ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریمه
تکنولوژی

نمایش کریمه درون مرزهای روسیه روی اپلیکیشن نقشه اپل جنجال آفرین شد

اوایل این هفته خبر رسید که اپل در نسخه های بومی از اپلیکیشن Maps خود از کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه یاد کرده است که این مساله اعتراض وزیر امور خارجه اکراین را برانگیخت. ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

اوایل این هفته خبر رسید که اپل در نسخه های بومی از اپلیکیشن Maps خود از کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه یاد کرده است که این مساله اعتراض وزیر امور خارجه اکراین را برانگیخت.

این اقدام اپل بعد از توافقی صورت می گیرد که میان این شرکت و دولت روسیه در رابطه با معرفی منطقه کریمه رخ داد. در سال ۲۰۱۴ میلادی روسیه این شبه جزیره را به قلمرو مرزی خود اضافه کرد که به بروز مناقشاتی در سطح جهان و حذف نام این کشور از گروه ۸ منجر شد.

کریمه

Vadym Prystaiko وزیر امور خارجه اکراین نیز در واکنش به این اقدام اپل روز گذشته با حساب رسمی و تایید شده خود توییت کرد:

آیفون محصولی فوق العاده است. جدی می گویم. اما اپل لطفا به همان تکنولوژی های پیشرفته و سرگرمی بچسب چون در سیاست جهانی چندان قوی نیستی.CrimeaIsUkraine#

سخنگویان اپل و اکراین تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

اضافه کنیم این اولین بار نیست که اپل به خاطر مدیریت بد مسائل بین المللی مورد انتقاد قرار می گیرد. در ماه اکتبر، این شرکت اپلیکیشنی که موقعیت نیروهای پلیس در هنگ کنگ را به معترضان نشان می داد از اپ استور خود حذف کرد و استدلالش هم این بود که این اپ دستورالعمل های اپ استور و قوانین هنگ کنگ را نقض می کند. حذف این اپ نیز بعد از آن انجام شد که روزنامه های دولتی چین این شرکت را به خاطر تسهیل رفتار غیرقانونی معترضان مورد انتقاد قرار دادند.

در آن زمان تیم کوک مدیرعامل اپل از این اقدام دفاع کرد و با ارسال ایمیلی برای کارکنان شرکت اعلام نمود که تصمیم گیری برای حذف این اپ چندان هم برایش ساده نبوده. او در ایمیل خود آورده بود که اپ مذکور قوانین هنگ کنگ را زیر پا می گذاشته و از طرف دیگر سوء استفاده گسترده از ایک اپلیکیشن نیز با دستورالعمل ها و قوانین اپ استور در تضاد است.

در ۱۸ اکتبر امسال نیز جمعی از قانونگذاران آمریکا از اپل درخواست کردند که اپلیکیشن یاد شده را به اپ استور بازگرداند و اقدام این شرکت در حذف آن را نگران کننده توصیف کردند.

تاکنون هیچ قانونگذاری نسبت به اقدام اخیر اپل در نمایش دادن کریمه درون مرزهای روسیه اعتراض نکرده است. گفتنی است این مرزبندی صرفا در داخل خاک روسیه اینطور نمایش داده می شود و اگر کاربری در آمریکا یا کشور دیگری باشد نام هیچ کشور خاصی روی این منطقه نمایش داده نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی