ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیمر چینی شخصیت 1.4 میلیون دلاری بازی را تصادفا 552 دلار فروخت

یک گیمر چینی که بیش از یک میلیون دلار خرج شخصیت بازی ویدیویی خود کرده بود، از دوستش به خاطر فروش آن با قیمت 552 دلار شکایت کرد. بر اساس گزارش سایت چینی Abacus، «لو ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

یک گیمر چینی که بیش از یک میلیون دلار خرج شخصیت بازی ویدیویی خود کرده بود، از دوستش به خاطر فروش آن با قیمت 552 دلار شکایت کرد.

بر اساس گزارش سایت چینی Abacus، «لو مو» (Lu Mou)، به طور تقریبی 1.4 میلیون دلار پول خرج شخصی سازی کاراکتر خود در بازی Justice Online کرده ولی دوست او به طور تصادفی آن را با قیمت 552 دلار در فروشگاه بازی به فروش رسانده است.

ظاهراً دوست آقای «مو» کاراکتر را از او قرض گرفته بوده تا کمی با آن بازی کند ولی به علت آنچه «خستگی بیش از حد ناشی از بازی کردن» ذکر شده، کاراکتر را ناخواسته برای فروش لیست می کند.

قاضی دادگاه شهرستان هونگیا (Hongya County) در استان سیچوآن (Sichuan) اعلام کرد که شخصیت بازی باید به صاحب اصلی‌اش بازگردانده شود و مبلغ 90,000 یوان (تقریباً 13 هزار دلار) نیز به عنوان خسارت به کسی که کاراکتر را خریده، پرداخت شود.

دادگاه به افرادی که مدت زمان زیادی را پای بازی های ویدیویی صرف می کنند، هشدار داد و آنها را از خطرات چنین کاری آگاه کرد. چین اواسط آبان ماه امسال محدودیت های سفت و سختی برای گیمرهای زیر 18 سال وضع کرد تا با مشکل اعتیاد به بازی های ویدیویی در این کشور مقابله کند.

طبق این قانون، گیمرهایی که زیر 18 سال دارند روزانه فقط 90 دقیقه می توانند بازی کنند و در روزهای تعطیل و آخر هفته نیز 3 ساعت حق بازی کردن خواهند داشت. قانونگذاران چینی می گویند این تصمیم برای مراقبت از سلامت جسم و روح افراد کم سن و سال گرفته شده است.

رگولاتورهای چین معتقدند افزایش استفاده از تلفن های همراه و بازی های آنلاین سبب افزایش چشم گیر نزدیک بینی و دیگر اختلالات بینایی شده است.

قانون دیگری هم به تازگی در چین وضع شده که مطابق آن افراد زیر 16 سال اجازه دارند ماهانه فقط 28 دلار صرف خرید آیتم های درون بازی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۸ آذر ۱۳۹۸

    عده ای هم میلیون ها دلار خرج میکنند برای بازی کردن شون ( که البته کامپیوتری نیست ) ...

    ما ها هم که شخصیت های قابل بازی توی گیم شون هستیم ...

    گاهی تیر میخوریم میمیریم و اونها وارد مرحله بعد بازی میشند .

  • molavy
    molavy | ۸ آذر ۱۳۹۸

    کاش برای بازی نوجوان های ایرانی هم قانونی بود، همه زندگیشون شده بازی یک عده

  • mldkh
    mldkh | ۸ آذر ۱۳۹۸

    قطعی اینترنت ما هم ناشی از "خستگی" آقایان بود! صد درصد آگاه نبودند که چه می‌کنند! "اشتباه" بود!

    پاینده ایران بزرگ.

مطالب پیشنهادی