ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

در حال حاضر افزایش قیمت به بازار قطعات یدکی خزیده و قیمت‌ها آرام آرام در حال افزایش است و این نوسان قیمت در بازار نیز قابل رویت است. مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد، اقلام ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

در حال حاضر افزایش قیمت به بازار قطعات یدکی خزیده و قیمت‌ها آرام آرام در حال افزایش است و این نوسان قیمت در بازار نیز قابل رویت است. مشاهدات میدانی در بازار نشان می‌دهد، اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلندر، واشر سرسیلندر، دیسک صفحه کلاچ و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده‌اند. با افزایش قیمت بنزین، نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت در انواع کالاها تشدید شده، با این حال گویا بازار قطعات یدکی خودرو از این ماجرا مستثنی است، زیرا شهروندان شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده‌اند. عمده فروشندگان قطعات خودرو معتقدند تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رساند.

هرچند تا به امروز شرکت‌هایی نظیر سایپا یدک افزایش قیمتی نداشته و بر ثبات قیمت قطعات یدکی نیز تاکید داشته اند، اما شاهد افزایش قیمت قطعات در بازار هستیم که این افزایش بیشتر در خودرو های داخلی بوده است.

قیمت قطعات یدکی

در کنار این موضوع، شرکت‌های خودروساز نیز توانایی تامین تمام نیاز بازار را نداشته و همین موضوع عاملی می‌شود تا سوءاستفاده ‌گران با عرضه قطعه بی‌کیفیت و جعل علامت برندها، مشتریان را با مشکل مواجه کنند. در این میان، بازار فروش روغن‌های تقلبی نیز داغ است، آن هم در حالی که بنا به گفته برخی مسوولان، عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است. با این حال همچنان روغن بی‌کیفیت در بسته بندی‌های معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسد. این موضوع می‌تواند سبب بروز حوادث رانندگی و خرابی خودروها شود. علاوه بر این مسائل، خودروسازان چینی نیز فقط تمرکز بر فروش محصولات داشته و در عرضه قطعات به مشتریان خود کم‌کاری می‌کنند. مشتریان در این شرایط مجبورند با مشقت بسیار قطعات خودروهای چینی را آن هم با قیمت‌های بسیار بالا، خریداری کنند.

به طور قطع همزمان با افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو های داخلی، قطعات خارجی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند این در حالیست که پیش از این قیمت این دسته از قطعات تابع نوسان و افزایش قیمت ارز بوده و اندکی نیز افزایش را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • yosof
    yosof | ۷ آذر ۱۳۹۸

    چه فایده ، وضع که بدتر میشه. ۴۱ دیسلایک
    این وضع ۳۱ اردیبهشت ۹۶ مردم بود. هنوزم درگیرشم.چطور همونها نسخه های جدید میپیچن. بدون هیچ عذرخواهی. انسانیت کجاست. اگر به اخرت وحشاب و کتاب اعتقادی ندارید انسان که هستید.کو؟

  • Dale
    Dale | ۷ آذر ۱۳۹۸

    من میگم این همه ضرری که دولت و ملت کشیدن میتونستن پولشو به همین مردم کشور بدن یا اینکه کلا گرون نکنن بنزینو
    عجب طرحی دادن که قبل اجرایی شدن موجب خسارت شد.اونم به این حد غیر قابل تصور

  • MK
    MK | ۷ آذر ۱۳۹۸

    وقتی اونقدر همه‌چی گرون شد که کسی دیگه نتونه چیزی بخره (به جر آقا زاده‌ها البته) اون موقع تازه یه اتفاقایی میافته ? (این جمعه هم نمی‌آید)

  • Ahmad
    Ahmad | ۷ آذر ۱۳۹۸

    نت همراه مشهد همین الان وصل شد

مطالب پیشنهادی