ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین ویروس کامپیوتری
تکنولوژی

گوگل: هکرهای دولتی به بیش از ۱۲ هزار کاربر حمله کرده اند

گوگل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بیش از 12 هزار کاربر که به عقیده آن طعمه هکرهای دولتی بوده اند، اخطار ارسال کرده است. داده های گروه Threat Analysis Group گوگل نشان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

گوگل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بیش از 12 هزار کاربر که به عقیده آن طعمه هکرهای دولتی بوده اند، اخطار ارسال کرده است.

داده های گروه Threat Analysis Group گوگل نشان می دهند که غول موتورهای جستجو بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر سال 2019، به کاربران 149 کشور که هدف هکرهای دولتی قرار گرفته بودند، هشدار ارسال کرده است.

هکرها در 90 درصد از حملات با ارسال ایمیل های فیشینگ، به دنبال سرقت نام کاربری و رمز عبور اکانت جیمیل بوده اند. تیم TAG گوگل، بیش از 270 گروه هکری وابسته به دولت ها را در بیش از 50 کشور دنیا تحت نظر دارد.

گوگل می گوید در بازه زمانی مشابه در سال های 2018 و 2017 نیز هشدارهای یکسانی را برای کاربران ارسال کرده است.

گوگل به کاربران حساس مثل خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و کمپین های سیاسی توصیه می کند تا در برنامه امنیتی این شرکت به نام Advanced Protection Program ثبت نام کنند که به کمک کلیدهای امنیتی فیزیکی، از حساب جیمیل و سایر سرویس های گوگل در برابر حملات هکری و سایبری محافظت می کند. به کمک این قابلیت هکر حتی با دانستن پسورد نیز نمی تواند بدون کلید فیزیکی وارد حساب کاربر شود.

تیم Threat Analysis Group گوگل تعداد بیشماری از هکرهای دولتی از جمله گروهی به نام Sandworm را تحت نظر گرفته است. به عقیده دولت آمریکا این گروه توسط دولت روسیه پشتیبانی می شود و مسئول حمله باج افزاری NotPetya در سال 2017 است. همین گروه سال 2018 کاربران اندروید را هدف حملات خود قرار داد.

گوگل می گوید گروه Sandworm با ایمیل های فیشینگ که حاوی پیوست های مخربی بوده اند، به توسعه دهندگان اپلیکیشن در اکراین حمله کرده و در یکی از این حملات توانسته توسعه دهنده ای با چندین اپ در گوگل پلی که یکی از آنها 200 هزار بار دانلود شده بوده را هک کند. هکرها در ادامه می خواستند با ایجاد در پشتی (backdoor) در یکی از اپ ها، آن را در گوگل پلی منتشر کنند که گوگل آنها را شناسایی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی