ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالن های آلفابت از سال آینده ارتباط اینترنتی جنگل آمازون را برقرار می کنند

شرکت لون که از زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود، امروز اعلام کرد از سال آینده میلادی ارتباطی اینترنتی را برای بخش هایی از جنگل آمازون برقرار خواهد کرد. شرکت لون (Loon) طی قراردادی تجاری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

شرکت لون که از زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود، امروز اعلام کرد از سال آینده میلادی ارتباطی اینترنتی را برای بخش هایی از جنگل آمازون برقرار خواهد کرد.

شرکت لون (Loon) طی قراردادی تجاری با IPT کشور پرو از ابتدای سال آینده برقراری اینترنت را برای بخش هایی از جنگل آمازون در کشور پرو آغاز می نماید. لون برای این کار از بالون های بلندپرواز استفاده می کند تا ارتباط اینترنت موبایلی را با همکاری اپراتور تلفونیکا (Telefonica) برقرار سازد. تلفونیکا مالک بخشی از اپراتور زیرساختی موبایل IPT کشور پرو است. اپراتور IPT تحت پروژه «اینترنت برای همه» قصد دارد ارتباط اینترنتی را برای مناطق دوردست آمریکای لاتین فراهم نماید.

در وبلاگ رسمی آلفابت آمده است با راه اندازی اولیه این پروژه، اینترنت برای حدود 200 هزار نفر که در این قسمت های جنگل آمازون زندگی می کنند، برقرار خواهد شد. با این حساب، پرو اولین کشور آمریکای لاتین است که از بالن های بلندپرواز برای ایجاد ارتباط اینترنتی «پایدار و غیر اضطراری» استفاده می کند.

لون و تلفونیکا پیش از این هم با یکدیگر همکاری کرده بودند. این دو شرکت برای اولین بار در سال 2014 برای تست اولیه فناوری های لون وارد همکاری شدند. در سال 2017 و پس از سیل های سهمگین ال نینیو، لون و تلفونیکا ارتباط اینترنتی را برای بخش هایی از شمال پرو برقرار ساختند و چند ماه قبل هم اینترنت اضطراری را پس از زلزله شدید 8 ریشتری پرو فراهم کردند.

همکاری لون و تلفونیکا سومین قرارداد تجاری لون محسوب می شود. آنها پیش از این قراردادی تجاری با تلکام کنیا منعقد کرده بودند و سپس با شرکت کانادایی تلست (Telesat) قرارداد بستند. شرکت تلست از نرم افزار شبکه لون برای مدیریت ماهواره های مدار نزدیک به زمین (LEO) استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۱ آذر ۱۳۹۸

    میمونای آمازون دارن چت تصویری میکنن با اون سر دنیا بعد ما توی ایران فقط میتونیم بیایم توی آخرین خبر و دیجیاتو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی