ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شدید قیمت بیت کوین در پی تصمیم جنجالی دولت چین

قیمت بیت کوین دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و به کانال 7000 دلار سقوط کرد. این رمزارز در زمان بازگشایی بازارهای آمریکا در روز جمعه به قیمت 6791 دلار رسید اما هم اکنون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

قیمت بیت کوین دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و به کانال 7000 دلار سقوط کرد. این رمزارز در زمان بازگشایی بازارهای آمریکا در روز جمعه به قیمت 6791 دلار رسید اما هم اکنون به قیمت 7256 دلار معامله می شود.

دو عامل اصلی در سقوط قیمت بیت کوین نقش دارند؛ یکی فعالیت مشکوک کیف پول Plus Token و دیگری قوانین سختگیرانه دولت چین در مورد صرافی ها و پروژه های مرتبط با رمزارز.

کلاهبرداری Plus Token

کارشناسان دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین را فعالیت کیف پول Plus Token می دانند که مشکوک به کلاهبرداری است. این کیف پول طی روزهای اخیر مقادیر زیادی از موجودی خود را از طریق Huobi جابجا کرد. یکی از ولت های اصلی این اکانت کلاهبرداری 38000 بیت کوین دارد.

بیت کوین

طرح کلاهبرداری Plus Token تا همین چند ماه قبل ناشناخته مانده بود و بیشتر از طریق کانال های گفتگوی چینی زبان فعالیت می کرد. این پروژه توانست معادل 2.9 میلیارد دلار بیت کوین به جیب بزند. ولت های مرتبط با Plus Token پیش از این فقط تراکنش های محدود به 600 تا 1000 بیت کوین را در روز انجام می دادند، اما با افزایش قیمت بیت کوین طی هفته های گذشته شاهد فروش عمده بیت کوین بودیم. طبق گزارش ها Plus Token توانسته 200 هزار بیت کوین و 800 هزار اتریوم را جمع آوری کند.

سختگیری دولت چین

مقامات محلی و دولتی چین رویکرد سختگیرانه ای نسبت به پروژه های رمزارز در پیش گرفته اند. بانک خلق چین اعلام کرد هرگونه مبادله رمزارز و همچنین پروژه های مربوط به فروش توکن را ممنوع می کند.

این اقدام مقامات چینی تأثیر نامطلوبی بر فعالیت صرافی های رمزارز می گذارد ولی احتمالاً کاهش کنونی قیمت بیت کوین کمی هیجانی باشد. به احتمال زیاد طی روزهای آتی شاهد تثبیت قیمت بیت کوین باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • شایان
    شایان | ۲ آذر ۱۳۹۸

    اینترنت ر وصل نکنن همین چندتا بیت ریالمونم از بین می‌ره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی