ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر V30 پرو
تکنولوژی

آنر V30 پرو معرفی شد؛ اولین گوشی 5G آنر با دوربین سلفی دوگانه

بالاخره آنر V30 پرو امروز طی مراسمی در پکن معرفی شد. پس از لو رفتن‌های متعدد تصاویر این گوشی و شندین شایعات مختلف، اکنون می‌توانیم با اطمینان از طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن سخن ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹

بالاخره آنر V30 پرو امروز طی مراسمی در پکن معرفی شد. پس از لو رفتن‌های متعدد تصاویر این گوشی و شندین شایعات مختلف، اکنون می‌توانیم با اطمینان از طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن سخن بگوییم.

ابتدا به طراحی ظاهری آن بپردازیم. به نظر می‌رسد که آنر برای فرار از زیر سایه آیفون و گوگل، ماژول دوربین مستطیل شکل را انتخاب کرده است. همچنین در نمای رو به روی این گوشی هم، شاهد نمایشگر ۶.۵۷ اینچی LCD با نسبت صفحه ۲۰ به ۹ و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ با پشتیبانی از بازه رنگی ۹۶ درصدی استاندارد NTSC هستیم. علاوه بر این نمایشگر گوشی آنر V30 پرو، از گستره رنگ DCI-P3 هم پشتیبانی می‌کند و عمق رنگ ۱۶.۷ میلیونی هم دارد.

آنر V30 پرو

آنر اما برای این گوشی چند حالت جذاب و دوست‌دار چشم انسان هم در نظر گرفته است. برای مثال، آنر V30 پرو توسط سازمان TUV Rheinland برای ساطع کردن نور آبی تایید شده است. همچنین نمایشگر بزرگ این گوشی، مناسب خواندن e-book هم هست. این گوشی از مرکز ملی مهندسی چشم هم ۵ ستاره دریافت کرده است تا نشان دهد کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند.

اما مشخصات و ویژگی‌های نمایشگر آنر V30 پرو باز هم ادامه دارد. طراحی پنل این گوشی به همراه حفره‌های به هم پیوسته دوربین دو گانه سلفی، باعث شده است تا این گوشی عدد فوق‌العاده ۹۱.۴۶ درصدی نسبت نمایشگر به بدنه را ثبت کند. اگر به قاب پشتی این گوشی برویم، شاهد شیشه 3D هستیم که در ۴ رنگ گرادینت سفید، نارنجی، آبی و مشکی عرضه می‌شود.

آنر V30 پرو

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در کنار بدنه گوشی تعبیه شده و علاوه بر آن، آنر V30 پرو از سیستم تشخیص چهره هم بهره می‌برد تا امنیت گوشی بیش از پیش تامین شود. گفتنی است که دکمه پاور و حسگر اثر انگشت جدا از هم بوده و آنر این دو را با هم ادغام نکرده است.

آنر V30 و آنر V30 پرو هر دو از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند که از سیستم لرزشگیر اپتیکال دوگانه و سیستم فوکوس خودکار لیزری نیز پشتیبانی می‌کنند. اما نسخه پرو از لنز سریع تر با گشودگی دیافراگم ۱.۶ استفاده می‌کند. نسخه معمولی هم گشودگی دریچه دیافراگم ۱.۸ دارد. سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو با ضریب f 2.4 به همراه لرزشگیر اپتیکال، تنها سنسوری است که در دو مدل گوشی جدید آنر، یکسان است.

آنر V30 پرو

بزرگ‌ترین تفاوت اما مربوط به لنز اولترا واید می‌شود. آنر V30 پرو از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ بهره می‌برد که برای فیلم‌برداری بهینه شده است. از آن سو، نسخه آنر V30 از سنسور متداول ۴ به ۳ و با ۸ مگاپیکسل رزولوشن به بازار عرضه خواهد شد.

دوربین‌های دوگانه سلفی در نیز در آنر V30 پرو و برادر کوچک‌ترش یکسان است. هر دو گوشی از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهینه شده برای عکاسی در شب بهره می‌برند که توسط سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گستره دید ۱۰۵ درجه‌ای همراهی می‌شود.

آنر V30 پرو

قلب تپنده این دو هم کمی باهم تفاوت دارد. آنر V30 پرو از کرین ۹۹۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری پلاس با مودم 5G داخلی استفاده می‌کند، در حالی که آنر V30، از کرین ۹۹۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری و مودم مجزای بالونگ ۵۰۰۰ بهره می‌برد. هر دو گوشی با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و به همراخه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شوند.

آنر V30 پرو با اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری Magic UI 3.0.1 و سیستم توربو مخصوص بازی نسخه دوم در بازار به فورش خواهند رسید. علاوه بر این، گوشی‌های جدید آنر، از شارژ سریع ۴۰ واتی بهره می‌برند اما تنها نسخه آنر V30 پرو از شارژ وایرلس ۲۷ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

پایین‌ترین قیمت برای آنر V30 پرو ۵۵۵ دلار و برای آنر V30 نیز ۴۷۰ دلار در نظر گرفته شده که از تاریخ ۱۴ آذر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • kamran05
    kamran05 | ۵ آذر ۱۳۹۸

    یادش بخیر ، تلگرام فیلتر نبود ، دلار ۳ تومن بود ، کم کم داشتیم امیدوارم میشدیم که ایران رابطه بهتری با دنیا خواهد داشت اما تلگرام فیلتر شد ، دلار ۱۳ تومن شد ، ایران بشدت تحریم شد ، الانم بنزین ۳ تومن و اینترنت هم کلا قطع شد رفت پی کارش ،

  • هیواپناه
    هیواپناه | ۵ آذر ۱۳۹۸

    بابا نت کی وصل میشه آنر میخوایم چیکار از بس تو فیلیمو فیلم دیدم حالم بهم میخوره با این فیلماشون

    • علی
      علی | ۵ آذر ۱۳۹۸

      به جای دیدن فیلما و سریالای مسخرهٔ فیلیمو و فلان و فلان... خودت فیلم دانلود کن از دیدنش لذت ببر، هزینش هم همون می‌شه. حیف وقت و حجمی که با فیلیمو هدر بره

مطالب پیشنهادی