ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: اطلاعی درباره زمان رفع محدودیت اینترنت ندارم

وزیر ارتباطات روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در سالن اجلاس سران اعلام کرده که رفع محدودیت اینترنت بر عهده شورای امنیت کشور است و آنها باید در این زمینه اقدام کنند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۹

وزیر ارتباطات روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در سالن اجلاس سران اعلام کرده که رفع محدودیت اینترنت بر عهده شورای امنیت کشور است و آنها باید در این زمینه اقدام کنند.

«محمدجواد آذری جهرمی» صبح امروز در گفتگوی کوتاهی که با خبرگزاری ایرنا داشته تاکید کرده که میزان خسارت وارده به فعالان کسب‌وکارهای نوپا در پی قطعی اینترنت فعلا نامشخص است اما گفته که به زودی بررسی‌هایی در این باره انجام خواهد شد و آمار و اطلاعات این موضوع، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرده که درباره زمان رفع محدودیت اینترنت اطلاعی ندارد و گفته که این موضوع را باید از شورای امنیت کشور (شاک) پرسید.

از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی اعلام کرده که اگر اطمینان خاطر درباره عدم سواستفاده از اینترنت حاصل شود، اینترنت برخی استان‌ها به تدریج فعال خواهد شد. گفتنیست ربیعی پیش‌تر وعده داده بود که اینترنت برخی استان‌ها امروز یا فردا وصل خواهد شد.

ربیعی در جمع خبرنگاران تاکید کرده که دولت نگرانی مردم درباره قطعی اینترنت را درک می‌کند اما نگرانی بزرگتری برای حفظ آرامش در کشور وجود دارد که باید به آن رسیدگی کرد. ربیعی نیز تایید کرده که قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است و نهاد دیگری در این موضوع دخل ندارد:

«برخی از کار‌های دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند هنوز مشکل دارند و حل نشده و این موضوع برای ما نیز قابل درک است، اما همه می‌پذیریم که در این شرایط از این فضا سوء استفاده می‌شود.»

شایان ذکر است وزیر ارتباطات پیش‌تر گفته بود که شورای امنیت کشور (شاک) به‌زودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و وزارتخانه او نیز پیگیر این موضوع است.

در صورتی که به دلیل عدم دسترسی به گوگل، در یافتن سایت‌های مختلف مشکل دارید، می‌توانید از طریق مقاله «راهنمای سایت‌های کاربردی ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل» به خدمات یا سرویس‌های کسب‌وکارهای ایرانی یا نهادهای دولتی دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (117 مورد)
  • Thunder
    Thunder | ۲۹ آبان ۱۳۹۸

    مشکل اگه قطع کردن ارتباط مردم بود، میتونستن اینستا و چهارتا شبکه اجتماعی رو فیلتر کنن، چرا باید قبل از قطعی ها از پارسی جو گزارش ظرفیت سرور بگیرن؟ به نظر دارن اینترانت رو برای اجرای دائم تست میکنن، و این یعنی آغاز فاجعه، فاجعه ای صد برابر گرونی بنزین

    • mldkh
      mldkh | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

      یک تیر و چند نشان.

  • mldkh
    mldkh | ۲۹ آبان ۱۳۹۸

    به کسانی که می‌گویند: “از تولید ملی دفاع کنید”، عرض می‌کنم:
    اول آنکه “تولید ملی” برابر با “دوری از تولید غیر ملی” نیست; یک شبکه‌ی محلی/کشوری/ملی/منطقه‌ای هرگز نمی‌تواند با شبکه‌ای جهانی، از نظر تنوع محتوا و ترافیک روزانه، رقابت کند;
    چون شبکه‌های جهانی (که بی‌شک، آنها نیز زیر ذره‌بین قدرت‌ها هستند) تشکیل شده از فرهنگ‌ها و نژادها و زبان‌ها و رفتارها و کردارها و محتوای گوناگون می‌باشد — پس، طبیعی‌ست که تمدن بزرگ و شریف ایران، تنوع‌پذیر باشد، زیرا ما ذهنی باز و شاد و تغییر پذیر و دانش‌جو و حساس داریم — ما از هزاران سال پیش، مشتاق به برقراری ارتباط با فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون دنیا بوده‌ایم و هستیم — پس، وقتی ملت شریف ایران از محصولی غیر ایرانی استفاده می‌کنند، نخست به دلیل مناسب بودن آن است، سپس به میل و علاقه و نیاز عاطفی آنها وابسته است.
    دوم آنکه محصولات ایرانی/بومی، نه همه (برخی به خوبی توانسته‌اند تا خود را در دل مردم جای دهند، به مانند دیوار، شیپور، اسنپ ها و …)، ولی تعداد قابل توجه‌ای از آنان نتوانسته‌اند تا نیاز مردم را از نظر کارکرد، و از نظر عاطفی برطرف کنند — جدا از آن، قابلیت و ویژگی تازه‌ای نسبت به رقبا ندارند– چه دلیلی دارد که ما از استفاده از سرویس جی‌میل، در حالی که تمام نیازهای‌مان را برطرف می‌کند، دل بکنیم، و به چاپار دل ببندیم!؟ چه چیز چاپار نسبت به جی‌میل بهتر است!؟ یا، چه چیزی در چاپار هست که در جی‌میل نیست!؟ با چه منطق‌ای موتور جستجوی پارسی‌جو می‌تواند جایگزین گوگل و بینگ و … باشد!؟ شما که با ملت کره‌شمالی روبه‌رو نیستید! من، تنها دلیلی که یک حساب چاپار ساختم، آن بود که بتوانم امروز در اینجا ثبت‌نام کنم!

    به کسانی که می‌گویند: “به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی ملی اعتماد نداریم”، عرض می‌کنم:
    حق دارید! زیرا شما (مخصوصا بانوان) به سختی می‌توانید حتی به فضای اجتماعی واقعی اعتماد کنید! وقتی انبوه مردم از اجتماع واقعی سرزمین‌شان، دل خوشی ندارند، ای برنامه‌نویسان و طراحان و مهندسین و …، چطور از مردم انتظار دارید که یکروزه شیفته‌ی محصول ناقص‌تان بشوند!؟ جدا از آن، چرا مردم به‌جای/در کنار استفاده از تلگرام و واتسپ و …، باید از بله و گپ و آی‌گپ و … استفاده کنند!؟ “تولید ناقص ملی” خودتان را نخست بهتر کنید، در حدی که بهتر از پیام‌رسان‌های خارجی باشد، سپس، “اعتماد” جلب کنید! پیش از آن، “حس” بیآفرینید! نه خارجی قابل اعتماد است نه داخلی، پس چرا مردم، خارجی را ترجیح می‌دهند؟ چون بیخ گوش‌شان نیست که فضولی کند! بیشتر شما توسعه‌دهندگان ملی، فقط کدنویسی را آموخته‌اید! که آسان است! نه می‌دانید رقابت چیست، نه می‌دانید نیاز مردم چیست، نه نوآوری بلد هستید، نه آینده‌نگری دارید، نه تلاش می‌کنید که سبکی تازه از زندگی تعریف کنید، نه نقد کردن بلد هستید! به خاطر دارم که وبسایت خبری نارنجی، در زمان خودش تک‌رو و بهترین بود، زیرا “نیاز” ما را برآورده می‌کرد و همیشه نونویس و نوآور و ماجراجو و البته سریع و به‌روز بود.

    به وطن‌فروشانی که پول گرفته‌اند تا همه‌چیز را به همه‌چیز ربط بدهند و نااُمیدی کامل را به میان مردم بیاورند، عرض می‌کنم:
    نظام را نمی‌توانید برانداز کنید — پس، زور نزنید! کار شما فقط زندگی را برای مردم سخت‌تر می‌کند، به مانند کاری که دولت می‌کند!

    به آقای وزیر، آذری جهرمی، عرض می‌کنم:
    آقای وزیر، به خدای ایران قسم، که اگر سخن نگویید، اعصاب مردم آرام‌تر است! برچسب “وزیر” را از پیشانی خود بکنید، تا بلکه اندکی “راستگویی” به میان آید، تا بلکه اندکی لذت ببریم!

    به شورای امنیت‌ملی، عرض می‌کنم:
    با قطع اینترنت بین‌المللی، تمرین بدی در مواجهه با چنین شرایطی کردید — مردم که دست از ارتباط با حرام‌زادگان خارجی برنمی‌دارند; امروز نه، فردا! نه، یک هفته بعد! نه، یک ماه بعد! نه، یک سال بعد! وقتی آشوب کرده‌اند و فیلم گرفته‌اند و …، دیر یا زود، محتوا را به بیگانه ارسال می‌کنند! حرف من این است که دولت، بد — گرانی، بد — آشوب، بد — قطع اینترنت، بد — ارسال محتوا به بیگانه، بد — …، آن‌وقت، کار “خوب” را در حوزه‌ی داخلی، چه کسی انجام داده است!؟
    ما می‌بایست روزی به خودکفایی و خودبسندگی ملی کامل برسیم، ولی نه با زور و تحمیل محصولات ملی به ما! انتخاب درست البته به عهده‌ی مردمانی که نمی‌فهمند نیست — ولی، اندیشمندان پس کجا هستند!؟ شما از یک‌طرف اشتباه می‌کنید، و دیگران از طرفی دیگر! مردم نیز از سویی دیگر…

    به دولت آمریکا که به دست یهودیان افراطی ثروتمند و قدرتمند می‌چرخد، که خود را صاحب جهان می‌نامند، که خود را نژاد پاک و برتر می‌نامند، که سودای حذف “ملیت” را از روی زمین دارند، که باعث مرگ ده‌ها ایرانی مبتلا به سرطان و بیماری‌های سخت شده‌اند، که اخیرا گفته‌اند ما حاضریم به ایران در خصوص مشکل اخیرش کمک کنیم، عرض می‌کنم:
    به کارتن‌خواب‌های خود نگاه کنید!

    بهتر بی‌اندیشید تا بهتر بسازید، وگرنه خاک بر سرتان.

    پااینده ایران بزرگ.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی