ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امبینت مود
تکنولوژی

ویدیو رسمی امبینت مود گوگل منتشر شد [تماشا کنید]

اگر به خاطر داشته باشید، گوگل طی مراسم IFA در شهریور گذشته، از امبینت مود رونمایی کرد. این ویژگی مخصوص دستیار گوگل بوده و به نوعی گوشی را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند. اما ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵

اگر به خاطر داشته باشید، گوگل طی مراسم IFA در شهریور گذشته، از امبینت مود رونمایی کرد. این ویژگی مخصوص دستیار گوگل بوده و به نوعی گوشی را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند.

اما امبینت مود (Ambient Mode) چیست و دقیقا چه کاری می‌کند؟ امبینت مود یکی از ویژگی‌های دستیار گوگل است و زمانی که گوشی در حال شارژ شدن باشد، فعال می‌شود. این حالت با نمایش دادن تقویم، اعلان‌ها، وضعیت آب و هوا و کنترل کننده‌های ابزار هوشمند روی صفحه قفل گوشی، آن را به یک نمایشگر هوشمند یا اسمارت اسکرین تبدیل می‌کند.

تاکنون، ما نمی‌دانستیم که دقیقا نحوه کار امبینت مود چیست، اما با ویدیویی که گوگل منتشر کرده است می‌توان گفت که علاوه بر کاربردهای بالا، ویژگی‌های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برای مثال کاربر در این حالت قادر خواهد بود مسیر رفت و آمد روزانه اش را مشاهده کند و از وضعیت ترافیک در مسیر خود آکاه شود. همچنین می‌تواند در زمان ترک خانه نیز، با یک لمس، تمامی چراغ‌های هوشمند خود را خاموش کند. در ادامه می‌توانید ویدیو رسمی آن را مشاهده کنید:

با این حال گوشی‌های کمی هستند که از امبینت مود پشتیبانی می‌کنند. گوگل تا کنون نام ۴ دستگاه را به صورت رسمی منتشر کرده است. دو دستگاه متعلق به لنوو، یوگا اسمارت تب و اسمارت تب M8 نام دارند. دو دستگاه دیگر هم، گوشی‌های نوکیا ۶.۲ و ۷.۲ هستند که در حال حاظر از این حالت پشتیبانی به عمل آورده‌اند. اما به نظر می‌رسد که گوشی‌های شیائومی هم امبینت مود را داشته باشند (اعضای تحریریه دیجیاتو آن را فعال کرده‌اند).

با این حال با توجه به این که این قابلیت به صورت پیش‌فرض با اندروید درآمیخته شده، باید انتظار داشت که اکثر گوشی‌های اندرویدی آن را دریافت کنند. البته گوگل اعلام کرده است که امبینت مود تنها روی گوشی‌هایی اجرا می‌شود که اندروید نسخه ۸ یا برزوتر داشته باشند. تاریخ رسمی عرضه آن نیز هنوز مشخص نیست، ولی نباید زمان زیادی با آن فاصله داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حمید
    حمید | ۵ آذر ۱۳۹۸

    همه گوشیهای نوکیا از جمله 5.1 پلاس و 6.1پلاس و نوکیا 8 و.. همین العان این قابلیت رو دارن بنده گوشیه نوکیا 6.1 پلاس دارم و از دیروز این قابلیت در گوشی فعال شده که باید از تنظیمات گوگل روشن کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی