ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سناتور آمریکایی به دنبال ممنوعیت ذخیره‌سازی داده‌های کاربران آمریکایی در چین

«جاش هاولی» (Josh Hawley)، سناتور ایالت میسوری آمریکا می خواهد ذخیره شدن داده های کاربران یا کلیدهای رمزگذاری شده توسط کمپانی های آمریکایی را در چین ممنوع کند. وی همچنین قصد دارد شرکت های چینی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

«جاش هاولی» (Josh Hawley)، سناتور ایالت میسوری آمریکا می خواهد ذخیره شدن داده های کاربران یا کلیدهای رمزگذاری شده توسط کمپانی های آمریکایی را در چین ممنوع کند. وی همچنین قصد دارد شرکت های چینی را از جمع آوری هرگونه اطلاعات بیشتری از کاربران آمریکایی فراتر از نیازشان برای خدمات دهی، منع کند.

وی این طرح را به عنوان بخشی از قانون امنیت ملی و حفاظت از داده های شخصی روز گذشته تسلیم مجلس این کشور کرد.

جاوش هاولی سناتور آمریکایی به دنبال ممنوعیت ذخیره سازی داده های کاربران آمریکایی در چین

این تغییرات می توانند روی شرکت هایی مثل اپل و تیک تک تاثیر بگذارند. طبق قوانین چین، اپل ذخیره سازی اطلاعات حساب آی کلود کاربران چینی را سال گذشته میلادی در یک دیتاسنتر چینی شروع کرد. کمپانی کوپرتینویی مدعی شده کلیدهای رمزگذاری شده را در اختیار دارد ولی از نظر هاولی، این کار تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

هاولی و دیگر سناتورهای آمریکایی می ترسند مالک تیک تاک (کمپانی چینی ByteDance)، از داده های حساس کاربران سوءاستفاده کند؛ با اینکه قانون جدید احتمالاً جلوی چنین کاری را می گیرد ولی مشکلاتی جدی برای شرکت های فناوری، که به طور قانونی داده های کاربران را در چین ذخیره می کنند، به وجود خواهد آورد و می تواند به خروج آنها از این کشور منتهی شود.

در این طرح، از کشور روسیه نیز به عنوان «کشور نگران کننده» یاد شده و امکان دارد وزارت خارجه آمریکا این قانون را برای کشورهای دیگری که تهدیدی برای حفاظت از داده ها و حریم خصوصی محسوب می شوند نیز اجرا کند.

این قانون در بحبوحه جنگ مالیاتی آمریکا و چین و تلاش های طرف آمریکایی برای رسیدن به یک توافق مطرح می شود. نمایندگان هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به خاطر نقض حریم خصوصی، جانبداری سیاسی و رفتار انحصاری در حال فشار آوردن به شرکت های فناوری آمریکایی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • asghar
    asghar | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    چرا اینهمه پست میزارن؟
    خب معلومه چون سئو سایتشون رشد میکنه هر چقدر بیشتر کامنت باشه از نظر گوگل مطلب مفیدی هستش و در نتیجه سایت مهمی هستش ، قطعا رتبه دیجیاتو خیلی بالا رفته اینروزا

  • mossayeb
    mossayeb | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

    فامیل یکی از آشناها بچه میبره شیراز دکتر.تو شلوغی گیر میکنن از هلیکوپتر تیر میزنن تو سر بچه 6 ساله

    • mossayeb
      mossayeb | ۲۸ آبان ۱۳۹۸

      قشنگ کور شلیک میکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی