ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتماد به پیمانکاران چینی، راهکار سامسونگ برای تولید گوشی های اقتصادی

سامسونگ قصد دارد یک پنجم خط تولید موبایل هایش را به کشور چین منتقل کند تا بتواند با رقبای بزرگ چینی خود از جمله هواوی و شیائومی رقابت نماید. البته افراد آگاه می گویند این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

سامسونگ قصد دارد یک پنجم خط تولید موبایل هایش را به کشور چین منتقل کند تا بتواند با رقبای بزرگ چینی خود از جمله هواوی و شیائومی رقابت نماید. البته افراد آگاه می گویند این استراتژی، خطرات زیادی را برای غول تکنولوژی کره جنوبی به همراه خواهد داشت.

شرکت سامسونگ الکترونیکس ماه گذشته آخرین کارخانه تولید موبایل خودش در چین را تعطیل کرد، اما تصمیم دارد تولید برخی از مدل های گلکسی A را به پیمانکاران چینی نظیر وینگتک (Wingtech) بسپارد؛ شرکت هایی که خارج از چین چندان شناخته شده نیستند.

گلکسی a70

سامسونگ در این زمینه اطلاع رسانی موثقی انجام نداده اما منابع نزدیک به این شرکت می گویند شرکت کره ای قصد دارد حدود 60 میلیون دستگاه موبایل ساخت چین را به بازارهای جهانی عرضه کند. این گوشی ها توسط شرکت های سازنده طرح اصلی (ODM) ساخته می شوند. سامسونگ قصد دارد سال آینده حدود 300 میلیون دستگاه گوشی بفروشد.

وینگتک و دیگر سازندگان ODM برای برندهای مختلفی از جمله هواوی، شیائومی و اوپو گوشی می سازند و به همین دلیل، هزینه نهایی ساخت این محصولات بسیار پایین می آید. این شرکت ها به راحتی و به سرعت گوشی های اقتصادی جدید را تولید می کنند.

با این حال کارشناسان معتقدند راهکار سامسونگ، کنترل این شرکت روی کیفیت محصول نهایی را به شدت پایین می آورد و حتی باعث می شود رقبای سامسونگ بتوانند به خاطر افزایش حجم تولید، گوشی های خود را با هزینه کمتری تولید کنند.

سامسونگ به سختی از بحران دیگری در زمینه کیفیت محصولاتش بیرون خواهد آمد. اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 افتاد، باعث شد تا این شرکت دیگر جای اشتباه نداشته باشد. با این حال سود ناچیز گوشی های اقتصادی باعث شده تا سامسونگ چاره دیگری برای پوشش هزینه ها نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۸

    مردشور چین رو ببرن . همین ابزار فیلتریگ و داخلی کردن اینترنت رو همین چینی های بی پدر به اینها یاد دادن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی