ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک فدراسیون بحرین
آموزش

راهنمای سایت‌های کاربردی ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل

با توجه به قطعی اینترنت در کشور، فهرستی از سایت‌های پرکاربرد ایرانی را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۰

با توجه به شرایط فعلی اینترنت کشور و قطع شدن دسترسی به سایت‌ها و سرویس‌های بین‌المللی نظیر گوگل، کاربران اینترنت با مشکلات زیادی برای دسترسی به برخی سرویس‌ها روبرو شده‌اند. در حال حاضر سایت‌هایی که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می‌شود در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. سایت‌های کاربردی ایرانی را در این مطلب برایتان فهرست کرده‌ایم.

در واقع سایت‌ها و سرویس‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند در شرایط فعلی، برخی مشکلات و نیازهای کاربران را حل کنند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که مایل هستید، لینک کوتاه این مطلب را از طریق پیامک یا پیام‌رسان‌های داخلی که در حال حاضر قابل دسترسی هستند، در اختیار دوستان خود قرار دهید. امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط اینترنت در کشور به عالت عادی برگردد.

موتورهای جستجو:

با توجه به عدم دسترسی به گوگل و دیگر موتورهای جستجو، مشکلات بسیاری برای یافتن موارد مختلف برای کاربران به وجود آمده است. در حال حاضر جویشگر بومی می‌تواند تا حدی نیازها را برطرف کند.

پارسی‌جو

موتور جستجوی فارسی پارسی‌جو جدا از جستجو در بین وبگاه‌های فارسی می‌تواند کاربران را از وضعیت آب و هوا و اوقات شرعی نیز آگاهی دهد. نسخه اپلیکیشن پارسی‌جو می‌تواند این مسیر جستجو را ساده‌تر کند. البته باید به این نکته توجه کرد که این موتور جستجو برخی کلیدواژه‌ها را پوشش نداده و هیچ نتیجه‌ای را به نمایش نمی‌کشد اما در هر صورت، در شرایط فعلی گزینه‌ دیگری وجود ندارد.

جست‌وجوگر وب پارسیک

موتور جست‌وجوی پارسیک هم یکی دیگر از موتورهای جست‌وجویی است که در زمان عدم دسترسی یه اینترنت بین‌المللی می‌توان به عنوان موتور جست‌وجو از آن استفاده کرد. جستجوگر وب پارسیک یک موتور جستجوگر از نوع فراگیر(Meta Search Engine) است و این موضوع به این معنی است که پارسیک از بانک اطلاعات دیگر موتورهای جستجوگر نیز استفاده می‌کند.

حمل و نقل:

تمامی سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی نظیراسنپ و تپسی و الوپیک و ماکسیم در دسترس هستند. اگر با باز کردن این برنامه‌ها نقشه کامل روی گوشی شما بارگذاری نشد نگران نباشید چرا که سرویس گوگل مپس بسته است و طبیعتا نمی‌تواند به نمایش در بیاید. طبق وعده‌ای که پیش‌تر از سوی مدیران اسنپ و تپسی اعلام شد، قیمت سرویس‌های این دو سامانه با وجود افزایش نرخ بنزین تغییری پیدا نمی‌کند.

گفتنیست نسخه تحت وب اسنپ،تپسی، الوپیک، کاریپنو ماکسیم نیز در دسترس همگان قرار دارد و کاربران سیستم عامل iOS در صورت نداشتن اپ، می‌توانند از طریق مراجعه به وب‌سایت این شرکت‌ها، وارد نسخه وب شده و از سرویس استفاده کنند.

مسیریابی:

در این روزهای پرترافیک و با شرایط نامساعد جوی، داشتن یک مسیریاب برای مسیریابی الزامی به نظر می‌رسد. در حال حاضر ویز و گوگل مپس در دسترس نیستند اما دو مسیریاب ایرانی بلد و نشان می‌توانند هم مسیریابی را انجام داده و هم ترافیک زنده را روی نقشه به شما نشان دهند.

بلد

مسیریاب بلد در حال حاضر فعال است و جدا از اینکه می‌تواند مسیریابی با ماشین شخصی را به کاربر نمایش دهد، راهنمایی مسیریابی با حمل و نقل عمومی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد که در روزهای پرترافیک و با گرانی بنزین، شاید این قابلیت بیش از پیش به چشم آید.

نشان

مسیریاب نشان دیگر برنامه‌ای است که این روزها فعال است و می‌تواند جدا از مسیریابی و نشان دادن ترافیک، دسترسی سریع به مکان‌هایی نظیر پمپ بنزین و بانک را به کاربر ارائه می‌دهد تا در بین ترافیک شلوغ، زودتر به این مکان‌ها دسترسی پیدا کنید.

هر دوی این اپلیکیشن‌ها ترافیک زنده را نیز نمایش می‌دهند؛ قابلیتی که برای کاربران بسیاری که با خودروی شخصی در شهر تردد می‌کنند، بسیار مهم است.

سایت‌های خبری

آگاهی از اخبار در این روزها یکی از بزرگترین دغدغه کاربران است. کاربرانی که به هر دلیلی نتوانند اخبار را از طریق صدا و سیما دنبال کنند می‌توانند با مراجعه به سایت‌های خبری داخلی به اخبار روز ایران و جهان دست پیدا کنند. جدا از سایت‌های دیجیاتو، ویجیاتو و روزیاتو می‌توان به خبرگزاری‌هایی چون ایسنا، مهر و ایرنا اشاره کرد که اخبار ایران و جهان در حوزه‌های مختلف را با سرعت عمل بالا پوشش می‌دهند.

دانلود اپلیکیشن

کافه بازار

با قطع شدن همه سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی، مارکت اندرویدی کافه بازار در حال حاضر در دسترس کاربران است و آخرین نسخه‌های برنامه‌هایی که فیلتر نباشند در این مارکت اندرویدی برای دانلود و یا بروزرسانی کردن آنها موجود است. در نسخه جدید کافه‌بازار می‌توان از بخش تازه تماشای فیلم و سریال نیز استفاده کرد و به حجم زیادی از محتوای ویدئویی دسترسی داشت.

مایکت

بازار اندرویدی مایکت نیز از دیگر بازارهای اندرویدی است که در آن می‌توان بازی‌هایی با حجم بالا و یا دستیابی به انواع کتب در کنار استفاده از جدید‌ترین برنامه‌ها بهره گرفت.

آی اپس

آی اپس هم یکی دیگر از اپ استورهای ایرانی است که کاربران در صورت عدم دسترسی به سرویس اینترنت بین‌المللی این امکان را دارند که با استفاده از این پلتفرم، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را نصب کنند.

تماشای فیلم و سریال

اگرچه دسترسی به سایت‌های خارجی برای تماشا یا دانلود فیلم و سریال مقدور نیست اما می‌توان از سرویس‌های داخلی (که البته هزینه دارند) استفاده کرد. هرچند به نظر می‌رسد این سرویس‌ها هم به خاطر عدم دسترسی به محتوای خارجی جدید، در چند روز گذشته آپدیت نشده‌اند.

فیلیمو

فیلیمو سریال‌ها و فیلم‌های خود را تقریبا هر روز بروزرسانی می‌کند و این محتواهای ویدئویی را با زیرنویس فارسی در اختیار فیلمبازها قرار می‌دهد. نسخه تحت وب و اپلیکیشن فیلیمو در دسترس است.

نماوا

نماوا دیگر VOD فعال است که می‌تواند فیلم و سریال‌های جدید را با زیرنویس فارسی به مخاطبین عرضه کند. لازم به ذکر است که نسخه تحت وب و اپلیکیشن نماوا در دسترس است.

آپارات

آپارات و محتوای طبقه‌بندی شده مختلف ویدئویی می‌تواند گزینه خوبی برای تماشای کلیپ‌ها و ویدئوهای مختلف باشد. لازم به ذکر است که نسخه تحت وب و اپلیکیشن آپارات در دسترس است.

فیلم‌نت

اگر قصد تماشای فیلم و سریال و برنامه‌های سرگرمی را دارید، فیلم‌نت هم یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین‌المللی، امکان دسترسی به آن را دارید.

نماشا

پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال و برنامه‌های سرگرمی، همیشه برای افراد جذاب بوده است. در روزهایی که امکان استفاده از اینترنت بین‌المللی وجود ندارد، نماشا هم یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که این امکان را برای کاربران فراهم کرده است.

دیجی تون

دیجی‌تون هم یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که امکان تماشای فیلم، کارتون و انیمیشن را به طور آنلاین فراهم کرده است.

موسیقی

بیپ تونز

سرویس بیپ‌تونز دانلود و گوش دادن به موسیقی را از طریق قانونی برای کاربران خود فراهم کرده و آلبوم‌های موسیقی روز را منتشر کرده است. نسخه تحت وب و اپلیکیشن این سایت از داخل کشور در دسترس است.

نواک

با خرید اشتراک نواک می‌توان به آرشیو خوبی از موسیقی در سبک‌های مختلفی دست پیدا کرد. نواک هم از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب خود، گوش دادن به جدیدترین قطعات موسیقایی را فراهم کرده است.

نکس وان موزیک

 گوش دادن به موسیقی یکی از راه‌هایی است که افراد برای آرامش و حتی تفکر از آن استفاده می‌کنند. نکس وان موزیک هم یکی دیگر از سایت‌های ایرانی است که در حوزه پخش موسیقی فعال است. کاربران البته این امکان را دارند که موسیقی مورد نظر خود را از این سایت دانلود کنند. 

خدمات دولتی

سازمان ثبت احوال کشور 

تمامی خدمات ثبت احوال را می‌توانید در این وبگاه به صورت یکجا دریابید. کارهایی از جمله ثبت نام کارت هوشمند ملی و یا درخواست صدور گواهی ولادت و فوت و غیره را می‌توانید در این سایت پیدا کنید.

 سازمان تامین اجتماعی

در این سایت با انواع خدمات تامین اجتماعی نظیر مشاهده سوابق بیمه و یا فیش مستمری بگیرانو نوبت‌دهی اینترنتی شعب و... روبرو خواهید شد. اپلیکیشن تامین اجتماعی من نیز می‌تواند بسیاری از خدمات ارائه شده در پورتال سازمان تامین اجتماعی را در گوشی موبایل برای کاربران فراهم کند.

کارت سوخت

برای صدور المثنی یا پیگیری صدور کارت سوخت می‌توانید به سامانه رسمی درگاه الکترونیکی خدمات انتظامی مراجعه کنید؛ سامانه‌ای که در آن همچنین می‌توان موارد مربوط به خدمت سربازی را جستجو کرد.

خلافی خودرو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌توان به سایت راهور مراجعه کرد.

اپلیکیشن دولت همراه

به وسیله این اپلیکیشن می‌توان به صورت یکجا به بسیاری از خدمات دولتی دسترسی پیدا کرد. باید بدانید که تعداد معدودی از امکانات این سامانه نیز با توجه به قطع اینترنت بین‌المللی از کار افتاده‌اند (مانند پیش بینی آب‌وهوا) اما اکثر خدمات دیگر نظیر سامانه همتا، پیگیری مرسولات پستی و دیگر موارد دست پیدا کرد.

امور مالیاتی

در این سامانه می‌توانید به تمام کارهای مرتبط به امور مالیاتی بپردازید. اظهارنامه الکترونیک و پرداخت الکترونیک مالیات و مطالعه پرونده‌ها از جمله موارد موجود در سایت هستند.

سازمان بورس اوراق بهادار

اگر در این روزها می‌خواهید از وضعیت بورس جا نمانید می‌توانید از سایت رسمی سازمان بورس اوراق بهادار کمک بگیرید.

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران

جهت آگاهی یافتن از آخرین قیمت سهام بازار بورس و فرابورس ایران می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در این پنجره واحد می‌توانید با درج شماره تلفن و کد ملی، به خدمات مختلف دولتی به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید. خدمات حوزه مسکن، اقتصادی، امور عمومی، یارانه و… در این سامانه در دسترس است.

سامانه رهگیری مرسولات پستی

برای پیگیری آخرین وضعیت مرسولاتی که از طریق شرکت پست ایران ارسال کردید، می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

سامانه ثنا

جهت مشاهده آخرین ابلاغیه‌های قضایی از این سایت استفاده کنید.

آپلودفایل

پیکوفایل

با عضویت در پیکوفایل می‌توان از ۲۰ گیگابایت فضای رایگان برای آپلود فایل‌ها و تصاویر استفاده کرد. یادتان باشد حداکثر حجم مجاز فایل برای ارسال نهصد مگابایت است.

پارسا اسپیس

این وبسایت هاست دانلود و آپلود رایگان را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد و می‌توان از 5 گیگابایت فضای اختصاصی رایگان بهره مند شد.

ترین بیت

Trainbit فضایی رایگان برای مدیریت فایل ها در وب و اشتراک گذاری آن با دیگران است که از سال 1384 فعالیت کرده و مدعی است تا به امروز به یک میلیون کاربر ایرانی خدمات داده است.

اپلیکیشن‌های پولی بانکی

فعالیت اکثر برنامه‌های پولی بانکی پابرجاست و می‌توان با استفاده از این برنامه‌ها خدماتی نظیر کارت به کارت و پرداخت قبوض را انجام داد. اپلیکیشن اختصاصی اکثر بانک‌ها نیز در این روزها فعال است.

اسنپ‌پی

اسنپ‌پی در کنار خدمات پرداختی که ارائه می‌کند، به کاربران این امکان را می‌دهد محصولی که لازم دارند را بدون نیاز به ضامن یا وثیقه، در یک فرایند خیلی ساده الان بخرند و هزینه‌اش را بعدا پرداخت کنند.

دیجی‌پی

دیجی‌پی نه تنها به عنوان یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی به کاربران خدمات مختلف و امور مالی روزمره مانند انتقال وجه (کارت به کارت و پرداخت از کیف پول)، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت، خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده‌ای، طرح ترافیک، کرایه تاکسی، استعلام جریمه، خیریه و … ارائه می‌دهد بلکه امکان خرید اقساطی از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را فراهم و تسهیل کرده است.

آپ

سرویس آپ که در حال تبدیل شدن به یک سوپر اپ است با قابلیت‌های مختلفی در دسترس است و می‌توان به وسیله آن انواع خدمات بانکی را انجام داد. قابلیت‌هایی نظیر خرید بلیت سفر، خرید طرح ترافیک و شارژ، رزرو هتل و سفارش غذا هم در این سرویس در دسترس است.

۷۲۴

سرویس هفتصد و بیست و چهار نیز می‌تواند در کنار خدمات بانکی که ارائه می‌دهد سرویس‌های مختلف دیگری را نیز به کاربر ارائه کند.

هف هشتاد

تقریبا تمام کارهای بانکی و مالی به علاوه خرید شارژ و را می‌توان با این برنامه انجام داد.

همراه کارت

در همراه کارت می‌توانید از مبدا 32 بانک عضو شتاب به مقصد تمام بانک‌ها و موسسات مالی انتقال وجه کارت به کارت انجام دهید، بسته اینترنت یا شارژ بخرید و موجودی حساب خود را بگیرید.

سکه

امور مالی مانند خرید بسته اینترنت و شارژ، پرداخت قبض، موجودی حساب و پرداخت با NFC را می‌توانید از طریق این پلتفرم تجربه کنید.

گردشگری

علی بابا

اگر قصد خرید بلیت سفر (هواپیما، قطار و اتوبوس) دارید می‌توانید از سامانه علی بابا استفاده کنید. علی بابا با سایت جانبی خود یعنی جاباما، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. ناگفته نماند اپلیکیشن این سامانه نیز فعال است.

فلایتیو

فلایتیو دیگر سایتی است که برای خرید بلیت سفر (هوایپما، قطار و اتوبوس) می‌توانید از آن استفاده کنید. ویژگی رزرو هتل داخلی و خارجی نیز در داخل همین سایت هم پابرجاست و اپلیکیشن این سامانه نیز فعال است.

قاصدک۲۴

در سامانه قاصدک ۲۴ تهیه پروازهای داخلی و خارجی و همچنین خرید قطار و اتوبوس و هتل برای کاربران فراهم شده است.

فرودگاه امام خمینی

در این سایت می‌توان با داشتن شماره پرواز به اطلاعات پرواز دست پیدا کرد و راهنمایی‌هایی را نیز پیش از عزیمت به شهرهای ایران و جهان مطالعه کرد و با قوانین پروازها آشنا شد.

مستر بلیط

مستر بلیط سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما چارتری و رزرو هتل است.

سفرمارکت

این وبسایت امکان مقایسه و خرید آنلاین از بین صدها سایت گردشگری را برای کاربرانش فراهم کرده است.

سفر 724

اگر قصد رزرو و خرید بلیت اتوبوس را دارید از این پلتفرم می‌توانید استفاده کنید.

رجا

مسافرینی که قصد سفر با قطار دارند از سایت شرکت رجا می‌توانند بلیت قطارهای مسافربری را تهیه کنند.

پیام‌رسان‌ها

تمامی پیام‌رسان‌های خارجی از دسترس خارج شده‌اند و در این روزها می‌توانید از پیام‌رسان‌های بومی نظیر گپ، بله، سروش پلاس و آی‌گپ و غیره برای تبادل اطلاعات استفاده نمایید. نسخه تحت وب گپ نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای کار با یک پیام‌رسان در دسکتاپ باشد. سروش پلاس نیز جدا از اینکه نسخه دسکتاپ دارد، قابلیت تماس صوتی و تصویری را درون خود قرار داده که می‌تواند برای برخی کاربران ویژگی جالب توجهی باشد.

ایمیل

اگر قصد ارسال و یا دریافت ایمیل‌های کاری مهم در این روزها را دارید با مشکل عدم دسترسی به انواع چنین سرویس‌هایی روبرو هستید.

چاپار

سامانه چاپار جزو معدود سرویس‌های ایمیلی بومی بوده که می‌تواند تا حدی کار راه انداز باشد و ایمیل‌های شما را به دیگر کاربران بفرستد و از سوی آنها هم ایمیل دریافت کند.

ایران

سرویس رایانامه ایران زیر نظر سازمان فناوری اطلاعات است که می‌توان از آن برای ارسال نامه‌های الکترونیکی استفاده کرد.

میل‌فا

این سرویس ایمیل ایرانی امکان ارائه ایمیل سازمانی نیز داشته و محیلی ساده و کاربری آسان دارد.

تخفیف:

سرویس‌های نت‌برگ و تخفیفان با پیشنهادات تخفیفی خود در هر دو نسخه تحت وب و اپلیکیشن در دسترس کاربران هستند.

سفارش غذا:

تقریبا تمامی سرویس‌های مهم سفارش غذا نظیر اسنپ‌فود، چنگال و دلینو فعال هستند اما باید بدانید که ارسال سفارش‌ها به دلیل شرایط جوی و ترافیک ممکن است با تاخیر زیادی همراه باشد.

پزشکی و سلامت

در این ایام نیاز پزشکی شاید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های افراد باشد. اسنپ دکتر، دکتر ساینا، دکتردکتر، سلامتی 24، دکتر تو، نوبت دات آی آر، بقراط، دکتر نکست و پذیرش 24 از جمله پلتفرم‌هایی هستند که برای مشاوره آنلاین، گرفتن نوبت دکتر و سایر خدمات پزشکی و سلامت آنلاین از آن‌ها استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی:

با وجود شرایط فعلی جوی و ترافیک، شاید بیشتر از قبل ترجیح بدهید که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. خوشبختانه تقریبا برای هر آیتم مورد نیازی در این روزها گزینه خرید اینترنتی فعال است و بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی نیز فعال هستند.

دیجی کالا

می‌توان بسیاری از مایحتاج خود را از سامانه دیجی‌کالا تهیه کرد، اپلیکیشن و وبسایت این سامانه فعال هستند و با وجود بخش سوپرمارکت دیجی‌کالا، می‌توان خرید اقلامی چون نان و میوه (و سایر مواد تندمصرف) را نیز به این شرکت واگذار کرد. فقط یادتان باشد که ممکن است در ارسال کالاها کمی تاخیر به وجود بیاید.

اکالا

مجموعه اکالا با فروش انواع کالاهای تندمصرف و اقلام سوپرمارکتی در دسترس است و می‌توان سفارش‌های روزمره را با این وبسایت انجام داد. اپلیکیشن این سامانه نیز در کنار سایت آن فعال است.

باسلام

سایت باسلام نیز می‌تواند شما را به کوچکترین روستاها در اقصی نقاط کشور راهنمایی کند و خرید انواع کالاهای خوراکی و غیرخوراکی را توسط پست فراهم سازد.

اسنپ اکسپرس

خریدهای سوپرمارکتی خود را می‌توانید از اسنپ اکسپرس انجام دهید.

دیجی کالا جت

سفارش محصولات سوپرمارکت، نان، قهوه، میوه و... را می‌توانید از این سرویس دیجی‌کالا ثبت کنید.

کتابخوان‌ها:

اگر سفر‌های حمل و نقل عمومی خود را در این روزها افزایش داده باشید، بد نیست که در طی این سفرها با کتابخوانی، مسیرهای طولانی را به خواندن کتاب بگذرانید. به ویژه آنکه در هفته کتاب هستیم و اکثر سامانه‌های برخط کتابخوانی در یک کمپین تبلیغاتی به سر می‌برند.

طاقچه

اپلیکیشن طاقچه و همچنین نسخه تحت وب این سامانه با انواع و اقسام کتاب در دسترس است و می‌توان روزنامه‌های منتشر شده در کشور را نیز به صورت رایگان و یا با هزینه‌ای جزیی نسبت به نسخه کاغذی، از آن تهیه کرد.

فیدیبو

فیدیبو هم با کمپین تبلیغاتی به مناسبت هفته کتاب با آرشیو بسیار بزرگی (متشکل از بیش از ۳۵ هزار کتاب) در دسترس است و مجلات کشور نیز در آن موجود هستند.

نوار

اگر کتاب صوتی را به مطالعه ترجیح می‌دهید، نوار گزینه خوبی است تا در این دوران قطعی اینترنت بتوانید استفاده بهتری از زمان داشته باشید.

کتابراه

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند.

اطلاعات عمومی:

سایت رشد

رشد به نوعی نقش یک موتور جستجو را ایفا می‌کند که با جستجوی عبارات مختلف می‌توان به چندین مقاله علمی درباره موضوعات گوناگون دست پیدا کرد.

نورمگز

پایگاه مجلات تخصصی نور، بانک اطلاعاتی متنی-تصویری است که در راستای تسهیل و ترویج امر پژوهش، وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در فضای مجازی را بر عهده دارد.

ایران‌داک

مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه استراتژیک آن؛ پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی، و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است که در سازمانی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری و زیر نظر هیئت امنا انجام می‌شود.

ترگمان

حالا که گوگل و سرویس‌هایش در دسترس نیستند، از ترگمان می‌توانید به عنوان دیکشنری آنلاین استفاده کنید.

آب و هوا:

کنترل هواشناسی:

در این سایت می‌توانید به شاخص‌های آلودگی آب و هوا دست پیدا کنید و به آمار روزهای گذشته و پیش بینی وضعیت آلودگی هوا در روز بعد نیز دسترسی داشته باشید.

سازمان هواشناسی کشور

جهت اطلاع یافتن از آخرین وضعیت هوای شهرهای مختلف کشور می‌توانید به وبسایت سازمان هواشناسی مراجعه کنید.

سینما، تئاتر و سایر بلیت‌ها:

سینما تیکت

می‌توانید از سایت سینماتیکت بلیت فیلم‌های اکران عمومی و بخش هنر و تجربه و همچنین بلیت‌های برخی تئاترها را خریداری کنید. یادتان باشد پیش از عزیمت به سینما حتما با سینمای مذکور تماس بگیرید چرا که در برخی موارد سینماها در این روزها تعطیل هستند.

تیوال

در سایت تیوال می‌توانید به بلیت اکثر تئاترهای در حال اجرا دسترسی داشته باشید و آنها را با انتخاب جایگاه خود در سالن تئاتر خریداری کنید. تیوال همچنین بلیت برخی رویدادهای فرهنگی را نیز برای علاقه‌مندان به فروش می‌رساند.

اسنپ تیکت

اسنپ تیکت را می‌توان جدیدترین بازیگر این حوزه دانست. از سرویس سوپر اپ اسنپ می‌توان برای تهیه بلیت پارک های آبی، شهربازی، موزه، اتاق فرار و… استفاده کرد.

ایران تیک

ایران تیک یکی از بزرگترین پلتفرم‌های فروش بلیت سینما، تئاتر، کنسرت و سرگرمی (اتاق فرار) است که سعی دارد تجربه‌های جدیدی را برای کاربران خود فراهم کند. این مجموعه به کاربران استان‌های مختلف کشور خدمات ارائه می‌کند.

گیشه 7

این سایت نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توان برای خرید بلیت سینما و تئاتر به آن مراجعه کرد. با سینماهای بیش از 40 شهر کشور همکاری می‌کند.

دانشگاه‌ها:

دانشگاه آزاد اسلامی

با ورود به این سایت می‌توانید به لینک تمامی شعبات این دانشگاه هم دسترسی پیدا کنید

دانشگاه تهران

با مراجعه به این سایت به پردیس‌های مختلف دانشگاه تهران نیز دسترسی پیدا می‌کنید.

دانشگاه شریف

تمامی فعالیت‌ها و دانشکده‌های دانشگاه از این لینک قابل دسترس است.

دانشگاه پیام نور

تمامی شعبات دانشگاه پیام نور از این لینک پیدا خواهد شد.

دانشگاه شهید بهشتی

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از این لینک، به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

دانشگاه امیرکبیر

دسترسی به واحدهای آموزش، پردیس‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه از لینک مذکور ممکن است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشجویان رشته پزشکی می‌توانند از این لینک به خدمات آنلاین دانشگاه خود دسترسی پیدا کنند.

دانشگاه فردوسی مشهد

برای دسترسی به وبسایت بزرگترین دانشگاه شرق کشور و پرتال دانشجویی از لینک مزبور استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (155 مورد)
  • janpoor
    janpoor | ۱۲ آذر ۱۴۰۱

    درود موفق باشید
    http://iranpt.com

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی