ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب درامد از داده های کاربران
تکنولوژی

تیم کوک: شرکت‌های فناوری کم‌کاری کردند؛ حالا وقت دخالت قانونگذاران است

مدیرعامل اپل از قانونگذاران خواسته به جای تلاش برای تجزیه شرکت های بزرگ، روی حریم خصوصی کاربران تمرکز کنند. وی با حمایت دوباره از قانون داکا تاکید کرد که روسای جمهور نمی توانند روی دیدگاهش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

مدیرعامل اپل از قانونگذاران خواسته به جای تلاش برای تجزیه شرکت های بزرگ، روی حریم خصوصی کاربران تمرکز کنند. وی با حمایت دوباره از قانون داکا تاکید کرد که روسای جمهور نمی توانند روی دیدگاهش تاثیر بگذارند.

کنگره آمریکا از مدت ها قبل در حال تلاش برای تصویب قانونی فدرال پیرامون حریم خصوصی کاربران بوده و روز گذشته به صورتی غیرمنتظره تیم کوک هم به جبهه آنها پیوست. مدیر عامل اپل طی مصاحبه با ABC News مدعی شد شرکت های فناوری اشتباهات خود را اصلاح نکرده اند و حالا نوبت دولت است با یک قانون فدرال پا پیش بگذارد:

باید قبول کنیم وقتی شرکت ها نظارتی روی کارهایشان ندارند، چاره ای جز تدوین مقررات سخت گیرانه باقی نمی ماند. به نظرم حالا وقت تصویب این قوانین رسیده است.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله «الیزابت وارن»، از نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بر این باورند که کمپانی های فناوری نظیر اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک بیش از حد بزرگ شده و باید تجزیه شوند. این شرکت ها به ایجاد فضای کسب و کار غیر رقابتی و زیر پا گذاشتن منافع مشتریان متهم شده اند.

۴۵۰ مهاجر بر اساس قانون داکا در اپل استخدام شده اند

از نظر کوک قانونگذاران به جای این سیاست ها و تمرکز بیش از حد روی قوانین ضد انحصار، باید وقت بیشتری را صرف حفظ امنیت داده ها کنند. وی بر این باور است که چند پاره کردن شرکت ها بدون توجه به حجم داده ای که از کاربران جمع آوری می شود، تلاشی بی فایده خواهد بود. مدیرعامل اپل پذیرفته اگر انحصارگرایی یک شرکت و سوءاستفاده از این قدرت ثابت شد، باید برای تجزیه آن اقدام کرد:

تصمیم گیری در اینباره بر عهده دادگاه و قانونگذاران قرار دارد نه من اما اگر شرکتی دست به انحصار و سوءاستفاده از آن زد، چاره کار تجزیه شرکت است.

کوک در حالی خواستار تمرکز بیشتر روی حجم داده های جمع آوری از کاربران شده که کمپانی متبوعش در این زمینه چندان تحت فشار قرار نگرفته و دغدغه اصلی متوجه شرکت هایی نظیر فیسبوک و گوگل است که مدل کسب و کاری خود را روی کسب درامد از داده های کاربران بنا کرده اند.

کسب درامد از داده های کاربران

مدیرعامل اپل در بخش دیگری از سخنانش دوباره از قانون حمایت از مهاجران غیرقانونی موسوم به داکا پشتیبانی کرد:

مهم نیست چه کسی در کاخ سفید است، دیدگاه من در مورد مسائل مختلف و قانون داکا یکسان می ماند. ما ۴۵۰ همکار در اپل داریم که بر اساس همین قانون استخدام شده اند و هدف من نه فقط حمایت از این ۴۵۰ نفر بلکه از تمام افراد تحت پوشش داکا در ایالات متحده است.

برنامه داکا در دولت اوباما و با هدف حمایت از مهاجرانی تصویب شد که در کودکی با پدر و مادرشان و به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده اند. ترامپ از مدت ها قبل در پی لغو این قانون بوده اما در سال جاری یک دادگاه فدرال مانع از این اقدام شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲ آذر ۱۳۹۸

    ای بابا این... رو وصل کنید دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی