ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حفره امنیتی در وب سایت وان پلاس اطلاعات کاربران را افشا کرده است

وان پلاس می‌گوید که وب سایت این شرکت هک شده و اطلاعات کاربران به بیرون درز کرده است. بر اساس گفته‌های این کمپانی، اطلاعاتی نظیر اسامی کاربران، ایمیل، شماره تماس و آدرس محل سکونت آن‌ها ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

وان پلاس می‌گوید که وب سایت این شرکت هک شده و اطلاعات کاربران به بیرون درز کرده است. بر اساس گفته‌های این کمپانی، اطلاعاتی نظیر اسامی کاربران، ایمیل، شماره تماس و آدرس محل سکونت آن‌ها در اختیار گروه هکری قرار گرفته است.

کمپانی وان پلاس می‌گوید به جز اطلاعات فوق، هکرها نتوانستند داده دیگری از این وب سایت به دست بیاورند و اطلاعات پرداختی کاربران، حساب‌های کاربری و رمز عبور آن‌ها همگی امن مانده است. با این حال این کمپانی کاربرانی که متاثر از این اتفاق بوده‌اند را آگاه کرده است.

وان پلاس در بخش پرسش و پاسخ وب سایت خود به کاربران اطلاع داده که درز کردن داده‌ها، هفته پیش رخ داده و از آن زمان تاکنون در حال واکاوی وب سایت خود بوده‌ تا از روزنه‌های امنیتی مشابه جلوگیری کند. با این حالا این کمپانی به کاربران اطلاع نداده است که چرا این بازنگری در امنیت سایت یک هفته به طول انجامیده یا حتی چرا پس از یک هفته کاربران را از این اتفاق آگاه کرده است.

وان پلاس

کمپانی وان پلاس از مشخص کردن تعداد کاربرانی که داده‌هایشان لو رفته نیز خود داری کرده و صرفا به متن داخل پرسش و پاسخ بسنده کرده است. همچنین عواقب لو رفتن اطلاعات کاربران را نیز چندان خطرناک نمی‌داند و از نظر این کمپانی ممکن است که کاربران شاهد ایمیل‌های فیشینگ یا ایمیل‌هایی با ماهیت کلاه برداری باشند.

البته لازم به ذکر است که این اولین بار نیست کمپانی وان پلاس در معرض چنین حملاتی قرار می‌گیرد. اوایل سال ۲۰۱۸ نیز این کمپانی اعلام کرد که اطلاعات کارت بانکی ۴۰ هزار کاربر به بیرون درز کرده است. با این حال این کمپانی بیکار ننشسته و به کاربران اعلام کرده که با یکی از پلتفرم‌های امنیتی مطرح در حال همکاری است تا وب سایت خود را امن‌تر کند. همچنین این کمپانی در نظر دارد تا جوایزی را به منظور پیدا کردن باگ و حفره امنیتی به داوطلبان اهدا کند.

با این وجود کاربران ممکن است از این کمپانی سوال کنند که چرا در همان سال ۲۰۱۸ به فکر امن کردن وب سایت خود نبود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Nowmannow
    Nowmannow | ۲ آذر ۱۳۹۸

    کرمانشاه رو وصل کنید دیگه
    فقط ما موندیم:/

    • محمد
      محمد | ۲ آذر ۱۳۹۸

      تبریز هم مونده?

  • Parsa7710
    Parsa7710 | ۲ آذر ۱۳۹۸

    اینترنت تهرانی‌ها انشاءالله تا آخر هفته
    تاریخ انتشار: 98/09/02 – 12:21
    akharinkhabar.ir/politics/5830195
    سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره موقعیت تهران در فهرست استان ها برای وصل شدن اینترنت یادآور شد: هر روز اینترنت چند استان برقرار می شود. طبیعتا برای اینترنت تهران تا چند وقت دیگر این اتفاق می افتد.

    نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) در پاسخ به این سوال که اینترنت تهران تا یک ماه آینده وصل خواهد شد؟ اظهار کرد: طبیعتا زودتر از این زمان ها اینترنت تهران برقرار می شود. انشاءالله امیدواریم اینترنت تهرانی‌ها تا آخر هفته وصل شود.

مطالب پیشنهادی