش، به رقابت سالم در این بازار اشاره دارد.

در این گزارش می توان به وضعیت شرکت آواست نیز اشاره کرد که طی چهار سال گذشته رشد فوق العاده ای را تجربه کرد اما به تدریج در رقابت شکست خورد. گفتنیست طبق اعلام خود شرکت OPSWAT رده بندی فوق، معیاری برای انتخاب بهترین نرم افزار امنیتی نیست و فقط سهم بازار آنها را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sina king
    Sina king | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    تو این وضعیت فکر میکنین کی حوصله خوندن مقاله های شما رو داره؟

  • مریم ح
    مریم ح | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    اینترنت‌و وصل نکن تا نفرتمون بیشتر بشه فقط تماشا کن که چی میشه

  • HesamS
    HesamS | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    من اینطور شنیدم. ای کاش که دروغ باشه
    ؛به ادارات گفته اند تا یک هفته اینترنت نخواهید داشت . اگر بعد از یک هفته درست نشد ، درخواست خط اختصاصی برای اینترنت بین المللی خواهیم کرد."

    • Erfanalone۹۲
      Erfanalone۹۲ | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

      می خوای سکته مون بدی؟???حالا خدا رو شکر من اردیبهشت میرم ترکیه دانشگاه و تا جون دارم برنمیگردم

مطالب پیشنهادی