ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک دیمنسیتی معرفی شد؛ اولین چیپست موبایل با پشتیبانی از دو سیم کارت 5G

کمپانی مدیاتک به فاصله کوتاهی پس از اعلام خبر همکاری خود با اینتل، رسماً از خانواده چیپست های جدید خود به نام «دیمنسیتی» (Dimensity) با قابلیت پشتیبانی از 5G رونمایی کرد. اولین چیپست خانواده دیمنسیتی، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

کمپانی مدیاتک به فاصله کوتاهی پس از اعلام خبر همکاری خود با اینتل، رسماً از خانواده چیپست های جدید خود به نام «دیمنسیتی» (Dimensity) با قابلیت پشتیبانی از 5G رونمایی کرد.

اولین چیپست خانواده دیمنسیتی، Dimensity 1000 5G نام دارد و با فناوری لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده است. به گفته مدیاتک چیپست های دیمنسیتی بهینه ترین مصرف انرژی 5G را در بین تمام چیپست های موبایلی دارند.

فناوری 5G به شکل یکپارچه در چیپست Dimensity 1000 5G قرار گرفته و همین عامل باعث شده تا این محصول نسبت به چیپست هایی که مودم 5G آنها را همراهی می کنند، فضای کمتری را اشغال کرده و اولین تراشه ای است که همزمان از دو سیمکارت 5G پشتیبانی می کند.

چیپست Dimensity 1000 5G

چیپست Dimensity 1000 5G به واسطه فعالیت در فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز، سرعت دانلود حداکثر 4.7 گیگابیت بر ثانیه و آپلود 2.5 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می آورد. پشتیبانی از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 نیز از ابتدا وجود دارد.

چیپست Dimensity 1000 5G به لطف بهره مندی از پردازشگر تصویر 5 هسته ای قادر به ثبت تصویر تا 80 مگاپیکسل با نرخ 24 عکس در هر ثانیه است. این چیپست از دوربین دوگانه (32 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل) پشتیبانی می کند و برای نخستین بار فیلمبرداری با رزولوشن 4K در 60 فریم بر ثانیه را در چیپست موبایل امکان پذیر کرده است. به این قابلیت ها باید پشتیبانی از Video HDR مولتی فریم را نیز اضافه کرد.

چیپست مورد بحث در پلتفرم بنچمارک آنتوتو بیش از 480 هزار امتیاز و در گیکبنچ 12096 امتیاز کسب کرده است. به عنوان مقایسه، محصولاتی که از چیپست اسنپدراگون 855 پلاس برخوردارند، به ترتیب 490 هزار و 11 هزار امتیاز در پلتفرم های ذکر شده کسب کردند. با این تفاسیر چیپست جدید مدیاتک به طور مستقیم با چیپست های پرچمدار اسنپدراگون 855 و 855 پلاس مبارزه خواهد کرد.

مدیاتک مدعی شده وای فای 6 چیپست مذکور، 38 درصد سریع تر از وای فای 5 عمل می کند و مصرف انرژی آن نسبت به اسنپدراگون 855 چهل درصد کمتر است. خوشه پرتوان (high-performance) چیپست دیمنسیتی در کلاک 2.6 گیگاهرتز قفل شده؛ سازنده می توانست این محصول را در کلاک بالاتر قفل کند ولی به خاطر پایین نگه داشتن مصرف انرژی از چنین کاری صرف نظر کرده است.

چیپست های خانواده دیمنسیتی در نیمه دوم سال 2020 در آمریکا به بازار عرضه خواهند شد. احتمالاً محصولات مبتنی بر این چیپست ها برای اولین بار در چین و دیگر بازارهای آسیایی مشاهده خواهند شد. این تراشه ها از طول موج های میلیمتری (mmWave) پشتیبانی نکرده و در فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز فعالیت می کنند. البته مدیاتک تراشه دیگری در دست ساخت دارد که از طول موج های میلیمتری 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • kamran05
    kamran05 | ۵ آذر ۱۳۹۸

    اونقدر رفتم دیجی کالا ، آپارات و فیلیمو ، و سروش ، حالم بد شده

  • Sajjad
    Sajjad | ۵ آذر ۱۳۹۸

    ‌ ‌ ‌

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۵ آذر ۱۳۹۸

    ما وای فای هامونم قطع چه برسه به گوشیامون
    حالا شما هی مقاله مبایل های 5G بذارید هی دل ما رو اب کنید

  • علی
    علی | ۵ آذر ۱۳۹۸

    ما که دیگه به اینترنت 2G هم دسترسی نداریم

  • Majid March
    Majid March | ۵ آذر ۱۳۹۸

    در حال حاضر چه کشورایی به صورت عمومی از شبکه 5G میتونن استفاده کنن؟

    • javad
      javad | ۵ آذر ۱۳۹۸

      ایران ?

مطالب پیشنهادی