ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین های خودران
کسب و کار

سرمایه گذاری بزرگترین بانک روسیه در پروژه توسعه ماشین های خودران

اسبربانک که بزرگ ترین بانک روسیه محسوب می شود اعلام کرده ماشین های خودران را به فهرست بلندبالای خود برای سرمایه گذاری در عرصه تکنولوژی اضافه می کند و برای این منظور نیز با شرکتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اسبربانک که بزرگ ترین بانک روسیه محسوب می شود اعلام کرده ماشین های خودران را به فهرست بلندبالای خود برای سرمایه گذاری در عرصه تکنولوژی اضافه می کند و برای این منظور نیز با شرکتی به نام Cognitive Technologies وارد همکاری شده که در زمینه توسعه تکنولوژی های حمل و نقل بر بستر هوش مصنوعی فعالیت دارد.

در همین رابطه یک توافق الزام آور حقوقی میان اسبربانک روسیه و Cognitive Technologies به امضا رسید که به موجب آن شرکت جدیدی به نام Cognitive Pilot راه اندازی خواهد شد.

اسبربانک ۳۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت و طرف دوم ۷۰ درصد باقیمانده را. جزئیات مالی این توافق که قرار است در ماه میلادی پیش رو نهایی شود هنوز به طور کامل از سوی دو طرف فاش نشده است.

در هر صورت این توافق را میتوان بزرگ ترین گام اسبربانک در عرصه اقتصاد دیجیتالی روسیه قلمداد کرد. گفتنی است اوایل این ماه نیز اسبربانک با امضای توافقی با کمپانی اینترنتی Mail.Ru یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در حوزه تحویل غذا را تاسیس کرد و پذیرفت که بخشی از سهام این شرکت اینترنتی را نیز خریداری نماید.

اسبربانک

در هر حال پروژه مشترک اسبربانک و Cognitive Technologies به توسعه پروژه های اقتصادی دیجیتال در عرصه حمل و نقل، کشاورزی، دید کامپیوتری و هوش مصنوعی اختصاص خواهد پرداخت.

در حال حاضر غول اینترنتی روسیه موسوم به یاندکس پیشتاز بازار ماشین های خودران در این کشور است و همین حالا که این مطلب را می خوانید تکنولوژی خود را در خیابان های روسیه و سرزمین های اشغالی فلسطین تست می کند و مجوز تست تکنولوژی خود در آمریکا را نیز به دست آورده و قرار است که از تابستان آینده این کار را آغاز نماید. اوایل همین ماه نیز یاندکس اعلام کرد که تست ربات های تحویل بار خودران را آغاز کرده است.

ماشین های خودران

قرار شده که خانم الگا اوسکوا بنیانگذار Cognitive Technologies مدیریت شرکت سرمایه گذار جدید را بر عهده بگیرد. شرکت تحت مدیریت او نیز قطعات مورد نیاز برای خودروهای خودران را تولید خواهد کرد و سیستم های کنترلی خودران برای ماشین آلات کشاورزی، قطارها و تراموا را توسعه می دهد. از جمله مشتریان این شرکت می توان به هیوندای موبیس، راه آهن روسیه و شرکت کشاورزی روسیه اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsiiz
    arsiiz | ۸ آذر ۱۳۹۸

    جاده ساوه حامله شد تا بالاخره وصل کردن
    الان باید تشکر کنیم بخاطر برداشتن سایه ظلمی که خودشون به ما روا داشتن؟ بازم لعنت بهشون :/

مطالب پیشنهادی