ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل پورشه: چینی‌ها استفاده از گوشی اندرویدی را به آیفون ترجیح می‌دهند

گوشی‌های آیفون کمپانی اپل علاوه بر رفع نیازهای ارتباطی و تصویر برداری، وجهه‌ اجتماعی خاصی هم دارند. قیمت بالای گوشی‌های این کمپانی و کیفیت ساخت و توجه ویژه به طراحی و جزئیات در آیفون، این ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گوشی‌های آیفون کمپانی اپل علاوه بر رفع نیازهای ارتباطی و تصویر برداری، وجهه‌ اجتماعی خاصی هم دارند. قیمت بالای گوشی‌های این کمپانی و کیفیت ساخت و توجه ویژه به طراحی و جزئیات در آیفون، این گجت‌ها را به یکی از نمادهای ثروتمندی و مشخص کننده سطح رفاه هم تبدیل کرده. به همین دلیل است که مدیرعامل پورشه می‌گوید که اکثر مشتری‌های آمریکای شمالی این خودروساز مشهور آلمانی، همگی آیفون دارند. اما برخلاف آمریکا، در پرجمعیت‌ترین کشور جهان اوضاع در حال تغییر است.

کلاوس زلمر (Klaus Zellmer) مدیرعامل آمریکای شمالی پورشه می‌گوید که ۹۱ درصد از رانندگان این خودرو‌های لوکس و سوپر اسپرت، همگی کاربر آیفون هستند. این کمپانی هم بیشتر توجه خود را معطوف به توسعه نرم‌افزار برای آیفون کرده است و فعلا توجه خاصی به پلتفرم اندروید ندارد. او همچنین می‌گوید که در چین هم اوضاع به همین منوال پیش می‌رود و ۸۰ درصد پورشه سواران، از آیفون استفاده می‌کنند.

پورشه

به نظر می‌رسد که پورشه و آیفون، وجه مشترک‌های بسیاری دارند. هر دو گران، لوکس و سریع بوده و کاربران هر دو هم از قشر مرفه جامعه هستند. پس طبیعی است که توسعه‌دهنگان اپ پورشه نیز تمرکز خود را روی این پلتفرم بگذارند. اما زلمر می‌گوید که جهت این موج در حال تغییر است و کاربران چینی به سمت استفاده از اندورید می‌روند.

او می‌گوید که از ۸۰ درصد صاحبین چینی ماشین‌های پورشه پرسیده است که آیا در آینده هم از پلتفرم iOS استفاده خواهند کرد یا خیر. در کمال تعجب، نصف پورشه سواران چینی می‌گویند در آینده قصد دارند از سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند. ۴۰ درصد از کاربران این خودروساز آلمانی رقم بسیار بالایی خواهد بود، به خصوص این که بدانیم در رابطه با چین صحبت می‌کنیم؛ جایی که یک درصد آن نیز ۱۳.۵ میلیون نفر می‌شود.

البته که این تعداد نفر مربوط به کل جمعیت چین می‌شود، ولی صرفا برای ایده گرفتن از آن برای درک تعداد صاحبین خودروی آلمانی در چین، چنین مثالی زدیم. همچنین برای درک این موضوع که بدانید بازار چین چقدر برای پورشه اهمیت دارد که این کمپانی را به فکر توسعه اپ اندرویدی انداخته است.

در حالت عادی اگر از کاربری بپرسید که آیا علاقه‌ای دارد که از پلتفرم خود به پلتفرم دیگری مهاجرت کند، جواب مثبتی دریافت نمی‌کنید. با این حال باید دید که چینی‌های چه دلیلی برای این کار دارند و زلمر برای این کوچ، چه تدبیری خواهد اندیشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mldkh
    mldkh | ۴ آذر ۱۳۹۸

    [ویرایش]

    شما از آن دسته افراد هستید که سطحی‌نگری و خشم درون‌شان منجر به بروز خشم برون می‌شود.

    حکومت چین، اگر ده‌ها کار نادرست انجام داده است، ده‌ها کار درست نیز کرده است. البته، از یک آمریکایی و غرب‌پرست‌ای همچون شما، صد درصد بعید نیست که نسبت به اقدامات قوی چین، در راستای تصرف اقتصاد آمریکا، دستپاچه، مضطرب، و خشمگین شود.

    عقده‌های خود را زمانی می‌توانید خالی کنید، که حرکت‌ای بسیار زشت از آن حکومت ببینید — پس، آن را “نابخشودنی و زشت‌تر” می‌پندارید و بیان می‌کنید.

    ناگفته نماند که چینی‌ها، آنقدر سامانه‌های خدماتی، خبری، سرگرمی، فرهنگی و …، و بازی‌های موبایل و کامپیوتر بومی، تلنفن‌های هوشمند بومی، گجت‌های بومی، سرویس‌های دیجیتالی بومی، پیام‌رسان‌های بومی، شبکه‌های اجتماعی بومی، و و و … دارند، که سرشان به دنیای خود خوش است — البته، این توجیح‌ای بر اعمال محدودیت‌ها از جانب حکومت نیست — ولی، اگر در طول شبانه‌روز، فقط سی ثانیه مطالعه، و نیم ثانیه اندیشه کنید، متوجه می‌شوید که جهان چینی‌ها با ما ایرانیان بسیار متفاوت است.

    همه‌ی مسائل را که نمی‌شود با “سرکوب” صورت‌مسئله حل کرد، ای نوجوان — باید اندیشید، ولی به امن‌ای و آرامی، آنان را بررسی و حل کرد — مخالف‌اید؟ بروید برانداز کنید :).

    پاینده ایران بزرگ.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی