ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده پلیس آمریکا از سگ رباتیک بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس تلاش زیادی کرده که برای ربات اسپات خود کاربرد مناسبی پیدا کند. اما به نظر می‌رسد که این ربات‌های سگ نما چند جایی خدمات ارائه کرده باشند. اخیرا پلیس ایالتی ماساچوستس از ربات ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بوستون داینامیکس تلاش زیادی کرده که برای ربات اسپات خود کاربرد مناسبی پیدا کند. اما به نظر می‌رسد که این ربات‌های سگ نما چند جایی خدمات ارائه کرده باشند. اخیرا پلیس ایالتی ماساچوستس از ربات اسپات در چند عملیات بهره برده است.

به گزارش ایستگاه رادیویی WBUR و ACLU، واحد خنثی‌سازی بمب پلیس این ایالت بین ما‌ه‌های مرداد تا آبان، چند ربات اسپات را از بوستون داینامیکس اجاره کرده بود. با این حال اسناد منتشر شده از این اقدام، اهداف این ربات‌ها را مشخص نمی‌کند ولی یکی از سخنگویان اداره پلیس می‌گوید که از این ربات‌ها به منظور نظارت بر افراد مشکوک از راه دور استفاده شده است.

این ربات علاوه بر تمرینات پلیس، در دو ماموریت واقعی هم به کار گرفته شده ولی مشخص نیست که تا چه اندازه به صورت خودران عمل می‌کرده است. با این حال پلیس می‌گوید که نرم‌افزار کنین (Canine) این ربات را تغییر نداده و آن را مسلح نکرده است. همچنین مشخص نیست که آیا هدف اولیه پلیس این ایالت، اجاره کردن ربات اسپات بوده یا این که قصد خریداری آن‌ها را داشته است.

بوستون داینامیکس

لازم به ذکر است که اگر پلیس این ایالت قصد داشت که این ربات را مسلح کند هم اجازه چنین کاری را نداشت. بوستون داینامیکس در بیانیه‌ای به وب سایت Gizmodo می‌گوید که قوانین این شرکت اجازه نمی‌دهد که از این ربات به منظور آسیب‌زدن به انسان‌ها استفاده شود. یکی دیگر از سخنگویان این شرکت نیز می‌گوید:

دلیل این که ما ربات‌هایمان را اجاره می‌دهیم و آن‌ها را نمی‌فروشیم، این است که اهداف صلح جویانه را برای خود برگزیدیم.

اجاره دادن به جای فروختن باعث می‌شود که این کمپانی بتواند نسبت به مشتری‌های خود سختگیرانه‌تر عمل کند و در صورتی که آن‌ها از قوانین تخطی کردند، دسترسی به ربات‌ها را مسدود کند. البته به نظر می‌رسد که استفاده از ربات‌ها بسیار متداول‌تر از گذشته شود.

بوستون داینامیکس

ACLU اخطار می‌دهد که شفافیت عمومی مناسبی در رابطه با استفاده از ربات‌ها توسط نیریو پلیس وجود ندارد. همچنین سیاست‌های آن‌ها نیز مشخص نیست. اگر قرارداد‌های اجاره کردن آن‌ها وجود خارجی نداشته باشد، چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که از این ربات‌ها استفاده‌های جنگی نمی‌شود؟ چندی پیش پلیس دالاس در آمریکا یک ربات که بمب به آن متصل شده بود را به یک عملیات فرستاد تا یک فرد مسلح را بکشد. به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که پلیس ماساچوستس هم چنین کاری را انجام دهد و آن را نیز مخفی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ آذر ۱۳۹۸

    بزارید بوستن داینامیکس برای مردم بمونه اونو سیاسی نکنید

  • reza852456
    reza852456 | ۵ آذر ۱۳۹۸

    بقیه دنیا به فکر چین ما به فکر چیم.ما هنوز گیر کردیم برا دسترسی به gmail

  • AliReza
    AliReza | ۵ آذر ۱۳۹۸

    دیگه نمیدونم چی بگم دیروز یه ساعت اینترنت رایتل شیراز رو وصل کردند
    بعد از قطع شدن همین اینترنت ملی مسخرشون هم کند شده ، دیگه دارم قید همینم میزنم یا باید تو این کشور مُرد یا از یه طریقی رفت

    • Pitter
      Pitter | ۵ آذر ۱۳۹۸

      اینا دقیقا همینو خواستن که مخالفان برن و اینجا مال خودشون بشه

مطالب پیشنهادی