ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه jedi
تکنولوژی

شکایت آمازون از پنتاگون به خاطر اعمال نفوذ ترامپ در قرارداد JEDI

آمازون پس از شکست در مناقصه پروژه عظیم JEDI وعده داد پنتاگون را به دادگاه می کشاند و حالا وعده خود را عملی کرده است. پروژه ۱۰ میلیارد دلاری JEDI به سرویس های پردازش ابری پنتاگون مربوط می شود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۳

آمازون پس از شکست در مناقصه پروژه عظیم JEDI وعده داد پنتاگون را به دادگاه می کشاند و حالا وعده خود را عملی کرده است.

پروژه ۱۰ میلیارد دلاری JEDI به سرویس های پردازش ابری پنتاگون مربوط می شود و شرکت های بسیاری برای پیاده سازی آن دندان تیز کرده بودند. از میان تمام گزینه ها شانس آمازون از همه بیشتر بود و تا روزهای آخر از آنها به عنوان برنده نهایی نام برده می شد اما به شکلی غیر منتظره نام مایکروسافت به عنوان برنده این ماراتن اعلام شد.

آمازون همان زمان مدعی وجود شائبه هایی در این انتخاب شد و حالا شکایتی را علیه پنتاگون به عنوان کارفرمای پروژه JEDI ثبت کرده است. کمپانی جف بزوس دلیل اصلی شکایت را علنی نکرده اما قبلا مدعی شده بود که بدون شک در انتخاب مایکروسافت جانبداری و اعمال نفوذ سیاسی تاثیرگذار بوده اند. منظور از جانبداری و نفوذ سیاسی احتمالا مشکلات قدیمی بین ترامپ و بزوس است که باعث شده رییس جمهور به پنتاگون برای اعطای قرارداد به مایکروسافت فشار وارد کند. بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست است که اغلب دیدگاه ها و تصمیمات ترامپ را به چالش می کشد.

آمازون دادخواست خود را به صورت محرمانه به دادگاه ارائه کرده چون ظاهرا حاوی اطلاعات بسیار حساسی است. طبیعتا طرف های مقابل حاضر نشده اند زیر بار اتهامات آمازون بروند. «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا اطمینان داده که مناقصه پروژه JEDI  کاملا آزاد و منصفانه برگزار شده و مایکروسافت هم با ارسال بیانیه ای برای رویترز فرایند قرارداد را دقیق، کامل و منصفانه خوانده است.

پروژه JEDI  یا «زیر ساخت یکپارچه دفاع سازمانی» سرویس های ابری را در زمینه های متعددی از ذخیره سازی داده ها گرفته تا پردازش هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و محاسبات فوق حساس برای پنتاگون فراهم می کند. با توجه به ابعاد گسترده پنتاگون، اجرای این قرار داد علاوه بر سود هنگفت، سهم هر یک از این دو شرکت را در بازار سرویس های پردازش ابری تا حد زیادی افزایش می داد، از اینرو طبیعی است که آمازون به سادگی تسلیم نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • porsesh
    porsesh | ۳ آذر ۱۳۹۸

    کی جرات میکنه از وزارت دفاع ایران دفاع کنه؟ خودت می‌دونی اینجا اگر وزارت دفاع هم بگه حق با خودته، باز قاضی حق رو به وزارت دفاع می‌ده... البته یه مدتی برای اینکه بگن سیستم قضایی ما از غرب جلوتره میان فیلم درمیارن. یه فرد از یه نهاد دولتی شکایت می‌کنه و بعد از کلی کش و قوس نهاد دولتی محکوم میشه...

  • شایان
    شایان | ۳ آذر ۱۳۹۸

    من بخوام اخبار آمازون و پنتاگون رو با نت موبایل دنبال کنم کیو باید ببینم؟

  • Mr.saxobeat
    Mr.saxobeat | ۳ آذر ۱۳۹۸

    من شیرازم
    ایرانسلTD LTE
    دارم وصله ولی خیلی از دوستام که ای دی اس ال دارن میگن هنوز قطعه.
    شاتل که میدونم هنوز اینجا وصل نکرده از بقیه هم نپرسیدم سرویس دهندشون چیه.

  • شکوه ایران
    شکوه ایران | ۳ آذر ۱۳۹۸

    ما از کی شکایت کنیم که اینترنت نداریم؟

    دیجیتاتو پیگیری کن، یه آمار بگیر چند درصد از بازدید کنندگان اینترنت دارند

مطالب پیشنهادی