ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دومین هفته دیجیتال ایران
تکنولوژی

دومین هفته دیجیتال ایران برگزار می‌شود؛ نگاهی کامل به ابعاد گوناگون اینترنت اشیا

دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال و تمرکز روی یافتن مدل درآمدی مناسب از بستر اینترنت اشیا در کشور، خبر از برگزاری این رویداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال و تمرکز روی یافتن مدل درآمدی مناسب از بستر اینترنت اشیا در کشور، خبر از برگزاری این رویداد از ۷ تا ۱۱ آذر ماه داد. «مهدی روحانی نژاد»، دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال و رئیس فروم اینترنت اشیا در ایران، در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که هفته دیجیتال ایران از رویدادهای جهانی الگو گرفته و نخستین روز برنامه در هفتم آذرماه در جزیره کیش و با حضور دولتمردان و فعالان مرتبط با فناوری 5G برگزار خواهد شد.

به گفته او، ادامه این رویداد از شنبه آغاز شده و در مکان‌های مختلف جلسات گوناگونی برپا خواهد شد: «از سال ۸۲ در گروه طیف همایش‌هایی مرتبط با تلکام در سراسر کشور برقرار می‌کردیم و موضوعات همایش هم بنا به ترند سال انتخاب می‌کردیم. از سال ۹۴ اما تمرکز خود را روی اینترنت اشیا گذاشتیم و تا به امروز همایش مربوط به اینترنت اشیا را در چند سال متوالی برقرار کردیم. در واقع دومین هفته دیجیتال همزمان با پنجمین نمایشگاه اینترنت ایران برقرار خواهد شد.»

دومین هفته دیجیتال ایران

به گفته روحانی نژاد دلیل این تمرکز چندساله روی اینترنت اشیا، این بوده که تکنولوژی IoT همچنان پتانسیل‌های فراوانی در ایران دارد و به جایگاهی که باید برسد نرسیده است. او می‌گوید تیم آنها به این نکته پی برده که مسئله مهمی چون اینترنت اشیا در یک سال به جمع بندی کاملی نمی‌رسد و از همین رو با حمایت وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای دولتی تصمیم گرفته‌اند که با توجه به مدل جهانی، چندین رویداد را در چند روز متوالی و به صورت هفته دیجیتال ایران برگزار کنند.

رئیس فروم اینترنت اشیا کشور همچنین خبر می‌دهد که در نمایشگاه امسال آنها قصد دارند تا به مسئله اینترنت اشیا از زوایای مختلفی نگاه کنند و به تمامی ابعاد آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ به گفته روحانی نژاد هر یک از این زیرشاخه‌های گوناگون با کمک و حمایت یک نهاد دولتی دارای یک یا چند رویداد خواهد بود: «به عنوان مثال در مبحث کشاورزی با سازمان فضایی کشور و در بحث لیگ اینترنت اشیا با معاونت علمی همکاری کردیم. همچنین در مبحث انرژی با وزارت نیرو تعاملاتی داشته‌ایم.» روحانی نژاد می‌گوید که مبحث اینترنت اشیا در بدنه دولت حالا جدی‌تر از پیش تلقی می‌شود و آنها سعی دارند با برگزاری چنین رویدادی، این نگاه را به یک نگاه تجاری بدل سازند:

«در واقع دولت حالا پذیرفته که اینترنت اشیا یک کالای لوکس نیست و یک نیاز است اما متاسفانه حالا با شرایط بحران اقتصادی و نرخ بالای دلار روبرو هستیم. در واقع اگر همین نگاه دولت در سه چهار سال پیش وجود داشت، مسئله اینترنت اشیا خیلی جلوتر افتاده بود چرا که امروزه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم. برای همین قصد داریم در رویداد امسال نگاهی خاص به مسئله تجاری سازی و درآوردن مدل درآمد از بستر اینترنت اشیا باشیم.»

دومین هفته دیجیتال ایران

به گفته روحانی نژاد مراسم هفته دیجیتال در موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی و وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و در خلال آن مسابقه لیگ اینترنت اشیا نیز برقرار است که در روز اختتامیه رویداد به برندگان آن جوایز نقدی و نفیسی اهدا خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد می‌توانید به وبگاه رسمی هفته دیجیتال ایران مراجعه نمایید تا به صفحات ثبت‌نام سمینارهای گوناگون مراسم نیز هدایت شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • herogame
    herogame | ۶ آذر ۱۳۹۸

    اینترنت اشیاء بومی بسازین ? تک رار میکنم بومی ?

  • Alireza MT9
    Alireza MT9 | ۶ آذر ۱۳۹۸

    فقط دوس دارم بدونم کدوم اسکلی تو این مراسمای چرند شرکت می‌کنه. بابا این خراب شده اینترنت معمولیش رو هواست. شماها فکر اینترنت اشیا هستین؟ ????

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۶ آذر ۱۳۹۸

    البته با این وضعیتی که اخیرا پیش اومده باید به فکر اینترنت اشیاء با تمرکز بر زیرساخت‌های اینترنت ملی و داخلی باشن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی