ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

tesla model 3 made in china
معرفی و بررسی خودرو

مقایسه کیفیت تولید تسلا مدل 3 در چین و آمریکا

ژانویه گذشته شرکت تسلا تصمیم گرفت با احداث یک کارخانه در چین، محصولاتش را در داخل خاک این کشور تولید کند. پس از اعلام این تصمیم از سوی ایلان ماسک، روند ساخت و ساز با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

ژانویه گذشته شرکت تسلا تصمیم گرفت با احداث یک کارخانه در چین، محصولاتش را در داخل خاک این کشور تولید کند. پس از اعلام این تصمیم از سوی ایلان ماسک، روند ساخت و ساز با سرعتی باورنکردنی آغاز شد و در عرض زمانی کمتر از یک سال، کارخانه مذکور اینک در حال تولید تسلا مدل 3 است.

تسلا مدل 3

مدل 3 یکی از خودروهایی است که در این کارخانه مونتاژ می شود. به تازگی یکی از خبرنگاران چینی به نام یان چانگ (Yan Chang) در اقدامی جالب به سراغ مدل 3 مونتاژی این کارخانه رفته و آن را به لحاظ کیفی با نسخه تولید آمریکا مقایسه کرده است.

this-journalist-says-the-chinese-tesla-mode-3-is-much-better-than-the-american-one (4)

احتمالا می دانید که کیفیت ساخت مدل 3 چندان بالا نبوده و تاکنون انتقادهای زیادی در این رابطه مطرح شده است. یکسان نبودن فاصله اجزای بدنه، زنگ زدگی ستون A و ایرادات متعدد در رنگ خودرو مشکلات شایعی هستند که در اکثر مدل 3 های تولیدی به چشم می خورند.

اما نکته جالب توجه اینکه آقای چانگ در بررسی خود می گوید مدل 3 مونتاژ شده در چنین فاقد این مشکلات است و کیفیت ساخت آن در رده ای بالاتر از نمونه های تولیدی در فریمانت ایالات متحده قرار دارد. علاوه بر این آقای چانگ معتقد است عایق های صوتی و رطوبتی مدل 3 مونتاژ چین در مقایسه با نسخه تولید آمریکا از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

this-journalist-says-the-chinese-tesla-mode-3-is-much-better-than-the-american-one (3)

خبرنگار چینی برای اثبات ادعای خود تصاویری از لولاهای در صندوق عقب را نشان می دهد. اگر چه در نگاه نخست به این تصاویر کیفیت نسخه ساخت چین بهتر دیده می شود، اما با کمی دقت بیشتر می توان خطوط و خش های جزئی را در برخی قسمت ها مشاهده کرد که البته آقای چانگ اشاره ای به آنها نمی کند.

this-journalist-says-the-chinese-tesla-mode-3-is-much-better-than-the-american-one

به باور آقای چانگ تخصص چینی ها در فرایندهای مربوط به تولید و مونتاژ دلیل اصلی برتری تسلا مدل 3 ساخت چین نسبت به همتای آمریکایی است. طبق گفته های وی نسخه Standard Range این سدان الکتریکی با قیمت 355,800 یوان به مشتریان چینی تحویل داده می شود که با نرخ روز ارز معادل 50,765 دلار می شود.

بد نیست اشاره کنیم نسخه Standard Range مدل 3 با قیمت 48,490 دلار در ایالات متحده قابل خرید است. با این حساب می توان نتیجه گرفت که مدل 3 تولید چین با قیمتی بیشتر به دست مشتریان چینی می رسد.

موضوع جالب توجه دیگر اینکه آقای چانگ اظهار می کند فرایندهای تولید همگی قابل رهگیری هستند و تسلا می تواند منشا ایرادات در هر مرحله را در زمانی کوتاه کشف نموده و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کند.

شایان ذکر است با توجه به حضور اکثر برندهای مطرح در بازار خودروی چین و همکاری آنها با برندهای داخلی، بی تردید تجارب موجود به شرکت های چینی نیز انتقال می یابد. این مساله سبب می شود اختلاف کیفی اتومبیل های اصالتا چینی با مدل های روز جهان به تدریج کاهش یافته و چه بسا روزی همتراز شود؛ درست مثل اتفاقی که اکنون در دنیای موبایل شاهد آن هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۸

    یکی دیگه از اشتباهات ماسک همین بود. تولید تسلا در چین. تکنولوژیش رو میدزدن چینی ها و شاخ میشن برای خود تسلا

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ آذر ۱۳۹۸

    چند سال تجربه ساخت پشت کارخونه چینه،تسلا مدل ۳ اولین خودروی تولید انبوه تسلا بود و در این فرآیند مشکلات زیادی تجربه کرد،اون زمان ک تسلا نتونست به تولید هفتگی وعده داده شده برسه و درگیر پروداکشن هل(جهنم)شد یادمونه،بالاخره با این همه تجربه،باید در کارخانه چین همه مشکلات رو برطرف کردن،و اینک الان تسلا در تولید بقیه مدل ها مثلy رودستر،وانت و کامیون هم کار راحتتری در پیش داره بخاطر تحربه مدل۳

  • شایان
    شایان | ۵ آذر ۱۳۹۸

    تا وقتی که این بلا رو سر اینترنتمون نیاورده بودن فکر می‌کردم اوضاع اینترنتمون بهتر از اوضاع اینترنت چینه

مطالب پیشنهادی