ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
تکنولوژی

مجوز فعالیت اوبر در لندن باطل شد

اوبر به زودی از فعالیت در شهر لندن منع می شود. رگولاتور این شهر یعنی «حمل و نقل در لندن» (TfL)، به دلیل «عدم سازگاری و تناسب» و همچنین فعالیت رانندگان بدون بیمه و معلق، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۴

اوبر به زودی از فعالیت در شهر لندن منع می شود. رگولاتور این شهر یعنی «حمل و نقل در لندن» (TfL)، به دلیل «عدم سازگاری و تناسب» و همچنین فعالیت رانندگان بدون بیمه و معلق، از صدور پروانه جدید برای این شرکت خودداری کرد.

رگولاتور مورد بحث در یک نشست خبری اعلام کرد که «الگویی از مشکلات» و همچنین «چندین رخنه» در کمپانی اوبر پیدا کرده است. بزرگ ترین مشکل، شناسایی باگ در سیستم های این شرکت بوده که به رانندگان غیرمجاز اجازه می داده تا عکس خود را در حساب کاربری راننده دیگر آپلود کنند.

احتمال منع فعالیت اوبر در لندن

باگ مذکور به رانندگانی که بیمه نداشتند یا توسط اوبر تایید نشده بودند اجازه می داده تا با پروفایل رانندگان دیگر به راحتی کار کنند. به گفته آژانس TfL دست کم 14 هزار سفر از این طریق انجام شده است. مشکل دیگر این بوده که رانندگان معلق یا اخراجی می توانستند حساب کاربری ایجاد کرده و فعالیت کنند.

«هلن چپمن» (Helen Chapman)، مدیر بخش پروانه، رگولاتوری و دریافت هزینه در آژانس TfL می گوید:

«آژانس TfL از پیشرفت های اوبر در جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی آگاه است، ولی این موضوع نگران کننده است که سیستم های این شرکت به راحتی هک می شوند. ما از بهبودهای حاصل شده آگاهیم ولی این موضوع غیر قابل قبول است که این شرکت به مسافران اجازه سوار شدن به تاکسی هایی که رانندگان آنها بدون مجوز و بیمه بوده اند را داده است.»

سران اوبر 21 روز فرصت دارند تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنند. «جیمی هی‌وود» (Jamie Heywood)، مدیر منطقه ای اوبر در اروپای شمالی و شرقی، ضمن تایید این مسئله که اوبر در همکاری با آژانس TfL موضوع را حل می کند، گفت:

«تصمیم آژانس TfL برای عدم تمدید پروانه اوبر در لندن غیرمعمولی و اشتباه است.»

وی افزود: «ما در طول دو سال گذشته در کسب و کار خود تغییرات بنیادین ایجاد کرده ایم و در حال استانداردسازی در زمینه امنیت هستیم. این آژانس دو ماه پیش فعالیت ما را بدون مشکل تشخیص داده بود و ما سعی می کنیم تا همواره پیشرفت کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • شایان
    شایان | ۴ آذر ۱۳۹۸

    اوبر اگه تو ایران بود فعالیتش با قطع اینترنت خود به خود قطع می‌شد و دیگه وقت مسئولین محترم دادگاه رو هم نمی‌گرفت

  • A.M-MAFIA
    A.M-MAFIA | ۴ آذر ۱۳۹۸

    سلام این وزیر ارتباطات گفته بود 10 روز به زمان اینترنت اضافه میشه ولی الان بدتر شد که زمان تمدید دوباره اینترنت من 15 روز بود و 110 گیگ باقی مونده بود الان 25 روز شده 80 گیگم مونده!!!!!!حالا من باید از اینترنت کم استفاه کنم تا 25 روز دیگه تمدید بشه

  • محمد
    محمد | ۴ آذر ۱۳۹۸

    دورزدن نت بلاکس با پینگ جعلی، ترفند جدید ایرانسل نگرانی جدید کارشناسان


    پس از قطعی یک هفته ای اینترنت در کشور در اواخر آبان ٩٨ سایت نت بلاکس به عنوان مرجع مشاهده سطح دسترسی به اینترنت آزاد مطرح شد و رفرنس اصلی رسانه های ایرانی شد.

    ابتدا این سایت گزارشی از سطح دسترسی کلی اینترنت ایران ارائه کرد که تا ٥% افت داشت و این ٥ درصد شامل سرور ها و برخی کاربران خاص می شد. با وصل شدن اینترنت در برخی مناطق به تدریج این امار رشد داشت تا در سطح ٧٠% متوقف شد.

    دلیل این موضوع عدم پینگ شبکه های موبایلی بود و پس از اطمینان از اتصال اینترنت شبکه داخلی، نت بلاکس اقدام به نشان دادن سطح دسترسی 3 اپراتور موبایل کرد و ایرانسل با ٩٥ درصد پینگ در مانیتور های نت بلاکس نمایان شد.

    این در حالی است کە عملا ایرانسل قطع است و این ٩٥% حقه ایرانسل به نت بلاکس است، شبکه ایرانسل با باز کردن پورت های خاص عملا به نت بلاکس و آمارگیر ها اجازه دسترسی می دهد و ازینرو در مانیتور آنها سطح دسترسی آزاد مشاهده می شود در حالی که این پینگ به کاربران داده نشده است.

    اما جای نگرانی اینجاست که این حقه در سایر شبکه ها نیز اعمال شود و آنها بجای پینگ به کاربران، این پینگ را در اختیار آنالیزور هایی از جمله نت بلاکس قرار دهند تا نتوانیم آمار درستی از سطح دسترسی ها داشته باشیم.

    البته ناگفته نماند که آن ٧٠% پینگ ثبت شده نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که مناطقی از جمله شهریار، شیراز، جوانرود، ساری و شهر های ملتهب درگیر این پینگ جعلی شده باشند یا خیر چرا که در خیلی ازین مناطق اینترنت adsl هنوز هم با قطعی مواجه است.

    امیدواریم که نت بلاکس راهکار بهتری برای مشاهده سطح دسترسی کاربران اتخاذ کند و بجای پینگ از سرور های ایران، آن را از کاربران دریافت کند و در این میان شبکه هایی مثل اپ استور و گوگل پلی که مستقیم روی دیوایس ها وجود دارند می توانند در ارائه گزارش از پینگ های دریافتی موثر باشند. و این موضوع همکاری نهادهای بین المللی را می طلبد.

    پینگ به معنای ارسال سیگنال به مقصد (یک کامپیوتر یا سرور) و بازگشت سیگنال است.

    t.me/javanmardi77/22895

  • arsiiz
    arsiiz | ۴ آذر ۱۳۹۸

    17:00
    جاده ساوه - هر ۳ اوپراتور قطع
    خیلی گاون

    • asghar
      asghar | ۴ آذر ۱۳۹۸

      داداش به گاو توهین نکن

  • HHH.KH
    HHH.KH | ۴ آذر ۱۳۹۸

    خوزستان مظلوم این همه درامد از خوزستان بیشترین ظلم هم به خوزستان میشه خدا لعنت کنه اونا ک امروز رفتن راهپیمایی، بابت این چند روزم از دیجیاتو ممنونم البته من چند سالی هس دنبال کنندتونم :)))سرگرمیمون شده بود دیجیاتو

    • arsiiz
      arsiiz | ۴ آذر ۱۳۹۸

      احساس میکنم داری برای همیشه خداحافظی میکنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی