ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر ۱۲۰ هرتز احتمالاً ویژگی متمایز کننده گلکسی S11 است

صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز می‌تواند یک پاسخ مناسب به کسانی باشد که توسعه تکنولوژی در دنیای موبایل را کند ارزیابی می‌کردند. این ویژگی به شدت کار با موبایل را خوشایندتر می‌کند و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

صفحه نمایش با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز می‌تواند یک پاسخ مناسب به کسانی باشد که توسعه تکنولوژی در دنیای موبایل را کند ارزیابی می‌کردند. این ویژگی به شدت کار با موبایل را خوشایندتر می‌کند و حالا به شکل غیر رسمی شنیده می‌شود که پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S11 قرار است از همین فناوری استفاده کند.

۲ سال پیش، اولین بار «ریزر فون» که نخستین موبایل گیمینگ شرکت ریزر بود، از صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرد. موبایلی خاص و البته در آن زمان پرطرفدار که سرنوشت شگفت انگیزی نداشت.

با این حال اکنون شنیده می‌شود در سال میلادی آینده، شرکت‌های مطرح، از جمله سامسونگ قرار است سراغ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی در نمایشگر موبایل‌هایشان بروند؛ قابلیتی که محتوا را به شدت روان تر روی صفحه نمایش می‌‌دهد. در این حالت، در هر ثانیه ۱۲۰ بار محتوای نمایشگر تازه می‌شود در حالی که در تکنولوژی فعلی که بسیاری از موبایل‌ها از آن بهره می‌گیرند، این اتفاق در هر ثانیه ۶۰ بار می‌افتد. مشکل اصلی دست‌یابی به این تکنولوژی نبوده، بلکه مصرف بسیار بالاتر باتری موبایل است.

این ایده که قرار است نمایشگر ۱۲۰ هرتز به گلکسی S11 اضافه شود زمانی بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت که یک کاربر در توییتر، تصاویری از نسخه بتای اندروید ۱۰ برای نوت ۹ به اشتراک گذاشت. در این آپدیت بتا، در تنظیمات رابط کاربری One UI می‌شود گزینه‌های مختلفی را مربوط به مدیریت نرخ رفرش صفحه نمایش پیدا کرد؛ مدیریتی که البته بی‌استفاده است چون سخت‌افزار گلکسی نوت ۹، رفرش ریت بالای ۶۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کند.

اما وجود همین نکته در آپدیت بتای اندروید برای موبایل سامسونگ، باعث این گمانه‌زنی شده که پرچمدار بعدی این شرکت کره‌ای قرار است از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، استفاده از نرخ تازه سازی صفحه نمایش در حالت ۱۲۰ هرتز ۳ حالت خواهد داشت. کاربر یا می‌تواند آن را خاموش کند و از ۶۰ هرتز استفاده کند، می‌تواند حالت ۱۲۰ هرتز را همیشه روشن نگه دارد و یا می‌تواند حالت اتوماتیکی را انتخاب کند که خود دستگاه بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز حالتش را تغییر دهد.

اگر این نظریه که سامسونگ می‌خواهد در پرچمدار بعدی‌اش از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده کند صحیح باشد، در واقع با اولین موبایلی رو به رو خواهیم بود که یک شرکت بزرگ در سطح گسترده آن را با این ویژگی ارائه داده است. هرچند آنطور که ابتدا گفتیم، ریزر فون ۲ سال پیش این قابلیت را ارائه داد اما این موبایل به هیچ وجه فراگیر نشد.

در این بین، از سال گذشته تا کنون شرکت‌های چینی هم، البته به سراغ نرخ رفرش بالاتر از ۶۰ هرتز رفته بودند. برای مثال موبایل‌های جدید شرکت وان پلاس از نمایشگر ۹۰ هرتز استفاده می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد مستقیماً به سراغ نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز برای پرچمدار بعدی‌اش برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سینا
    سینا | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

    تنها نقطه ای که هیچ انقلابی توش صورت نمیگیره خیلی کند پیشرفت میکنه همین باطری موبایلاست به نظرم اولین شرکتی که بتونه یه فکر اساسی در رابطه با این قضیه انجام بده میتونه اینده دستگاههای همراه از خودش بکنه

    • zitanix
      zitanix | ۳۰ آبان ۱۳۹۸

      هست که؟GLX
      تازه تو جیب هم جا میشه
      محصول ۱۰۰٪ ایرانی
      اصلا از چین هم وارد نشده

      • mldkh
        mldkh | ۱ آذر ۱۳۹۸

        به گمان‌ام، در راستای ارائه‌ی پاسخ‌ای نیک و کوبنده به بی‌کفایتی‌ها، چه عالی که عکس آنان توسط اندیشمندان به اندیشجویان ثابت شود -- گوسفندان به گوسفند بودنشان اعتراض‌ای ندارند.

    • mldkh
      mldkh | ۱ آذر ۱۳۹۸

      به طور طبیعی، یک گوشی همراه، نیاز به خاموش شدن دارد -- همانند ما که نیاز به خوابیدن داریم. باتری‌ها زمانی پیشرفت می‌کنند که قطعات دیگر "جنبه‌ی" پیشرفت را داشته باشند; برای مثال: بدن شما قابلیت فعال ماندن به مدت طولانی را دارد، و مغز شما نیز توانایی مدیریت بیشتر بدن‌تان را در بیداری دارد، ولی در نهایت، اجزای بدن ممکن است از کار بی‌اُفتند، و مغز نیز کارکرد عادی خود را برای کوتاه‌مدت یا بلندمدت یا همیشه از دست بدهد. پس، موضوع فقط بر سر داشتن یک باتری قوی نیست، بلکه پای "همبستدگی سیستمی" به میان است.
      همه‌اش برمی‌گردد به استانداردهای ضعیف و شکننده‌ای که در این دوران به ما تعریف/تحمیل شده‌اند.

مطالب پیشنهادی