ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جرمی کلارکسون با انتقاد از گرتا تونبرگ این نوجوان سوئدی را احمق خطاب کرد

جرمی کلارکسون را می توان مشهورترین و محبوب ترین ژورنالیست فعال در حوزه خودرو نامید. این مجری 59 ساله که با مستند تاپ گیر به شهرت جهانی دست پیدا کرد، در کنار بررسی های جذاب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

جرمی کلارکسون را می توان مشهورترین و محبوب ترین ژورنالیست فعال در حوزه خودرو نامید. این مجری 59 ساله که با مستند تاپ گیر به شهرت جهانی دست پیدا کرد، در کنار بررسی های جذاب خودرویی، درباره سایر حوزه ها نیز عقاید جالب و البته بعضا انتقادبرانگیزی را ارایه می کند.

در مصاحبه اخیر با نشریه سان (The Sun) کلارکسون گفته تمامی افراد زیر 25 ساله ای که می شناسد، کوچک ترین علاقه ای به خودروها ندارند. وی این مساله را به گرتا تونبرگ نسبت داده و افزوده این نوجوان فعال در زمینه حفظ محیط زیست، مستندهای خودرویی و نمایشگاه های اتومبیل را از بین برده است. مجری انگلیسی که ظاهرا خیلی از دست تونبرگ 16 ساله عصبانی است، لفظ "احمق" را برای او به کار برده است.

Greta Thunberg is an idiot, said clarkson (1)

جرمی در ادامه صحبت های خود اضافه کرده در مدارس قبل از اینکه گفتن مادر و پدر به بچه ها یاد داده شود، به آنها می گویند که خودروها پر از ضرر و زیان هستند و این موضوع اکنون بر ذهنشان سایه افکنده است. ریچارد هموند همکار و دوست صمیمی کلارکسون نیز به حمایت از او پرداخته و گفته:

دوست ندارم این را بگویم، اما حق با جرمی است. افراد جوان اهمیتی به خودروها نمی دهند. چند کودک را می شناسید که در دیوار اتاق خوابشان پوستری از خودروها داشته باشند؟

جالب اینکه در فصل چهارم از مجموعه گرند تور کلارکسون، می و هموند به موضوع تغییرات جوی و گرم شدن زمین خواهند پرداخت. پخش قسمت نخست از این فصل برای 13 دسامبر برابر با 22 آذر برنامه ریزی شده است.

Greta Thunberg is an idiot, said clarkson (3)

با وجود واکنش تند کلارکسون، روشن است که تونبرگ 16 ساله نقشی در افول نمایشگاه های خودرو ندارد. بسیاری از نمایشگاه هایی که در زمینه حمل و نقل برگزار می شوند، چند سالی است که با مشکل از دست دادن بیننده روبرو هستند.

به عنوان نمونه نمایشگاه دیترویت به دلایل متعدد از جمله نزدیکی با زمان برگزاری CES از کانون توجه علاقه مندان خارج شده است. برای مقابله با این شرایط برگزارکنندگان این نمایشگاه قدیمی تصمیم گرفتند آن را از ژانویه به ژوئن منتقل کنند. البته با توجه به کاهش قابل توجه بازدیدکنندگان سایر نمایشگاه ها و همچنین تصمیم خودروسازان برای عدم شرکت در گردهمایی های مشابه، بعید به نظر می رسد این تصمیم اثرات مثبت زیادی به دنبال داشته باشد.

اما این اظهارات جرمی کلارکسون با واکنش عجیب و تندی از سوی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی با اسم مستعار سوپر کار بلوندی، همراه شد. او که اخیرا موفق به جذب 5.1 میلیون فالوئر شده است، اظهارات جرمی را مبنی بر کاهش تعداد جوانان علاقه مند به صنعت خودروسازی زیر سوال برده و بر لزوم استفاده از روش های نوین جذب مخاطب به جای شیوه های قدیمی تاکید کرده است.

طبیعتا این واکنش از سوی یک اینفولئسر تازه کار اینستاگرامی به هیچ عنوان به مذاق طرفداران دوآتشه موفق ترین مجری خودرویی جهان خوش نیامده است و باید در آینده شاهد پیامد های این جنگ لفظی جنجالی بین دو شخصیت پرطرفدار رسانه های صنعت خودرو باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۸ آذر ۱۳۹۸

    این دختره رو رسانه های سوسیالیست و چپ گرا بولد کردن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی