ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدون بدافزار
تکنولوژی

صرافی UpBit هک شد؛ سرقت 50 میلیون دلار اتر

یکی از بزرگ ترین صرافی های رمزارز کره جنوبی به نام آپ بیت (UpBit) که بخشی از غول تکنولوژی کره یعنی Kakao محسوب می شود، امروز اعلام کرد هکرها تعداد 342 هزار اتر به ارزش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵

یکی از بزرگ ترین صرافی های رمزارز کره جنوبی به نام آپ بیت (UpBit) که بخشی از غول تکنولوژی کره یعنی Kakao محسوب می شود، امروز اعلام کرد هکرها تعداد 342 هزار اتر به ارزش حدود 50 میلیون دلار را از کیف پول آنها به سرقت برده اند.

این موضوع در بیانیه رسمی یکی از مقامات ارشد این شرکت به نام «لئو سوک وو» تأیید شده است. در این بیانیه می خوانیم:

«ساعت 13:06 روز 27 نوامبر 2019 تعداد 342 هزار اتر به ارزش تقریبی 58 میلیارد وون از کیف پول آنلاین این شرکت به یک کیف پول ناشناس انتقال یافته است.»

این صرافی با عذرخواهی از کاربران به خاطر مشکلات به وجود آمده، اقداماتی که پس از این واقعه در پیش گرفته است را تشریح کرد. صرافی آپ بیت می گوید تمام 342000 اتر به سرقت رفته را با استفاده از اموال شرکت به حساب کاربران بر می گرداند. همچنین مابقی موجودی رمزارز این صرافی از کیف پول آنلاین به کیف پول سرد (آفلاین) منتقل شده است.

قیمت اتر

به گفته لئو سوک وو، عملیات روزمره آپ بیت از جمله واریز و برداشت رمزارز طی حدود 2 هفته به حالت عادی بر خواهد گشت و به اطلاع کاربران خواهد رسید. مدیرعامل این شرکت همچنین اعلام کرد دیگر موارد انتقال هنگفت رمزارز، ارتباطی به هکرها ندارند و خود شرکت اقدام به انتقال دارایی خود کرده است.

چند ماه قبل صرافی اپ بیت و شرکت امنیتی «ایست سکیوریتی» از حملات فیشینگ هدفمدن روی کاربران این شرکت پرده برداشتند که به احتمال زیاد از سوی هکرهای کره شمالی انجام شده است.

همچنین ابتدای سال 2018 چهار صرافی بزرگ کره جنوبی یعنی بیتهامب، آپ بیت، کوین وان و کوربیت در اقدامی مشترک، خط ارتباطی ویژه ای را با دیگر صرافی های بزرگ جهان راه اندازی کردند تا از به سرقت رفتن دارایی هایشان جلوگیری کنند. ظاهراً این اقدام چندان مؤثر واقع نشده است. بیتهامب تاکنون سه مورد نفوذ امنیتی بزرگ را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vahid .A
    Vahid .A | ۶ آذر ۱۳۹۸

    به ما چه آخه
    اینترنت رو وصل کنید

مطالب پیشنهادی