ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه همتا برای ارسال کد فعالسازی رجیستری ۳ هزار تومان از کاربران دریافت می‌کند

مصوبه یک جلسه ۲۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به پولی شدن هزینه خدمات سامانه همتا برای ارائه کد فعالسازی گوشی‌ها منجر شده؛ خدماتی که تا پیش از این رایگان بود. این جلسه در دوازدهم آبان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۳

مصوبه یک جلسه ۲۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به پولی شدن هزینه خدمات سامانه همتا برای ارائه کد فعالسازی گوشی‌ها منجر شده؛ خدماتی که تا پیش از این رایگان بود. این جلسه در دوازدهم آبان ماه سال جاری برگزار شده و در آن هزینه‌ای تقریبا ۳ هزار تومانی برای ارسال کد فعالسازی سامانه همتا برای هر گوشی معین شده است.

به گزارش دیجیاتو در این روزها اگر قصد رجیستر کردن موبایل خود را چه به صورت مسافری و چه غیر مسافری دارید، با یک گزینه جدید در مرحله ثبت گوشی همراه خود در سامانه همتا روبرو خواهید شد. پیش از این، بعد از واریز هزینه گمرکی، پیامک کد فعالسازی خدمات سامانه همتا برای مشترک ارسال می‌شد ولی چند روزی است که پیامکی دیگر برای مشترکین ارسال می‌شود که در آن لینک پرداخت مبلغ 3074 تومانی برای خدمات سامانه همتا درج شده؛ لینکی که کاربر پس از پرداخت آن در نهایت می‌تواند به کد فعالسازی برای گوشی خود دست پیدا کند.

سامانه همتا

در مصوبه شماره یک جلسه ۲۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آمده که این هزینه تنها یک بار باید پرداخت شود و گوشی‌هایی که دارای چند خشاب سیم‌کارت هستند نیز تنها یک بار باید این هزینه را پرداخت نمایند. همچنین بر اساس سیاست‌های رونق تولید ملی، این تعرفه شامل گوشی‌ها و کالاهای سیم‌کارت خور تولید داخلی (ملی) نخواهد شد. گفتنیست این تعرفه فعلا تا فروردین ماه سال آینده اجرایی خواهد شد.

همچنین سامانه همتا اعلام کرده که امکان ثبت گوشی مسافرتی به صورت حضوری در دفاتر گمرکی نیز فراهم است و مسافرانی که از مرز ایران عبور کرده‌اند و یا اتباع خارجی که قصد ورود به کشور را دارند؛ می‌توانند به وسیله خدمات حضوری گوشی خود را ثبت نمایند.

سامانه همتا

بر اساس قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که در سال 1393 توسط دولت روحانی و مجلس به تصویب رسید، این مرکز این اختیار را دارد که برای خدمات خود هزینه‌ای تعیین کرده و وجوه حاصل از این طرح را به خزانه کشور واریز کند. در این قانون تاکید شده که تعرفه تمامی خدمات توسط وزارت صمت و با تصویب نهایی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر می‌شود.

شایان ذکر است ریاست این کمیسیون بر عهده وزیر ارتباطات کشور بوده و دیگر اعضای آن افرادی از داخل بدنه وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه بودجه و دیگر نهادها هستند. متن کامل این مصوبه از این لینک در قالب یک فایل PDF قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • پدرام
    پدرام | ۵ آذر ۱۳۹۸

    کارشون همینه همشون دزدن و دروغگو

  • Ali
    Ali | ۴ آذر ۱۳۹۸

    مثل اینکه ما مردم اینارو خیلی پررو کردیم هرکی از راه میرسه یه دستی تو جیب مردم می‌کنه صد شرف به قوم مغول

  • saeedsami
    saeedsami | ۴ آذر ۱۳۹۸

    دولتی که دوست داره بگیره و ملتی که دوست داره بده!

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۳ آذر ۱۳۹۸

    یه سوال دارم
    اگه از خارج کشور وقتی برگشتیم ایران یه گوشی بخریم بیاریم تو کدوم سامانه اونو رجیستری میکنیم؟و اینکه به عنوان مسافر چند تا گوشی میشه از خارج وارد کرد؟

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۳ آذر ۱۳۹۸

    هزینه دوتا اس ام اس میشه 50 تا تک تومنی نه سه هزار تومن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی