ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمادگی بوئینگ برای پرتاب فضاپیمای استارلاینر در ماه آینده میلادی

فضاپیمای سرنشین دار بوئینگ به نام «استارلاینر» (CST-100 Starliner) به محل پرتاب واقع در ایالت فلوریدا منتقل شد. این نخستین باری است که مدل آماده به پرواز فضاپیمای استارلاینر از آشیانه خارج می شود. این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

فضاپیمای سرنشین دار بوئینگ به نام «استارلاینر» (CST-100 Starliner) به محل پرتاب واقع در ایالت فلوریدا منتقل شد. این نخستین باری است که مدل آماده به پرواز فضاپیمای استارلاینر از آشیانه خارج می شود. این کپسول ماه آینده میلادی به فضا پرتاب می شود.

فضاپیمای استارلاینر پس از خروج از آشیانه بالای راکتی به نام Atlas V که قرار است آنرا به فضا حمل کند، قرار خواهد گرفت و در تاریخ 17 دسامبر (26 آذر)، راکت و کپسول بدون سرنشین از منطقه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک می کنند.

فضاپیمای استارلاینر پس از قرار گرفتن در مدار، به طور اتوماتیک در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته و پس از مدتی به زمین بر می گردد. اگر این ماموریت نمایشی با موفقیت انجام شود، مسیر برای سفر کردن فضانوردان ناسا با این فضاپیما در سال آینده میلادی هموار خواهد شد.

شرکت بوئینگ فضاپیمای استارلاینر را تحت طرحی به نام Commercial Crew برای ناسا توسعه داده است. در این طرح فضانوردان با فضاپیماهای ساخت آمریکا به فضا ارسال می شوند. پس از پایان برنامه شاتل فضایی در سال 2011، فضانوردان ناسا با فضاپیمای روسی سایوز (Soyuz) به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند. ناسا به ازای هر صندلی، 85 میلیون دلار به روس ها می پردازد.

کپسول استارلاینر بوئینگ

بوئینگ و اسپیس ایکس (با فضاپیمای کرو دراگون) دو شرکتی هستند که در طرح Commercial Crew با یکدیگر به رقابت می پردازند. این دو شرکت در رقابتی تنگاتنگ به دنبال پیشی گرفتن از یکدیگر در ارسال فضانورد به فضا هستند که البته بوئینگ با تاخیرهایی که در برنامه های خود داشته، کمی از رقیب خود عقب افتاده است.

کپسول بدون سرنشین کرو دراگون اسپیس ایکس ماه مارس سال جاری میلادی موفق شد به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود و به زمین برگردد. البته همین کپسول در آزمایش موتور که روی زمین صورت گرفت، منفجر شد و ضربه بزرگی به برنامه های اسپیس ایکس وارد کرد.

با توصیفات فوق هنوز معلوم نیست کدام شرکت برای اولین بار انسان را به فضا خواهد برد. «جیم برایدنستاین»، رئیس ناسا پیش بینی کرده در صورتی که آزمایشات به خوبی پیش بروند، اسپیس ایکس در سه ماهه اول سال 2020 انسان را به فضا می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • reza aghaie
    reza aghaie | ۱ آذر ۱۳۹۸

    ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی