ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات توسط آمریکا تحریم شد

در پی قطع اینترنت بین الملل در ایران، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که جواد آذری جهرمی، به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه شده است. وزیر خرانه‌داری آمریکا در این رابطه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۰

در پی قطع اینترنت بین الملل در ایران، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که جواد آذری جهرمی، به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه شده است.

وزیر خرانه‌داری آمریکا در این رابطه گفته است: «ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به دلیل محدودسازی اینترنت، از جمله محدودسازی برنامه‌های محبوب پیام‌رسان که به میلیون‌ها ایرانی برای برقراری ارتباطات با یکدیگر و با دنیای حارج کمک می‌کنند، تحریم ‌می‌کنیم.»

تحریم وزیر ارتباطات ایران توسط آمریکا در حالی صورت می‌پذیرد که بر اساس اخبار منتشر شده در روزهای گذشته، دستور قطع اینترنت بین الملل توسط شورای امنیت کشور (شاک) صادر شده است.

جهرمی پیش از این در سخنانی به اظهارات سفیر آمریکا در آلمان، مبنی بر تهیه اینترنت برای کاربران ایرانی، واکنش نشان داده بود و ضمن رد امکان اجرای این مسأله، سیاست‌های تحریمی آمریکا را محکوم کرده بود.

وی همچنین در صحبت‌هایی دیگر در رابطه با وضع موجود گفته بود: ««ما همه تلاشمان را کرده‌ایم که صاحبان کسب و کارهای مجازی در شرایط حاضر زیان نبینند. اما می‌دانم که برخی از این کسب و کارها تا ۹۰ درصد کاهش سطح تراکنش داشته‌اند. دانشگاهیان نیز در جست‌وجوی منابع درسی و تحقیقاتی دچار مشکل شده‌اند.‌ همچنین عده‌ای از کسب و کارهایی که به اینترنت بین‌الملل متصلند، معطل مانده‌اند.»

به واسطه تحریم‌های اعمال شده و به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، کلیه دارایی‌های جهرمی که در آمریکا هستند یا در مالکیت و کنترل اشخاص آمریکایی هستند باید مسدود شده و به دفتر دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا گزارش شوند.

با وجود اینکه دیروز اعلام شد دستور دسترسی به اینترنت بین الملل صادر شده است، اما همچنان کاربران بسیاری در باز کردن سایت ها و اپلیکیشن هایی که خارج از ایران میزبانی می شوند، با مشکلاتی مواجه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (156 مورد)
  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۳ آذر ۱۳۹۸

    چکارس که تحریم شده!!! دلش خوشه امریکا
    الان خود جهرمی تو پوست خودش نمیگنجه از خوشحالی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی