ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت جواز صدور نرم افزار به هواوی را دریافت کرد

مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز صادرات نرم افزار به شرکت هواوی را از سوی دولت ایالات متحده دریافت کرده است. سخنگوی این شرکت به خبرگزاری رویترز می گوید: وزارت بازرگانی ایالات متحده در تاریخ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد مجوز صادرات نرم افزار به شرکت هواوی را از سوی دولت ایالات متحده دریافت کرده است. سخنگوی این شرکت به خبرگزاری رویترز می گوید:

وزارت بازرگانی ایالات متحده در تاریخ 20 نوامبر به درخواست مایکروسافت برای کسب جواز صدور نرم افزار به هواوی پاسخ مثبت داده است.

دولت ترامپ طی هفته جاری اعلام کرد که به برخی شرکت ها و تأمین کنندگان آمریکایی، اجازه مراودات تجاری با غول مخابراتی چین را خواهد داد. هواوی حدود شش ماه قبل به بهانه امنیت ملی وارد لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا شده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا هم تأیید کرد که صدور جواز برای برخی تأمین کنندگان هواوی را آغاز کرده است. روز چهارشنبه مقامات آمریکایی گفتند حدود 300 درخواست مجوز را دریافت کرده اند که نیمی از آنها ارزیابی شده و به یک چهارم کل درخواست ها پاسخ مثبت داده شده است.

در آغاز مشخص نبود که چه محصولاتی برای فروش به هواوی، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده تلفن همراه در جهان مجوز گرفته اند. منابع آگاه به رویترز می گویند برخی از مجوزها شامل قطعات تلفن همراه و تجهیزات غیر الکترونیکی است.

مایکروسافت از ارائه توضیحات بیشتر در مورد مجوز دریافتی اش خودداری کرده است و هنوز نمی دانیم چه محصولاتی را می تواند به هواوی بفروشد. با این حال احتمالاً جواز مورد بحث به سیستم عامل ویندوز مربوط می شود.

هواوی چند ماهیست که از سرویس های گوگل در سیستم عامل اندروید محروم شده و اگر گوگل هم پس از مایکروسافت بتواند مجوز همکاری با هواوی را دریافت کند، بسیاری از مشکلات غول تکنولوژی چینی در حوزه موبایل رفع خواهد شد. فروش گوشی بدون سرویس های گوگل در کشورهای مختلف جهان بسیار دشوار خواهد بود، هرچند هواوی با تکیه بر بازار داخلی همچنان جایگاه خودش به عنوان دومین سازنده برتر موبایل در جهان را حفظ کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱ آذر ۱۳۹۸

    سایت فیلم هست که میشه دانلود کرد، هرچند قوی نیست ولی از هیچی بهتره
    Film2serial.ir

    یا سایت آهنگ
    Iranmusic.ir

  • Dale
    Dale | ۱ آذر ۱۳۹۸

    هواوی هم از تحریم در اومد و ما ناتونستیم از خود تحریمی اینترنت در بیاییم.فکر کنم الان بخدا وزیر کشور تو دستش دوتا کابل لن هست و میگه چجوری وصلش کنیم

  • zeytoon
    zeytoon | ۱ آذر ۱۳۹۸

    یک هفته است خونه بیکارم...

  • javad
    javad | ۱ آذر ۱۳۹۸

    go.1ashena.ir/ مثل اینکه فعلا سایت قطعه... به احتمال زیاد مربوط به حمله فیلتر چی های به سرور هاست.. باید منتظر بود و دید دوباره وصل میشه یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی